سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

شهید مصطفی قاسمی یکی از شهدای مفقودالاثر هشت سال دفاع مقدس و اهل شهر بهار است که در ۲۴ تیر ۱۳۶۴ در عملیات رمضان تشنه کام به شهادت رسید، به همین دلیل خانواده این شهید بزرگوار از پیدایش کرونا احسان هر ساله خانواده را تبدیل به احسان به طبیعت کرده و با ابتکار عملی جالب سه سال پیاپی است که هر ساله اقدام به تهیه و نصب آبشخور برای استفاده وحوش در مناطق محافظت شده و دور از دسترس کوه های شهرستان بهار می کنند.

شناسه خبر: 13514

 

شهید مصطفی قاسمی یکی از شهدای مفقودالاثر هشت سال دفاع مقدس و اهل شهر بهار است که در ۲۴ تیر ۱۳۶۴  در عملیات رمضان تشنه کام به شهادت رسید، به همین دلیل خانواده این شهید بزرگوار از پیدایش کرونا احسان هر ساله خانواده را تبدیل به احسان به طبیعت کرده و با ابتکار عملی جالب سه سال پیاپی است که هر ساله اقدام به تهیه و نصب آبشخور برای استفاده وحوش در مناطق محافظت شده و دور از دسترس کوه های شهرستان بهار می کنند.

 

در این باره گفتگویی با مرتضی قاسمی برادر شهید قاسمی داشتیم، وی در این باره به خبرنگار ما گفت: منطقه دره قلعه کوه آلمابلاغ شهرستان بهار یکی از مناطق چهارگانه محیط زیستی و قابل توجه شهرستان بهار است که به علت ایجاد راه های ارتباطی عشایر و معادن و همچنین خشکسالی دچار کمبود آب شده و وحوش منطقه را دچار مشکل کرده است، به همین علت امسال خانواده شهید قاسمی تصمیم گرفت، هزینه احسان هر ساله این شهید را همچون سالهای گذشته به نصب یک دستگاه آبشخور در این منطقه اختصاص دهد.

 

 

وی ادامه داد: در سال اول در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع و عشایری دائم برف، سال دوم در مراتع واقع در کوههای روستای حسین آباد عاشوری و در سال سوم در ارتفاعات منطقه حفاظت شده محیط زیستی آلما بولاغ آبشخورها نصب شد.

 

 

قاسمی در تشریح پیشینه این تصمیم خانواده قاسمی گفت: از زمان شهادت برادرم هر سال خانواده ام در سالروز شهادت شهید قاسمی اقدام به احسان و پذیرایی در منزلمان می کردند، تا اینکه با پیدایش کرونا مراسم پذیرایی و دورهمی ها جمع شد و سه سال پیش خانواده تصمیم گرفت هزینه احسان و پذیرایی را به احسان به طبیعت تبدیل کند.

 

وی ادامه داد: به پیشنهاد بنده مقرر شد یک دستگاه آبشخور تهیه شده و در مناطق محافظت شده طبیعت برای استفاده وحوش در مناطقی که دسترسی کمتری وجود دارد کار گذاشته شود و امسال سومین سال پیاپی است که این اقدام با کمک تعدادی از نوع دوستان و طبیعت دوستان و درخواست عشایر منطقه که گفته بودند امسال آب کم است و با مشکل خشکسالی مواجهیم زودتر از موعد انجام شد.

 

برادر شهید قاسمی علت این نوع احسان را نوع شهادت شهید قاسمی عنوان کرد و گفت: بردارم در عملیات رمضان و تشنه کام شهید شد، به طوریکه در خاطره گویی یکی از همرزمانش این طور نقل شده که در مسیری که طی می کردند آب نبود و در اواسط تیر ماه هم هوا به شدت گرم بود و همه هم رزمان تشنه بودند تا اینکه به ناگاه یک قمقمه آبی را پیدا می کنند.

 

 

وی ادامه داد: افرادی که در مسیر بودند اقدام به تقسیم آب قمقمه می کنند تا کمی از تشنگی رهایی یابند به شهید قاسمی هم می‌گویند بیا تو هم کمی از آب این قمقمه بردار ولی او با دست به قمقمه خود می زند و می گوید ببینید قمقمه من پر است من نیازی به آب ندارم شما خودتان آب را قسمت کنید.

 

این برادر شهید ادامه داد: زمان طی شد تا عملیات شروع شد و در پاسی از شب شهید قاسمی در عملیات به شهادت رسید چند ساعتی گذشت، هم رزم شهید که با او بود و تشنگی امانش را بریده بود از شدت تشنگی به سراغ قمقمه شهید رفت تا حداقل آب آن را به هم رزمان برساند اما وقتی درب قمقمه را باز کرد در کمال تعجب مشاهده کرد درون قمقمه پر از شن و ماسه بوده و شهید قاسمی برای اینکه به دیگر همرزمان آب برسد تظاهر به همراه داشتن آب کرده و تشنه کام به شهادت رسیده است.

 

مرتضی قاسمی که چند سالی است خود در  اداره منابع طبیعی و آبخیزداری داری مشغول به کار است ادامه داد: امیدواریم خداوند این احسان را از ما قبول کند و ما نیز بتوانیم از پیروان راه این شهدا باشیم، همچنین جا دارد تشکر ویژه ای داشته باشم از همه عزیزانی که عشق شهدا و طبیعت را در دل دارند و در این سال‌ها در نصب آبشخور یاریگر ما بوده و ما را به هر نحوی  کمک کرده اند، این باعث خوشحالی ماست که در تیمی که امسال ما را همراهی کردند پیر، جوان، جانباز ۴۵ درصد، هم رزم شهید، فردی که‌ عمل قلب باز کرده و همه نوع فردی وجود دارد و ما را در این امر خیر کمک می کنند.

 

نشاط بهار امید وار است این رویه در بین سایر خیرین تسری یافته و خانواده شهید قاسمی نیز با ادامه این کار خیر همچنان مشعل دار این قافله بماند.

 

مرضیه کریمی رادپور

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی