سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1402/5/20 12:38:01
فرماندار شهرستان بهار در جمع خبرنگاران:

نهضت مسکن ملی شهر بهار در سه فاز تعریف شده است

مجتبی فیض الهی، در نشست خبری فرماندار، معاونین و بخشداران شهرستان بهار با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت هفته خبرنگار برگزار شد، به بیان مهمترین مشکلات شهرستان و اقدامات صورت گرفته در آنها پرداخت.

شناسه خبر: 13540

 

به گزارش نشاط شهر، صبح روز گذشته به مناسبت روز خبرنگار، نشست خبری فرماندار به همراه معاونین و بخشداران شهرستان بهار با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان بهار در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

 

در این نشست خبری فرماندار شهرستان بهار ضمن تبریک روز خبرنگار به حاضرین در جلسه به بیان جایگاه خبرنگار در جامعه و اهمیت این شغل پرداخت.

 

در ادامه مجتبی فیض الهی به بیان اهم اقدامات صورت گرفته در طی ۴ ماهی که سکانداری فرمانداری بهار را در دست گرفته پرداخت و گفت: در ابتدای تصدی این جایگاه در جلسه ای که با دستگاه ها داشتم اعلام کردم دو یا سه برنامه شاخص از سوی هر دستگاه اجرایی بیان شود تا بیشترین تمرکز روی آنها قرار گیرد و با توجه به برنامه های شاخص دستگاه های اجرایی تا به امروز کار را دنبال کردیم.

 

فیض الهی موضوع مسکن را مهمترین مسئله بیان کرد و گفت: در بحث نهضت مسکن ملی، در مقطعی مبالغی از مردم اخذ شده و هیچ حرکتی انجام نشده بود و از همان روزهای اول جلسات متعددی در این باره برگزار شد و دستاورد آن این شد در سه فاز مشکل نهضت ملی مسکن در شهر بهار پیگیری شود، در شهر بهار در فاز اول مجموعه ۱۲۴ واحدی کلنگ زنی شده است و کارگاه در آن مستقر شده و در حال انجام کار هستند، در فاز دوم از آنجا که محدودیت هایی در توسعه شهر داشتیم و نمی‌توانستیم زمینی را به شهر اضافه کنیم با پیگیری ها و جلسات متعددی که داشتیم پهنه ای بیش از ۱۷ هکتار را تملک کرده ایم و  در حال انتقال اسناد آن هستیم و بعد از آن مرحله بعدی را برای متقاضیان مسکن شروع خواهیم کرد.

 

وی ادامه داد: در شهر لالجین دو پهنه یک هکتاری را تملک کردیم و در حال انتقال سند هستیم، در مهاجران و صالح آباد هم زمین ها را به صورت دونفره تخصیص می دهیم.

 

فیض الهی دیگر مشکل مهم شهرستان را بحث مدارس بیان کرد و گفت: در این مدت تمام مدارس راکد و نیمه کاره شناسایی شد و برای همه آنها بازه زمانی و اعتباری در نظر گرفتیم که در هفته دولت بتوانیم تعدادی از آنها را به نتیجه مطلوب برسانیم.

 

 

فرماندار شهرستان بهار فضاهای ورزشی شهرستان را دیگر موضوع مهم بیان داشت و گفت: همه مجموعه های ورزشی شهرستان را بررسی کردیم در صالح آباد،  لالجین و مهاجران برنامه هایی داشتیم که به صورت میدانی رصد شده و اعتباری برای آنها در نظر گرفته شده است.

 

وی در ادامه  به بحران آب اشاره کرد و گفت: برای غلبه بر بحران آب برنامه ریزی ها انجام شده، الان حفر چاه و آبرسانی به برخی مناطق در حال انجام است و با کمک بخشداران در جریان مشکلات تمام مناطق قرار گرفته ایم و تا امروز به مشکلی بر نخورده ایم و تاکنون موفق شده ایم بر این مشکل هم غلبه کنیم.

 

وی در ادامه به بحث فاضلاب ها اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مطالبات مهم مردم شهر لالجین بحث فاضلاب شهری بود، با حضور بخشدار منطقه به جد موضوع را پیگیری کردیم و توسط کارشناسان موضوع مطالعه شد و علی رغم مخالفت برخی دستگاه ها و با انعقاد تفاهم نامه بین آبفا و فرمانداری در پی آن هستیم با اعتبارات ملی این مشکل را حل کنیم.

 

این مقام مسئول به مشکل تریلی سازان در صالح آباد اشاره کرد و گفت: ۱۵ سال است طرحی در این خصوص مطرح شده ولی متولی خاصی برای اجرای آن نداشتیم، به جد به این موضوع ورود کردیم متولی آن مشخص شده و با همکاری شهرداری و بخشداری صالح آباد این کار را به انجام خواهیم رساند.

 

بوی متعفن کارخانجات آلاینده دیگر مشکل مهم مردم از سوی فرماندار بیان شد و اذعان داشت: روز اول همه این کارخانجات آلاینده را دعوت کردیم و هشدار دادیم، در مرحله اول اخطار و در مرحله بعدی با کمک دادستان و امام جمعه محترم واحدهای متخلف پلمپ شده اند و بارها بیان کرده ایم که در بحث سلامتی مردم اغماض نخواهیم کرد.

 

اختصاص پهنه ای در صالح آباد جهت ایجاد انبار مرکزی و باند فرود هلی کوپتر به هلال احمر، الحاق زمین به کتابخانه ها، تملک زمین در مهاجران، استخر بانوان در بهار و مجموعه باستانی شهر بهار از دیگر اقداماتی بود که فیض الهی به آنها اشاره کرد و گفت: برای تمام پروژه های نیمه تمام اعتباری در نظر گرفته ایم و اولویت ما اتمام پروژه های نیمه تمام در شهرستان است.

 

در ادامه جلسه هر یک از خبرنگاران به بیان موضوعات مورد نظر خود پرداخته و فرماندار، بخشداران و معاونین به فراخور به بیان توضیحاتی در موضوعات مطرح شده پرداختند.

 

در پایان جلسه نیز با اهدای لوح سپاس و هدیه ای از خبرنگاران تجلیل شد.

 

مرضیه کریمی رادپور

 

 

برای مشاهده گزارش تصویری کلیک نمایید.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی