سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/11/14 23:59:19
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار:

یکصد عنوان برنامه همزمان با دهه فجر در مدارس شهرستان بهار برگزار می شود

حسین فیض الهی: اجرای برنامه های فرهنگی، هنری، ورزشی و آموزشی، برگزاری جشن تکلیف متمرکز دختران، برگزاری مسابقات قرآن در بین ۷ هزار نفر از دانش آموزان، اعزام ۸۸ نفر از دانش آموزان به اردوی راهیان نور، برگزاری اختتامیه مسابقات ورزشی، برگزاری نشست‌های بصیرتی، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی و دانش آموز حضور در نماز جمعه و راهپیمایی، برگزاری نمایشگاه انقلاب، نواختن زنگ انقلاب در مدارس، آذین بندی مدارس، پخش سرود های انقلابی، یادواره شهدای دانش آموز در مدارس شهرستان بهار انجام می شود‌.

شناسه خبر: 13147

 

به گزارش نشاط شهر، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار در جمع خبرنگاران گفت: انقلاب اسلامی با هوشیاری مردم و با رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) به پیروزی رسید و خوشبختانه بالنده تر از گذشته و با قدرت و قوت پیش می رود تا به حکومت عدل امام زمان متصل شود.

 

حسین فیض الهی اضافه کرد: دشمن برای جلوگیری از پیشرفت و سربلندی ایران اسلامی، گاهی سنگ‌اندازی می‌کند ولی تاکنون موفق نبوده است و برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان باید خدمات و دستاوردهای نظام اسلامی برای مردم و خصوصاً دانش آموزان تبیین شود.

 

وی به پیشرفت ایران اسلامی در سال‌های پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: پیشرفت های علمی و آموزشی، افزایش امید به زندگی، بهداشت و فراهم شدن زیرساخت ها در کشور نشان دهنده تکامل و وضعیت رو به رشد ایران اسلامی است.

 

وی بیان کرد: سرانه مدارس در ابتدای انقلاب ۱.۵ متر مربع به ازای هر دانش آموز بود که هم اکنون این رقم به ۵.۲ متر مربع رسیده و در سالهای اوایل انقلاب ۳۰ درصد از مردم ایران باسواد بودند و هم اکنون ۹۵ درصد مردم کشور با سواد هستند.

 

وی از اجرای یکصد عنوان برنامه در مدارس شهرستان بهار همزمان با ایام الله دهه فجر خبر داد و گفت: جشن های باشکوه دهه فجر با محوریت جهاد تبیین در مدارس شهرستان برگزار خواهد شد.

 

وی اعلام کرد: اجرای برنامه های فرهنگی، هنری، ورزشی و آموزشی، برگزاری جشن تکلیف متمرکز دختران، انسی با قرآن، برگزاری مسابقات قرآن در بین ۷ هزار نفر از دانش آموزان، اعزام ۸۸ نفر از دانش آموزان به اردوی راهیان نور، برگزاری اختتامیه مسابقات ورزشی، برگزاری نشست‌های بصیرتی، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی و دانش آموز حضور در نماز جمعه و راهپیمایی، برگزاری نمایشگاه انقلاب، نواختن زنگ انقلاب در مدارس، آذین بندی مدارس، پخش سرود های انقلابی، یادواره شهدای دانش آموز در مدارس شهرستان بهار انجام می شود‌.

 

وی کسب رتبه برتر شورای آموزش و پرورش شهرستان بهار در استان را یکی از موفقیت ها برشمرد و گفت: کسب رتبه برتر استان در بهداشت و سلامت مدارس و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل در راستای برقراری عدالت آموزشی از موفقیت‌های دیگر بوده است.

 

فیض الهی از کلنگ زنی زمین چمن مصنوعی آموزشگاه آیت الله بهاری (ره) خبر داد و گفت:  برای افزایش حس نشاط و شادابی در مدارس، امسال ۳ زمین چمن مصنوعی درون مدرسه ای در شهرستان بهار احداث می‌شود که زمین چمن مصنوعی در روستای رسول آباد سفلی با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی و همچنین زمین چمن مصنوعی آموزشگاه امام مهدی شهرک فرهنگیان بهار با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

 

وی رتبه بندی معلمان را افتخار از دولت برشمرد و گفت: رتبه بندی معلمان در سالیان گذشته مغفول مانده بود که با پیگیری دولت سیزدهم به نتیجه رسید و احکام معلمان صادر شده و در حال تکمیل شدن و رفع نواقص است.

 

وی با تاکید بر کیفیت بخشی آموزشی گفت: با توجه به آموزش‌های مجازی در دو سال گذشته، کیفیت بخشی آموزشی در اولویت قرار دارد و برگزاری دوره متمرکز ارتقای توانمندی معلمان جدید استخدام، برگزاری کلاسهای جبرانی و تقویتی و برگزاری کلاس های کنکوری برای قبولی دانش آموزان در کنکور و ارتقای شاخص‌های آموزش صورت گرفته است.

 

فیض الهی با اشاره به رویکرد آموزش و پرورش بر تشویق دانش آموزان برای گرویدن به رشته‌های مهارت محور گفت: در سال آینده برخی رشته های جدید و مورد نیاز منطقه از طریق دبیرستانها یا برون سپاری و قرارداد با مراکز صنعتی در شهرستان ایجاد می شود.

 

وی ادامه داد: تشکیل کمیته هدایت تحصیلی با هدف توازن رشته ای انجام شده و همچنین رشته ریاضی در شهرستان بهار مغفول مانده و دانش آموزان رغبت کمتری برای تحصیل در این رشته دارند این در حالی است که دانش آموزان از رشته ریاضی راحت‌تر می‌تواند به دانشگاه راه یابند و در حال حاضر بیشترین گرایش دانش آموزان در شهرستان بهار به رشته تجربی است.

 

وی به ماده ۱۸ قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در کشور اشاره کرد و گفت: این قانون صراحتاً تاکید می‌کند در جایی که ۲۰۰ واحد مسکونی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی احداث شود؛ باید فضای آموزشی پیش بینی شود و با توجه به اجرای طرح مسکن ملی در شهر بهار باید فضای آموزشی در کنار طرح پیش‌بینی شود.

 

وی تصریح کرد: زنگ خطر کمبود فضای در شهرستان بهار به صدا درآمده و در شهرک فرهنگیان بهار نیاز به فضای آموزشی به شدت احساس می شود و در صورت تامین زمین برای فضای آموزشی اداره نوسازی و تجهیز مدارس آمادگی احداث آموزشگاه را دارد.

 

فیض الهی افزود: در راستای تحقق سند تحول بنیادین، طرح های مختلف در سطح مدارس در حال اجراست که می‌توان به اجرای طرح نماد با هدف شناسایی آسیب های اجتماعی، طرح ارتباط و پیوند مدرسه و مسجد، برگزاری جلسات انجمن اولیا و مربیان Ms Marzie Karimi:

با هدف جوانی جمعیت و فرزندآوری اشاره کرد.

 

وی به پروژه‌های نیمه تمام شهرستان بهار اشاره کرد و گفت: سالن ورزشی آموزشگاه حجاب با ۹۰۰ میلیون تومان جهت ساخت سوله و ۴۵۰ میلیون تومان سایت اداری به پیمانکار تحویل داده شد و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

 

وی با اشاره به کمبود های موجود در روستاهای شهرستان گفت: کمبودهایی در روستاهای سیمین، گنج تپه، کریم آباد و ... دیده شده و نیازسنجی سایر روستاها نیز برای اقدام مقتضی، انجام شده است.

 

وی با انتقاد از اداره کل نوسازی مدارس در خصوص عدم ادامه پروژه خیری علیزاده گفت: علیرغم پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه خیری علیزاده و هزینه‌کرد سنگین توسط خیر، اداره کل نوسازی تاکنون اقدامی برای ادامه پروژه نداشته است.

 

وی افزود: نیمه کاره ماندن پروژه ساختمان اداری و پروژه ۱۲ کلاسه شهرک فرهنگیان از محل بنیاد برکت، برای آموزش و پرورش شهرستان مشکل‌ساز شده که امیدواریم اعتباری برای تکمیل این پروژه ها اختصاص یابد.

 

وی گفت: با وجود معلمان مجرب در شهرستان بهار، کمبود فضای آموزشی در متوسطه دوم باعث مهاجرت و تحصیل دانش آموزان در مرکز استان شده که امیدواریم این مشکل رفع شود.

 

مرضیه کریمی رادپور

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی