سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

همزمان در اولین روز از بزرگداشت مقام معلم، همایش بزرگ تجلیل و تکریم از مقام معلم، با حضور یک هزار نفری فرهنگیان شهرستان بهار و مسولین استانی و شهرستانی در تالار پذیرایی قصر طلایی بهار برگزار شد.

شناسه خبر: 14649

 

به گزارش نشاط شهر، همزمان در اولین روز از بزرگداشت مقام معلم، همایش بزرگ تجلیل و تکریم از مقام معلم، با حضور یک هزار نفری فرهنگیان شهرستان بهار و مسولین استانی و شهرستانی در تالار پذیرایی قصر طلایی بهار برگزار شد.

 

در این همایش ابتدا حسین فیض الهی مدیر اداره آموزش و پرورش بهار ضمن خوش آمدگویی و تبریک بزرگداشت مقام معلم به تمامی فرهنگیان گفت: هم اکنون سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به دست معلمان اجرا می‌شود .

 

وی با بیان اینکه " با اجرا کردن سند تحویل بنیادین شأن و منزلت معلم بالا میرود" گفت: بدون ترديد هر تلاشي که در راه اعتلای تعليم و تربيت کشور صورت گيرد نقش سازنده‌ای در شکل‌گيری شخصيت و آينده فرزندان اين سرزمين خواهد داشت و در نزد خداوند متعال از ارج و ارزش شايسته‌ای برخوردار است.

 

 با توجه به اینکه سال تحصیلی رو به پایان است فیض الهی از تمام معلمانی که در مدارس مشغول به امر تعلیم و تربیت هستند درخواست نمود تا در تمامی مقاطع تحصیلی به مباحث دانش آموزان توجه ویژه ای نمایند.

 

در این آئین، فرماندار شهرستان بهار ضمن بزرگداشت مقام معلم و یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری گفت: معلمان انسان ساز، آینده جامعه ما را با پرورش نوجوانان و فرزندان می‌سازند 

 

دکتر مجتبی فیض الهی افزود: رشد اسلام و تعالی دین و ملیت انسان ها همراه با پیشرفت کشور در گرو آموزش و پرورش، نسل آینده ساز می‌باشد.

 

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم تلاش بر رفع برای چالش های کشور شده و تعامل حداکثری با جهان و در واقع نگاهی خود باورانه را همسوی آن به همراه داشته باشد و به دستاورد ها و توانایی های داخلی کشور در عین توجه تکیه هم کند.

 

فرماندار بهار ادامه داد: در دولت گذشته، سند ننگین ۲۰۳۰  در صدد به حاشیه و چالش کشیدن خودباوری ما بود و اما در دولت سیزدهم با پای کار آمدن حضرت آيت الله رئیسی سند تحویل بنیادین و رتبه بندی حقوق معلمان احیا شد و نگاه عزتمندانه به جایگاه معلم  و برنامه توسعه آموزش و پرورش از دل سند تحول بنیادین برخاست.

 

وی بیان کرد: در این راستا مقام معظم رهبری (ره) در مقابل آن ایستادگی کردند و نگاه ما توجه به توانمندی داخلی است .

 

دکتر فیض الهی گفت: در سال گذشته تمامی پروژه های نیمه تمام مربوطه به آموزش و پرورش تعیین تکلیف شدند، پروژه آموزشگاه خیری علیزاده و مدرسه ۱۲ کلاسه شهرک فرهنگیان و مدارس دیگر در بخش های صالح آباد و لالجین توجه شد و اقدامات خوبی انجام شد و جای تقدیر و تشکر را داریم از تمامی مسؤلینی که در این امر مارو یاری کردند.

 

فرماندار بهار اظهار کرد: برنامه ما برای توسعه آموزش و پرورش در بخش های مختلف در کمیته برنامه ریزی شهرستان مطرح می‌شود و با قدرت خدمت در این حوزه ادامه دار خواهد بود.

 

دکتر فیض الهی با تشکر از اصحاب رسانه بیان کرد: تاسف برانگیز است که برخی افراد در شبکه های اجتماعی نه تنها فعالیت مناسبی ندارند بلکه یاس و نا امیدی را در بین مردم ترویج می‌دهند.

 

وی تاکید کرد: برگزاری چنین همایش هایی برای معلمان جهت تکریم جایگاه آنها نباید به طور دیگر در شبکه های اجتماعی نمایش داده شود چرا که برگزاری همایش زحمات این معلمان جبران نمی‌کند.

 

وی ضمن تبریک روز معلم در پایان از زحمات همیشگی تمام معلمان و مدیران تقدیر و تشکر کرد.

 

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین رضا مصباح امام جمعه شهر بهار به جایگاه معلمان در تربیت نسل‌ها اشاره کرد و گفت: جایگاه معلمان جایگاهی مقدس، ارزشمند و آرمانی است و آنانی که در این مسیر به هدایت نسل جوان مشغولند، انسان هایی والا مقام هستند.

 

رضا مصباح تجلیل از مقام معلم را تجلیل از مقام انسانیت برشمرد و افزود: آنقدر معلم از جایگاه بالایی برخوردار است که در کشور های اروپایی نیز حقوق معلم بالاتر از حقوق پزشکان می‌باشد و این نشانده اهمیت کار است‌.

 

امام جمعه بهار ادامه داد: سرمایه ما نفت، موشک و پهپاد نیست و در واقع سرمایه ما معلمانی هستند با ترویج علم و فرهنگ و آموزش به استقلال و اقتدار را معنا می‌بخشند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا مصباح اذعان کرد: همایش گرامیداشت و تکریم از روز معلم سالیانه یک بار در سال برگزار می‌شود و عده ای از افراد با انتقادی که نسبت به برگزاری این همایش دارند به ان با دیدگاه تشریفات می‌پندارند و این خوب نیست.

 

امام جمعه بهار گفت: تقدیر از جایگاه معلمین، تقدیر از تلاش و ایثار مردان و زنانی است که همچون شمع می‌سوزند تا چراغ علم و دانایی در جامعه همواره روشن و تابان باقی مانده و از فروغ آن مسیر رشد و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی روشن و نمایان بماند.

 

همچنین سپس دکتر فتح الله توسلی نماینده مردم شریف بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش یک وزارتخانه با عائله زیاد است گفت: ای وزارتخانه از مبحث های بسیار پیچیده و گستردگی بالایی برخوردار است.

 

 توسلی اضافه کرد: در مجلس یازدهم، نمایندگان با دو حوزه شامل دفاعي و امنیتی و مباحث آموزش و پرورش روبه رو بودند و حمایت خوبی صورت گرفت. 

 

وی خاطر نشان کرد: لایحه رتبه‌بندی در مجلس یازدهم در حمایت از فرهنگیان مصوب شد و به همین خاطر مجلس فشار سنگینی بر دولت وارد کرد و مشکلاتی را به همراه داشت و باید حل شود.

 

وی تصریح کرد: در دو سال گذشته اعتباراتی در حوزه آموزش و پرورش دو شهرستان وارد شده که بی‌سابقه بود اما نوسازی مدارس حق ما را خورد و توزیع  بدون عدالت اعتبارات صورت گرفت.

 

وی ادامه داد: از ۲۸۴ میلیارد تومان اعتبارات نوسازی مدارس استان، ۷ درصد به شهرستان بهار ۳.۵ درصد به کبودراهنگ اختصاص یافته بود و در این راستا جلساتی برگزار شد و عملیات های عمرانی نیز در چند مدرسه انجام شد.

 

وی اظهار داشت: در این دوسالی که گذشت هفت میلیارد تومان تجهیزات آموزشی به مدارس دو شهرستان فراهم شد اما همچنان در تجهیز، نوسازی و ساخت مدارس مشکل داریم.

 

گفتنی است اجرای دکلمه خوانی، خوانندگی، اجرای گروه نوازندگی، اجرای طنز هنرمند حسن رمضانی،تجلیل از مدیران و معلمان نمونه و.. جزو برنامه های این همایش بود.

 

مشاهده گزارش تصویری بخش اول

 

 مشاهده گزارش تصویری بخش دوم

 

 

فاطمه بدرلو

 

 

 

انتهای پیام/ص


برچسب ها: بهار# روز_معلم#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی