سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

آقای موسی فتحی کوچکی ( عمو موسی ) در روستای حسین آباد عاشوری از توابع شهرستان بهار استان همدان با تلاش و پشتکار وعشق به طبیعت توانسته است حیاط کوچک منزل خود روستا را تبدیل به نهالستانی کوچک و با صفا کند و امسال پنج هزار نهال گلدانی بادام را تولید کرده است.

شناسه خبر: 14687
 
 
به گزارش نشاط شهر به نقل از پیام طبیعت همدان، مهندس اسفندیار خزائی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در بازدید از این نهالستان ، اظهار کرد: برای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت با مشارکت مردم در روستاهای استان همدان هر حیاط  خانه می تواند به یک نهالستان تبدیل شود و در همین رابطه منابع طبیعی کیسه‌های گلدانی و مشاوره های لازم را برای تولید نهال بادام به صورت رایگان در اختیار آقای فتحی قرار داده است که ثمره آن مشاهده می شود.
 
 
خزائی با اشاره به اینکه روستاها باید در کنار کشاورزی به سمت باغداری و پرورش گونه ‌های و گونه های نزدیک به طبیعت که آب کمتری نیاز دارد، اقدام کنند، تصریح کرد: در بحث نهال بادام این گونه از نهال‌ها مصرف‌ آب کمی دارند و با شرایط آب و هوایی استان همدان سازگار هستند، ضمن اینکه گونه‌های نهال بادام از ارزش افزوده بالایی نیز  برخوردار است.
 
 
وی با بیان اینکه کل اراضی شهرستان بهار ۱۳۰ هزار هکتار بوده که حدود ۴۲هزار هکتار آن به عرصه ملی و منابع طبیعی اختصاص دارد، گفت: شهرستان بهار فاقد جنگل طبیعی بوده و تاکنون در این شهرستان حدود ۶۳۰ هکتار جنگل دستکاشت ایجاد شده است.
 
خزائی با اشاره به اینکه گونه‌های مختلفی در جنگل‌های دستکاشت عرصه منابع طبیعی شهرستان بهار کشت شده‌ است، تصریح کرد: بادامک، اُرس، ارژن، زالزالک، سماق، نسترن، سنجد و داغداغان گونه‌های کم‌آب‌بر و سازگار با محیط از جمله گونه‌های مختلفی است که در کاشت جنگل‌های دستکاشت این شهرستان به‌کار رفته  است.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/ص



برچسب ها: بهار# روستا#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی