سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

ویژه برنامه "مولانا, پارسی گویِ جهان کوی" به همت اداره کتابخانه های عمومی و با حضور مسئولین و اهالی فرهنگ, هنر و ادب شهرستان بهار در محل کتابخانه عمومی آیت الله بهاری(ره) برگزار شد.

شناسه خبر: 13614

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بهار، دکتر مهدی شریفیان، استاد رشته زبان و ادبیات فارسی و عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان در این برنامه، به آموزه های مدرن مولانا برای انسان امروزاشاره کرد و افزود: مولانا یکی از برجسته ترین شعرای ایران وجهان است که همیشه پیام آن ماندگار و جاویدان است ومی تواند برای ما انسانها الهام بخش باشد . مثنوی معنوی مولانا اثری است که درآن ظلم، بی عدالتی ،تبعیض، فقر و... در آن نیست و پیام مولانا درمثنوی معنوی پیام جهانی است. چرا که پیام اسلام و پیامبر(ص) ، پیام جهانی است. پیام مولانا آنچنان خوب وعمیق است که برای نجات بشریت آمده است. پس مولانا پیام حقیقت اسلام را درک وتجربه کرده و با زبان شیرین وشیوای فارسی برای بشریت به یادگارگذاشته است.

مثنوی معنوی بدون تردید تفسیری از قرآن کریم است . 

 

در این برنامه دکتر محمد صفایی, مریم عباسی, جواد نوری و سید مجتبی هادئی  به ایراد سخنرانی به ترتیب با عنوان سیما و چهره پیر در مثنوی, مولانا و طوفان شمس و مولوی و زبان فارسی و نقش آن در وحدت اقوام ایرانی و بررسی وضعیت تاریخی و اجتماعی زمان مولوی پرداختند.

 

انتهای پیام/ص 

 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
فرهنگ و هنر