سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/6/10 09:07:40
به همت نهضت پیشرفت بانوان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار برگزار میشود:

ویژه برنامه ماهدخت فاطمی با اجرای تئاتر و سرود مختص دختران جوان و نوجوان

مسئول نهضت پیشرفت بانوان شهرستان بهار از اجرای سه روزه ویژه برنامه ماهدخت فاطمی مختص دختران جوان و نوجوان شهرستان بهار در قالب اجرای تئاتر و سرود با مضمون روایتی از وقایع عاشورا خبر داد.

شناسه خبر: 12761

 

به گزارش نشاط شهر، مرضیه کریمی رادپور، مسئول نهضت پیشرفت بانوان شهرستان بهار با اشاره به اینکه یکی از طرح های مهم نهضت پیشرفت بانوان شهرستان بهار طرح رفیقانه با جامعه هدف دختران جوان و نوجوان است در این راستا نهضت بانوان ویژه برنامه های متنوعی را در طول سال برای این گروه سنی تدارک خواهد دید که در این مقطع که مصادف با ایام محرم و صفر و ایام عزاداری اباعبدالله الحسین هستیم ویژه برنامه ماهدخت فاطمی به اجرا درخواهد آمد.

 

کریمی تصریح کرد: این برنامه با هدف ایجاد ارتباط بین  دانش آموزان دختر و حادثه کربلا، و ارتباط آن با زندگی حال امروز ما اجرا خواهد داشت و تلفیقی از اجرای تئاتر و سرود گروه های بومی و با به کارگیری نوجوانان دختر در اجرای این دو برنامه خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: در اجرای این ویژه برنامه سعی شده برخلاف روال عادی، صحبت سخنران حذف شده و با استفاده از هنر نمایش و سرود بتوان با مخاطبان ارتباط برقرارکرد، چرا که اعتقاد ما بر این است که در جامعه امروزی هنر اثرگذاری بیشتری دارد و ما نیز به دنبال همین هستیم.

 

در ادامه گفتگویی با محمود غفاری کارگردان نمایش "بی تاب ترین دختر بابا"  جهت اجرا در برنامه ماهدخت فاطمی داشتیم.

 

محمود غفاری کارگردان گروه نمایشی روزنه آبی در تشریح اجرای نمایش"بی تاب ترین دختر بابا"  به سفارش نهضت پیشرفت بانوان شهرستان بهار و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهارعنوان کرد: نمایشی با محوریت واقعه عاشورا و داستان کاروان اسرا را با حضور ۲۰نفر از دختران نوجوان و جوان بهاری، به همت گروه نمایشی روزنه آبی اجرا خواهد شد.

 

 وی گفت: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته نمایش"بی تاب ترین دختر بابا"  حدود یکماهی است که با کوشش نوجوانان عاشورایی در حال آماده شدن است که به پیشنهاد نهضت پیشرفت بانوان برای آشنایی نوجوانان و جوانان با واقعه عاشورا به مدت سه روز در ۱۱، ۱۲ و ۱۳ شهریور برای دختران نوجوان اجرا میشود و بعد از ایام اربعین حسینی برای عموم مردم بهار به روی صحنه خواهد رفت.

 

لازم به ذکر است که در این اجرا گروه همخوانی مرات (بخش خواهران) نیز در کنار گروه نمایش اجرا خواهند داشت و حضور اعضای پیشرفت بانوان شهرستان در کنار جلسات تمرین، گروه نمایشی قوت قلبی برای هنرمندان نوجوان است.

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی