سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/8/14 00:25:38
امام جمعه شهر بهار در خطبه های نماز جمعه این هفته:

اگر پیش از واقعه‌ی ۱۳ آبان درباره اثر گذاری نوجوانان در مسائل اجتماعی صحبت میکردیم کسی باور نمیکرد

امام جمعه شهر بهار: تأثیر گذاری نسل نوجوان در مسائل سیاسی اجتماعی و فرهنگی و به طور کل در امورات مملکت است. شاید اگر پیش از واقعه‌ی ۱۳ آبان درباره اثر گذاری نوجوانان و دانش آموزان در مسائل اجتماعی صحبت میکردیم کسی باور نمیکرد اما در آن زمان دانش آموزان همدانی از ۳۰ مهر تظاهرات را آغاز کردند و تعدادی از آنها نیز به شهادت رسیدند و در پنجم آبان ماه دانش آموزان شهرستان کبودرآهنگ هم برای حمایت از شهدا و اعتراض به دولت طاغوت به میدان آمدند و حماسه آفریدند.

شناسه خبر: 12970



به گزارش نشاط شهر، مراسم گرامیداشت سیزدهم آبان ماه همراه با اقامه نماز جمعه با حضور پرشور و با شکوه مردم، دانش آموزان، فرهنگیان و مسئولین شهرستان بهار در مصلی امام خمینی (ره) بهار برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد علی ارزنده امام جمعه بهار در خطبه های نماز جمعه این هفته عنوان کرد: حرکت سیزدهم آبان ماه برگ ذرینی در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران می‌باشد. تأثیر گذاری نسل نوجوان در مسائل سیاسی اجتماعی و فرهنگی و به طور کل در امورات مملکت است. شاید اگر پیش از واقعه‌ی ۱۳ آبان درباره اثر گذاری نوجوانان و دانش آموزان در مسائل اجتماعی صحبت میکردیم کسی باور نمیکرد اما در آن زمان دانش آموزان همدانی از ۳۰ مهر تظاهرات را آغاز کردند و تعدادی از آنها نیز به شهادت رسیدند و در پنجم آبان ماه دانش آموزان شهرستان کبودرآهنگ هم برای حمایت از شهدا و اعتراض به دولت طاغوت به میدان آمدند و حماسه آفریدند.


وی نیز بیان داشت : حضور مردم امروز نشان از این دارد که نسل نوجوان و دانش آموز ما از نظر سیاسی و اجتماعی به بلوغ رسیده و از نظر درک و فهم سطح بالایی دارد.

امام جمعه بهار با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمود " سیزدهم آبان هم تجسم شرارت آمریکا است و هم تجسم ضربه خوردن آمریکاست"، گفت: مسئولین نظام در هر لباسی که هستند باید قدر نوجوانان و جوانان مملکت را بدانند چرا که آنها وضعیت آینده مملکت را تعیین می‌کنند.

حجت‌الاسلام ارزنده تاکید کرد : دانش آموزان، نوجوانان و جوانان باید حواسشان جمع باشد و نقشه های دشمن را بخوانند و بدانند بزرگترین سلاح در دست دشمن، فضای مجازی و رسانه است و باید از همان برای مقابله با دشمن استفاده کرد و در مقابل دشمن ایستادگی کنند.

 

در ادامه مراسم روح اله نباتی فرماندار شهرستان بهار اظهار کرد: جمع کثیری از دانش آموزان، فرهنگیان و مردم شریف بهار در این مراسم شرکت کردند تا در حافظه ی تاریخی ملت ایران یک بار دیگر این روز را ثبت کنند.


روح اله نباتی بیان کرد : در سیزدهم آبان ماه سال ۱۳۴۳ حضرت امام خمینی "ره" از ایران به ترکیه تبعید شد. ۱۳ آبان ماه سال ۱۳۵۷ روز دانش آموز نیز روزی است که ۵۶ تن از دانش آموزان و مردم به دست عوامل رژیم ستم شاهی به شهادت رسیدند .

وی گفت : همچنین دانش آموزان در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ در دانشگاه تهران برعلیه رژیم شاه قیام کردند و  سومین اتفاق بسیار مهم در تاریخ انقلاب اسلامی نیز در ۱۳ آبان ماه سال ۱۳۵۸ در تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان پیرو خط امام بود .

نباتی اذعان داشت: دشمنان به دنبال ایجاد ناآرامی در جمهوری اسلامی ایران هستند و در این اغتشاشات و اتفاقاتی که رخ داد تلاش رژیم جنایت کار آمریکا بسیار پر رنگ بود.

روح اله نباتی در پایان گفت: با توجه به فرموده حضرت آقا، این آمریکا است که با ایران دشمنی می‌کند؛ برای نمونه کودتا هایی که از سمت آمریکا صورت گرفت و همچنین حمله مستقیم نظامی، تحریم، تهدید و... نشان دهنده این است که آمریکا خوی استکباری دارد و با تمام ملت هایی که با آن همسو و موافق نباشد به مبارزه با آنها می‌پردازد بسیاری از کشور ها درحال حاضر آزادی ندارند و زیر سلطه آمریکا هستند.

برای مشاهده گزارش تصویری از این مراسم کلیک نمایید.

فاطمه بدرلو

انتهای پیام/ص

 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی