سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

با حضور سردار طلایی نیک معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی راهبردی وزرات دفاع و سردار ذوالفقاری فرمانده سپاه، سردار بهاری، دکتر جعفری مدیر کل سابق دفتر بازرسی وزارت علوم تحقیقات و فناوری اطلاعات و با حضور سایر مسئولان استانی و شهرستانی در سالن فرهنگسرای آیت الله بهاری برگزار گردید.

شناسه خبر: 13557

 

به گزارش نشاط شهر، با حضور سردار طلایی نیک معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی راهبردی وزرات دفاع و سردار ذوالفقاری فرمانده سپاه، سردار بهاری، دکتر جعفری مدیر کل سابق دفتر بازرسی وزارت علوم تحقیقات و فناوری اطلاعات و با حضور سایر مسئولان استانی و شهرستانی در سالن فرهنگسرای آیت الله بهاری برگزار گردید.

 

نخست مسعود ویژه مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان همدان گفت: نوجوانان و جوانان دوره جنگ تحمیلی با رشادت هایی که در برابر بعثی ها انجام دادند را نمی‌توان توصیف کرد آنان انقلابی کردن که مشابه آن در هیچ نوع از جنگ های دهه های اخیر نبوده است. سربازان حضرت آقا حماسه هایی خلق کردند  که در این مرز و بوم ماندگار شد.

 

وی با زنده نگهداشتن یاد و خاطره‌ی شهید سید میلاد مصطفوی و شهید ترابی کمال، گفت: آزادگان افتخاری هستند که همچون برگ زرینی می باشند و جانبازان که مایه افتخار و رحمت هستند و پای حرفشان و انقلابشان ایستادگی کردند. 

 

ویژه در پایان گفت: مولف کتاب توانسته مطالب مفیدی که تاثیر گذاری بالایی بر روی نوجوانان و جوانان این دوره دارد را خلق کند و آنها آگاه تر و مصمم تر تا پای جان برای حفظ آرمان‌ها بایستند.

 

 

در ادامه جعفری گفت: یکی از مزایای این کتاب، موضوعات چند وجهی و چند رشته ای است که به نثر کشیدن آن  سخت و دلی دریایی میخواهد. کتاب حقوق بشر و بشر دوستانه به رابطه ی بین المللی _سیاسی ورود می‌کند . بارزترین فواید این کتاب این است که خود مولف عینا شاهد قضایا بوده است. جنگ انسانی می بایست قواعد عادلانه ای داشته باشد که در زمان بعث که حاکمیت صدام بود این عدالت رعایت نشده و اسرا را به بدترین شکل به اسارت درآورده بودند.

 

وی افزود: نکته حائز اهمیت این است که فضای بین الملل کمتر به داده ها و استفاده از حقوق بشر بهره گرفته است. اصول اصلی حقوق بشر از زمان خلقت و حتی در زمان پیامبر اکرم ص ،به ۲۰۰سال قدمت دارد  اما ۱۴۰۰سال اعتبار دارد.

 

سپس سردار رضا طلایی نیک معاون پشتیانی وزارت دفاع کشور گفت: کتاب حقوق بشر  با سه متغیر و سه رویکرد علمی، ماهیت تخصصی و تدوین  تالیف و منشور شده است .حقوق اسلام و بشردوستانه این ماهیت رساله از حقوق جنگ و نظامی بررسی می‌شود. 

 

 

وی افزود: رزمنده آزاده علی محبی با روحیه جهادی و مقاومت که از بدو جوانی تا کنون داشته رزمنده جانبازی که همان همت ،عهد پیمان و همان آرمان و امید  قدم نهاده نه آنکه قدم زده باشد  و یکی از چهره های برتر دینی و قرآنی و ادبی و مداح می‌توان اشاره کرد.

 

 

وی در ادامه گفت: وقتی در دوره های جنگ تحمیلی من یکی از کسانی بودم که در بسیج استان فعالیت میکردم می بایست نوجوانان و جوانانی که آماده نبرد با نیروهای بعثی می‌کردند و نوجوانان کم وسن سال را به جنوب ایران اجازه نمی‌دادیم بروند زیرا سخت ترین نبردها در جنوب ایران شکل می‌گرفت و آنها را به مناطق غرب کشور ارسال میکردیم همین نوجوانان کم وسن سال حال جز شهدا ، جانباز و آزاده شدند . کتاب حقوق بشر  با ۲۰منبع ادبی و ۴۰منبع انگلیسی و مستندات علمی در حال ترجمه است و ودر ۱۵۰،۱۶۰ادبی به چاپ علمی مفهوم واقعی، انجام رسانده است  بعنوان اثر ملی ترجمه میشود. دفاع از زمان خلقت انسان  نزاع دو برادر هابیل وقابیل بوده تا کنون وجود  دارد  و باتوجه به سلطه جو ها و جنگ طلب ها و بهره گیری از ظرفیت های پدافند  غیرعامل و زیستی تامین امنیت جانی حائز اهمیت است .کووید ۱۹و کرونا یکی از پدافند های زیست  است که به احتمال زیاد کار عمدی بود است. 

 

وی در پایان گفت: دشمنان داخلی و خارجی بدانند که نظام جمهوری اسلامی بسیار قوی است و فکر کردند با ترور دانشمندان از جمله ترور دانشمند فخری زاده نمی‌گذارند پیشرفت کنیم اما بدانند  کشور ایران بر پایه جمهوری اسلامی ایران با وجود محققین ،دانشمندان و نخبگان و جوانان انقلابی به جز ۱۰کشور برتر دست یافته ایم با توجه به اینکه بیش از صد نوع توطئه و برخی از نسل جوانان ما که گویا بیگانه هستند نتوانسته اند ایران را از پای دربیاورند و ما تا پای جان در برابر این انقلاب و نظام ایستادگی کردیم و خواهیم کرد.

 

در پایان علی محبی مولف کتاب از رشادت ها و خاطرات زمان اسارت صحبت کرد و در یکی از خاطراتش به شهید جعفری پرداخت که چگونه به شهادت رسید و هدف از تالیف و انتشار کتاب حقوق بشر و بشر دوستانه به ظلمهایی که به نوجوانان و جوانان این مرز وبوم است اشاره کرد و از رشادت های هم رزم هایش که چگونه  توانستند در برابر جنایت های نیروهای بعثی مقاومت کنند و به نظام جمهوری اسلامی پشت نکردند و تا پای جان از خود گذشتگی کردند تا این انقلاب بماند.

 

در پایان مراسم با حضور مسئولان  کشوری ،استانی و شهرستانی از کتاب حقوق بشر و بشردوستانه رونمایی شد.

 

برای مشاهده گزارش تصویری کلیک نمایید.

 

آرزو میرزایی

 

 

انتهای پیام/ص

 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
فرهنگ و هنر
Error
Whoops, looks like something went wrong.