سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1402/7/13 00:46:16
اخذ سهمیه افزایش نماینده به نمایندگان استان در مجلس و تفکیک حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ

بر اساس شنیده ها هیچ نماینده ای از استان همدان در این جلسه مهم حاضر نشده بود

چند ماه پیش بود که اخبار طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس مجددا در رسانه ها منتشر شد و تعدادی از همشهریان برای پیگیری موضوع خود را به ساختمان مجلس رساندند و متاسفانه با صحبت های ضدو نقیضی مواجه شدند.

شناسه خبر: 13613

 

به گزارش نشاط شهر، یکی از مهمترین ارکان تصمیم گیری ؛ تصمیم سازی وپیگیری اجرای عدالت در کشور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی است.

 

نماینده مجلس با توجه به نیاز مردم و منطقه نمایندگی می تواند نسبت به تصویب یا اصلاح قوانین اقدام نماید.

 

نماینده مردم در مجلس می تواند به عملکرد مسولین حوزه انتخابیه خود نظارت نموده و در مواقع لزوم از روش‌های قانونی نسبت به بهبود و اصلاح ارائه خدمات اقدام نماید و زمانی این مهم حاصل می شود که امکان حضور مستمر در منطقه منجر به شناخت کافی ظرفیت‌ها و کاستیها گردد.

حوزه انتخابیه شهرستان های بهار و کبودرآهنگ با داشتن ۷ شهر و قریب به ۲۰۰ روستا و سکونت حدود۲۵۰.۰۰۰ نفر جمعیت یکی از حوزه های گسترده نمایندگی در مجلس است و بالطبع از مهم ترین مطالبات بر زمین مانده مردم شریف و نجیب شهرستان های بهار و کبودرآهنگ تفکیک حوزه انتخابیه مجلس است.

 برابر اصل ۶۴ قانون اساسی هر ۱۰ سال باید ۲۰ نماینده به نمایندگان مجلس اضافه شود در حالی که بیست و سه سال از اخرین افزایش نمایندگان مجلس گذشته است و

 در دوره های گذشته مجلس شورای اسلامی هربار این موضوع مطرح می شد مردم و مسئولان ذیربط با پیگیری خوبی که داشتند توانسته بودند اسم دو شهرستان بهار و کبودرآهنگ را هم در لیست اولیه کمیسیون‌ امور داخلی مجلس جای دهند ولی هر بار بنا به دلایلی طرح افزایش نمایندگان به صحن علنی مجلس نرسیده است.

 

چند ماه پیش بود که اخبار طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس مجددا در رسانه ها منتشر شد و تعدادی از همشهریان برای پیگیری موضوع خود را به ساختمان مجلس رساندند و متاسفانه با صحبت های ضدو نقیضی مواجه شدند.

 

بر اساس شنیده ها کمیسیون امور داخلی مجلس یک نماینده از هر استان را برای اظهار نظر و تصمیم گیری اولیه درباره تخصیص یا عدم تخصیص سهمیه افزایش نماینده به استانها، دعوت کرده بود که متاسفانه علیرغم وصول دعوتنامه ؛از استان همدان کسی در این جلسه مهم حاضر نشده بود حتی نماینده مردم شریف بهار و کبودرآهنگ .

با مطالبه مردم  و برخی از چهره های ملی دو شهرستان، مجددا فرصتی به نماینده مردم شهرستان های بهار و کبودرآهنگ داده شد تا از حقوق مردم منطقه دفاع نموده و یک سهمیه برای تفکیک حوزه انتخابیه این دو شهرستان اخذ نماید که متاسفانه بر اساس اسناد منتشر شده از کمیسیون امور داخلی و شورا های مجلس درباره نحوه توزیع سهمیه  افزایش ۴۰ نماینده به نمایندگان مجلس که برای تصمیم گیری نهایی قرار بود به صحن علنی مجلس برود نام شهرستان های بهاروکبودرآهنگ دیده نمی شد؛ لذا با تاکید امام جمعه بهار در خطبه های نمازجمعه بر موضوع ؛ مجددا فعالان اجتماعی در شهرستان بهار با محوریت رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر بهار دست به کار شدند و با حضور در صحن مجلس و همراهی برخی از نمایندگان استان و کمک و پیگیری برخی از نمایندگان ادوار حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ در مجلس بویژه دکتر طلایی نیک موفق شدند طرح مذکور را با رای نمایندگان مجلس به مدت شش ماه مسکوت کنند.

فرصت دوباره برای گرفتن سهمیه افزایش نماینده به نمایندگان استان در مجلس و تفکیک حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ فراهم شد و مسولین امر شش ماه فرصت دارند تا اقدامات لازم را در این خصوص صورت داده و به نتیجه برسانند .

کاری که باید در اولویت اول فکر و ذهن و پیگیری نماینده مردم دوشهرستان در مجلس و سایر مسولین ذیربط قرار گیرد وگرنه معلوم نیست در صورت  حذف نام بهار و کبودرآهنگ از لیست تفکیک حوزه انتخابیه مجلس آیا فرصتی برای جبران خواهیم داشت یا خیر.

 

مجید قاسمی جمشید فعال سیاسی اجتماعی شهر بهار

 

 

 

 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی