کد خبر : 13614
تاریخ : 1402/7/13
گروه خبری : فرهنگ و هنر

به مناسبت بزرگداشت مولانا؛

ویژه برنامه "مولانا, پارسی گویِ جهان کوی" به همت اداره کتابخانه های عمومی در محل کتابخانه عمومی آیت الله بهاری(ره) برگزار شد

ویژه برنامه "مولانا, پارسی گویِ جهان کوی" به همت اداره کتابخانه های عمومی و با حضور مسئولین و اهالی فرهنگ, هنر و ادب شهرستان بهار در محل کتابخانه عمومی آیت الله بهاری(ره) برگزار شد.

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بهار، دکتر مهدی شریفیان، استاد رشته زبان و ادبیات فارسی و عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان در این برنامه، به آموزه های مدرن مولانا برای انسان امروزاشاره کرد و افزود: مولانا یکی از برجسته ترین شعرای ایران وجهان است که همیشه پیام آن ماندگار و جاویدان است ومی تواند برای ما انسانها الهام بخش باشد . مثنوی معنوی مولانا اثری است که درآن ظلم، بی عدالتی ،تبعیض، فقر و... در آن نیست و پیام مولانا درمثنوی معنوی پیام جهانی است. چرا که پیام اسلام و پیامبر(ص) ، پیام جهانی است. پیام مولانا آنچنان خوب وعمیق است که برای نجات بشریت آمده است. پس مولانا پیام حقیقت اسلام را درک وتجربه کرده و با زبان شیرین وشیوای فارسی برای بشریت به یادگارگذاشته است.

مثنوی معنوی بدون تردید تفسیری از قرآن کریم است . 

 

در این برنامه دکتر محمد صفایی, مریم عباسی, جواد نوری و سید مجتبی هادئی  به ایراد سخنرانی به ترتیب با عنوان سیما و چهره پیر در مثنوی, مولانا و طوفان شمس و مولوی و زبان فارسی و نقش آن در وحدت اقوام ایرانی و بررسی وضعیت تاریخی و اجتماعی زمان مولوی پرداختند.

 

انتهای پیام/ص 

 

  لینک
http://neshateshahr.ir/Press/ShowNews/13614