سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1403/3/4 23:06:01
خطبه‌های حجت‌الاسلام مصباح در وصف شهید رئیسی؛

بازخوانی خط و منش انقلابی از اول تا روز آخر

حجت‌الاسلام مصباح در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با مروری بر ابعاد مختلف شخصیت و عملکرد شهید رئیسی، تصویری جامع و ماندگار از ایشان ارائه دادند. ایشان با تأکید بر خط و منش انقلابی و مردمی این شهید بزرگوار، او را به عنوان الگویی شایسته برای مسئولان نظام جمهوری اسلامی معرفی کردند.

شناسه خبر: 14772

 

 حجت‌الاسلام مصباح در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با مروری بر ابعاد مختلف شخصیت و عملکرد شهید رئیسی، تصویری جامع و ماندگار از ایشان ارائه دادند. ایشان با تأکید بر خط و منش انقلابی و مردمی این شهید بزرگوار، او را به عنوان الگویی شایسته برای مسئولان نظام جمهوری اسلامی معرفی کردند.

 

 نکات کلیدی:

۱_در کنار مردم بودن و عدم تظاهر: حجت‌الاسلام مصباح، ساده‌زیستی، مردمی بودن و دوری از تجملات را از بارزترین ویژگی‌های شهید رئیسی برشمردند. ایشان معتقدند که این صفات در کنار تعهد و تلاش بی‌وقفه ایشان، او را به الگویی محبوب و مورد احترام در میان مردم تبدیل کرده بود.

 

۲_مقام و منصب در برابر ولایت: حجت‌الاسلام مصباح با اشاره به اطاعت مثال‌زدنی شهید رئیسی از مقام ولایت، ایشان را نمونه‌ای از یک مسئول مطیع و گوش به فرمان رهبری دانستند. ایشان در مقابل، از برخی مسئولان که خود را از مقام ولایت بالاتر می‌دانند، انتقاد کردند.

 

۳_تلاش شبانه‌روزی و جهادی: حجت‌الاسلام مصباح، تلاش شبانه‌روزی و جهادی شهید رئیسی را در کنار اخلاص و مردمی بودن، رمز موفقیت ایشان در عرصه‌های مختلف دانستند. ایشان اشاره کردند که شهید رئیسی حتی در سخت‌ترین شرایط، از آرمان‌های خود دست نکشید و برای حل مشکلات مردم تلاش بی‌وقفه کرد.

 

۴_حمایت از مظلومان: حجت‌الاسلام مصباح، حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین را از نقاط برجسته عملکرد دولت شهید رئیسی دانستند. ایشان این اقدامات را نمادی از عزت و شرافت جمهوری اسلامی ایران دانستند.

 

۵_الگویی برای مسئولان: حجت‌الاسلام مصباح در پایان خطبه‌های خود، از مسئولان خواستند که با الگوگیری از شهید رئیسی، در مسیر خدمت به مردم و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی گام بردارند.

 

تحلیل:

 حجت‌الاسلام مصباح با استفاده از ادبیاتی فاخر و دایره واژگانی به روز، تصویری زیبا و ماندگار از شهید رئیسی به مخاطبان ارائه دادند. ایشان با تأکید بر صفات بارز شهید رئیسی، از جمله ساده‌زیستی، مردمی بودن، تعهد، تلاش و اطاعت از ولایت، او را به عنوان الگویی برای مسئولان معرفی کردند.

سخنان حجت‌الاسلام مصباح، ضمن تجلیل از خدمات ارزشمند شهید رئیسی، پیامی مهم برای مسئولان نیز دارد. ایشان با تأکید بر لزوم خدمت بی‌منت به مردم و تلاش برای حل مشکلات آنان، از مسئولان می‌خواهند که در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی گام بردارند.

 

 نکات قابل توجه:

الف_مظلومیت شهید رئیسی: حجت‌الاسلام مصباح شهید رئیسی را از شهید بهشتی مظلوم‌تر می‌دانند، زیرا شهید رئیسی در طول انقلاب با همان خط و منش انقلابی حرکت کرد و هیچگاه از آرمان‌های خود دست نکشید.

 

ب_ ایثار و فداکاری: حجت‌الاسلام مصباح معتقدند که شهید رئیسی آبروی خود را خرج کرد و تمام توان خود را برای اصلاح امور به کار گرفت.

 

ج_کارآمدی در شرایط سخت: حجت‌الاسلام مصباح عملکرد شهید رئیسی را با وجود تحریم‌ها، تورم و مشکلات فراوان، بسیار خوب ارزیابی می‌کنند.

 

 نتیجه‌گیری:

خطبه‌های حجت‌الاسلام مصباح، تصویری جامع و دقیق از شهید رئیسی ارائه داد. ایشان با تأکید بر صفات بارز شهید رئیسی، از جمله ساده‌زیستی، مردمی بودن، تعهد، تلاش و اطاعت از ولایت، او را به عنوان الگویی برای مسئولان معرفی کردند.

سخنان حجت‌الاسلام مصباح، یادآور لزوم خدمت بی‌منت به مردم و تلاش برای حل مشکلات آنان است.

 

مهدی رهنما _فعال مدنی 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/ص


برچسب ها: بهار#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی

برخی که ادعای دینداری و انقلابیگری داشتند به علما و نخبگان توهین کردند/ مارپیچ سکوت شکسته شد، تا کی باید تحت خفقان این تخریب‌ها باشیم؟/ یک روز برای زندگی‌کردن زندگی نکرده‌ام/ به برخی با ورود به عرصۀ انتخابات تهمت‌زده شد؛ من نمی‌توانم محبت و زحمات آن‌ها را جبران کنم/کار تازه شروع شده است؛ کشور به عقلانیت انقلابی نیاز دارد

چشم بستن بر روی ناعدالتی‌ها دلیلی بر عدم حضور مردم پای صندوق‌های رای است/ موضوع امروز ما شرکت در انتخابات و انتخاب درست است/مردم ما عاقل و دانا هستند و قدرت انتخاب دارند/ رشد اقتصادی کشور وابسته به حضور در مجامع بین‌المللی است/ چرا باید هر روز با افتخار درصد واریز یارانه‌ها و یا درصد افزایش افراد تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی اعلام شود مگر مردم ریزه‌خوار و یا فقیر هستند؟