سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بهار در شهر مهاجران با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان، فرماندار شهرستان بهار، امام جمعه مهاجران، بخشداران و شهردار مهاجران و با حضور دیگر مسئولین در سالن کتابخانه امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد.

شناسه خبر: 15274

 

به گزارش نشاط شهر، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بهار در شهر مهاجران با حضور سید جواد معینی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان، فیض الهی فرماندار شهرستان بهار و حجت الاسلام والمسلمین کریمی، بخشداران و شهردار مهاجران، مدیریت آموزش و پرورش شهر صالح آباد، مدیریت کانون فکری و پرورشی کودکان، اعضای شورای شهر لالجین، صالح آباد و مهاجران و دیگر اعضا در سالن کتابخانه امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد.

 

نخست در این جلسه معصومه فزونی به مصوبات جلسه ی قبلی اشاره کرد و ادامه داد: از کل ۱۲ کتابخانه شهرستان بهار، ۵ کتابخانه در بخش شهری و ۷ کتابخانه در بخش روستایی قرار دارد. سرانه هریک از افراد تقریبا یک کتاب است.

 

فزونی افزود: در شهر مهاجران ،حدودا  ۹۳۵۹ کتب در کتابخانه موجود است که ۴۵۴ نفر عضو فعال دارد.

 

فزونی در پایان از دیگر موارد پروژه های عمرانی کتابخانه های عمومی شهرستان خبر داد و  در خصوص توسعه کتابخانه های امام حسن مجتبی واقع در شهر مهاجران به مبلغ بالغ بر ۲میلیارد تومان اشاره کرد و رشد ۳۰۰درصدی بخش خیرین را نیز اعلام کرد.

 

سپس حجت الاسلام والمسلمین کریمی امام جمعه شهر مهاجران در خصوص ضرورت کتاب و کتاب خوانی اظهار داشت که تولید، نگه داری و ترویج کتاب از ارزش های فرهنگی است.

 

کریمی گفت: یکی از دغدغه مندی ‌های کشور این است که مطالعه مردم در سطح جامعه بسیار پایین است.

 

وی کتابخانه سیار و همچنین وقف در گردش کتاب را نیز شروع نقطه زنی در پیشبرد فرهنگ و فرهنگ سازی بر شمرد.

 

در ادامه این نشست بخشداران و اعضای شورای شهر و شهردار مهاجران تبادل نظر کردند و مشکلات حوزه خود را بیان داشتند.

 

همچنین فرماندار شهرستان بهار تصریح کرد: کتاب و کتاب خوانی همانند غذای روح برای انسان است و باید به موضوع فرهنگ دیدگاه ویژه ای داشته باشیم.

 

فیض الهی خاطر نشان کرد: باید این روزها که نزدیک به روز اربعین حسینی است و حدودا ۳ میلیون زائر در شهرستان بهار تردد می‌کنند با برپایی ایستگاه فرهنگی در موکب هایی که در سطح شهرستان است کتاب و کتاب خوانی را فرهنگ سازی کنیم.

 

در پایان جلسه نیز معینی ضمن رضایت از برگزاری این دست جلسات و حضور مسئولین دغدغه مند و پیگیری های مکرر مدیریت کتابخانه های عمومی شهرستان بهار، تشریح کرد: کتابخانه ها نقش مهمی در فرهنگ و آموزش کسب و کارهای محلی و کوچک در سال‌های اخیر داشتند، یکی از این کتابخانه‌‌ها در بخش روستایی در شهرستان بهار رتبه برتر را کسب کرد.

 

وی افزود: از ۱۸پروژه در سطح استان که بنا است در هفته دولت افتتاح شود  می‌توان به توسعه کتابخانه امام حسن مجتبی(ع) و مواردی از این دست اشاره کرد. 

 

همچنین در این نشست از حمید میرزائی بخشدار بخش لالجین و از یکی از دهیاران بخش لالجین، روستای دستجرد و شورای روستا تجلیل شد.

 

در حاشیه این جلسه پس از بازدید از کلنگ زنی توسعه کتابخانه، دیدار با خانواده محترم شهید حسنی صورت گرفت.

 

 

آرزو میرزایی

 

 

 

انتهای پیام/ص


برچسب ها: بهار#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:

معرفی هر کیس ازدواج در مراکز همسرگزینی چقدر آب می‌خورد؟ / مقام سازمان تبلیغات: ۱۵۰ هزار تومان برای ثبت نام و تشکیل پرونده دریافت می‌شود / به ازای معرفی هر فرد همسان شده برای ازدواج نیز ۵۰ هزار تومان دریافت می‌شود / در غالب مراکز مراجعه‌کنندگان حداکثر متولد دهه ۶۰ هستند که غالبا ۷۰ درصد آنها دختر و ۳۰ درصد پسرند

معرفی هر کیس ازدواج در مراکز همسرگزینی چقدر آب می‌خورد؟ / مقام سازمان تبلیغات: ۱۵۰ هزار تومان برای ثبت نام و تشکیل پرونده دریافت می‌شود / به ازای معرفی هر فرد همسان شده برای ازدواج نیز ۵۰ هزار تومان دریافت می‌شود / در غالب مراکز مراجعه‌کنندگان حداکثر متولد دهه ۶۰ هستند که غالبا ۷۰ درصد آنها دختر و ۳۰ درصد پسرند

فرهنگ و هنر