سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

رییس پلیس راه استان همدان گفت: مرگ موتورسواران در سوانح جاده ای این استان در نیمه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش داشته است.

شناسه خبر: 11811

به گزارش نشاط شهر به نقل از ایرنا ، سرهنگ رضا عزیزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ۳۷ موتور سوار ۶ ماهه نخست سال ۹۹ درسوانح جاده ای همدان جان باختند که این آمار در نیمه نخست امسال به ۴۱ نفر افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: طبق بررسی های صورت گرفته هیچیک از این افراد دارای گواهینامه رانندگی با موتورسیکلت نبوده و وسیله نقلیه آنها بدون بیمه نامه است همچنین راکب و ترک نشین از کلاه ایمنی برای حفاظت خود استفاده نکردند.

رییس پلیس راه استان همدان ادامه داد: ۲۰۰ موتورسوار در سوانح رانندگی نیمه نخست امسال مجروح و مصدوم شدند که عمده این افراد به علت شدت جراحت وارده دچار معلولیت شده و توان فعالیت های روزمره و اشتغال به کار برای کسب درآمد را ندارند.

سرهنگ عزیزی مهمترین تخلف موتورسواران را رعایت نکردن حق تقدم هنگام ورود از فرعی به اصلی دانست و گفت: هنگام ورود از مسیر اصلی به فرعی باید موتورسوار به طور کامل وسیله نقلیه را متوقف کرده و پس از کسب اطمینان از تردد نکردن وسیله نقلیه ای، با رعایت حق تقدم وارد مسیر اصلی شود.

وی ادامه داد: ۱۰۰ درصد موتورسواران این موضوع را رعایت نمی کنند بنابراین در مکاتبه ای با اداره راهداری آنها مکلف به نصب سرعتکاه در تقاطع ها و مسیرهای ورودی از فرعی به اصلی شدند هر چند در ۷۰ درصد راه های فرعی سرعتکاه نصب شد اما این اقدام بازدارندگی چندانی در رعایت حق تقدم و کاهش سوانح موتورسیکلت ها نداشته است.

رییس پلیس راه استان همدان افزود: شب گذشته یک دستگاه موتورسیکلت در منطقه سیمین شهرستان بهار هنگام ورود از فرعی به اصلی به علت رعایت نکردن حق تقدم با یک دستگاه تریلر برخورد کرد و موتورسوار  ۵۰ ساله زیر چرخ های تریلر جان باخت.

سرهنگ عزیزی، انحراف به چپ ناگهانی، نقص در سیستم ایمنی موتورسیکلت و حرکت خلاف جهت خودروها را از دیگر علل فراوانی تصادف این وسیله نقلیه دانست و اضافه کرد: موتورسیکلت بدون روشنایی و چراغ ترمز، شب هنگام برای منحرف نشدن از مسیر اصلی مجبور به عبور از وسط جاده هستند که احتمال سوانح رخ به رخ زیاد است.

وی اظهار داشت: ۳۵ تا ۴۰ درصد متوفیان سوانح جاده ای این استان راکب موتورسیکلت هستند و همدان در این زمینه رتبه چهارم کشور را دارد.

پنج ماهه امسال در ۱۱۹ فقره سانحه جاده ای استان همدان ۱۳۱ نفر فوت کردند.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی