سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

زمین می‌خشکد، آسمان قصد باریدن ندارد و بی‌آبی فراگیر می‌شود، اینجاست که دل‌ها تپیدن می‌گیرد و «نذر آب» راه می‌افتد و چاه‌های آبی که به سوی خانه‌های مردم روانه می‌شود.

شناسه خبر: 12749

 

به گزارش نشاط شهر، وقتی زمین ترک می‌خورد و آسمان قصد گریستن ندارد، آن وقت است که باید مهربانی را نذر کرد و بر لب‌های ترک خورده و بی‌آب جان بخشید.

قصه این روزهای بحران بی‌آبی در همدان، «نذر آب» شده است، این نذر آنقدر به جان‌های خسته جلا داده که هر لحظه بر تعداد مهربانی‌ها افزوده می‌شود و مردم با یک «یا حسین» برای ادای نذرش از جایش برمی‌خیزند.

این روزها که برخی مناطق همدان ساعت‌های متمادی است، آب ندارند، مردم به هم آب هدیه می‌دهند، هیچ چیز به اندازه یک دبه آب ارزشمند نیست و برخی پا را فراتر نهاده و چاه‌های پرآب خود را نذر بی‌آبی همدان کرده‌اند.

برخی از کشاورزان نیز که چشم خود را به محصول یک ساله خود دوخته‌اند تا عایدی آن را خرج مایحتاج زندگی کنند، در این روزهای بی‌آبی همدان چاه‌های خود را نذر حسین کرده‌اند و به قول معروف هشتک «همدان تنها نیست» راه‌اندازی کرده‌اند.

مردم نوعدوست که در هر برهه‌ای نشان داده‌اند، در کنار هم هستند، این روزها هم نشان دادند روسفیدی در نزد خدا و مردم به هر چیزی ارجح است و داشته‌های خود را در طبق اخلاص تقدیم کردند‌.

کشاورزی که شبانه اقدام به اهدای چاه می‌کند و دلیل کارش را اهمیت وضوی مردم می‌داند و معتقد است اگر تا صبح درنگ کند، شاید کسی آبی برای وضو نداشته باشد، قطعا کارش را با اجرا الهی معامله کرده و آنجاست که آرام و قرار می‌گیرد.

در این میان برخی علاوه بر اهدای چاه خود برای آبرسانی به همدان، لوله‌های انتقال آب را نیز خود تهیه و در اختیار می‌گذارند تا آبرسانی معطل نشده و آب هر چه زودتر بدست مردم همدان برسد و این یعنی جهاد...

با فرماندار بهار که در این خصوص صحبت می‌کنیم، می‌گوید: با توجه به اینکه مردم همدان با مشکل بی‌آبی مواجه شده‌اند، مردم انقلابی، مومن و خیر بهار نیز متوجه این بحران شدند و کشاورزان با اهدای چاه‌های خود در کار خیر سهیم شدند.

نباتی با بیان اینکه برخی از آنها با نیت محرم و امام حسین(ع) اقدام به این کار خداپسندانه کردند ادامه می‌دهد: بسیاری از کشاوزان نیز لوله خط انتقال را تهیه کردند تا در انتقال آب به همدان سهیم باشند.

او عنوان می‌کند: در این میان کشاورزان به پویش نذر آب پیوسته و هشتک همدان تنها نیست را راه‌اندازی کرده‌اند و همین باعث شده فضای خوب و همراه با ایثارگری ایجاد شود.

فرماندار بهار بیان می‌کند: در پویش نذر آب هر کسی به قدر توان خود شرکت کرده و چاه در اختیار گذاشته به طوری که برخی به خط انتقال آب نیز نزدیک نبودند اما اقدام به اهدا کردند.

وی یادآور می‌شود: بسیاری از مردم بهار نیز چاه‌های خود را برای انتقال آب با تانکر در اختیار می‌گذارند تا برای مصرف همدانی‌ها انتقال یابد.

روزهای تنش و بحران آبی همدان تنها همدلی می‌خواهد و همراهی؛ که مردم و کشاورزان در این زمینه پای کار بوده و هستند و برای رساندن آب به یکدیگر دریغ نمی‌کنند و اینگونه می‌شود که پویش «نذر آب» به راه می‌اندازند.

 

انتهای پیام/ص

 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی