سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/8/12 18:13:01

مروری بر عملکرد شهرداری

با توجه به فعالیت های بیشمار شهردار جدید بهار که چند ماهی است مشغول بکار شده، قصد داریم مروری بر عملکرد شهرداری در مهر ۱۴۰۰ داشته باشیم و از فعالیت های شهرداری طی ماه گذشته مطلع شویم.

شناسه خبر: 11934

دیدار چهره به چهره شهردار بامردم شهر از برنامه های روزانه شهردار بهار است

پس از سکانداری شهردار جدید بهار شاهد حضور وی در مکان‌های مختلفی همچون مساجد، برای ارتباط گیری نزدیکتر و بهتر با مردم شهر هستیم.

به گزارش نشاط بهار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بهار توانسته اند دراین مدت کوتاه خدمت خود را در قالب گوش های شنوا، در مساجدی همچون مسجد باب الحوائج (ع) ثابت کنند که با بررسی مشکلات شهری و فنی بتوانند گامی بلندتر برای مرتفع سازی مشکلات شهری بردارند.

 مهندس مجیدی شهردار بهار در این مسجد گفت: شهرداری از تمام سرمایه گذاران حمایت خواهد کرد و بزرگترین سهامداران شهرداری همین شهروندان می باشند.

گفتنیست شهردار بهار که در کارنامه خود سکانداری مناطق سه گانه همدان را دارد در تلاش است، تا با جویا شدنِ مشکلات ریز و درشت شهروندان بتواند کارنامه خود را پُر بارتر کند و ازاین جهت با گفتگوهای چهره به چهره با شهروندان بهاری درصدد است بهار را سرسبز تر از همیشه بسازد.

حضور دیگرِ شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بهار در مسجد امام خمینی (ره) شهرک فرهنگیان جهت اقامه نماز مغرب و عشا برای بررسی مشکلات شهری و فنی کلید خورد.

مهندس مجیدی شهردار بهار در مسجد امام خمینی (ره) باری دیگر به حمایت از بهاری ها تاکید کرد و اظهار کرد: شهرداری از تمام سرمایه گذاران حمایت خواهد کرد و بزرگترین سهامدارانِ شهرداری همان شهروندان می باشند.

حضورِ بعدی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر در مسجد علی ابن ابیطالب (ع) شهربهار جهت تکمیل کردن اطلاعات و مشکلات شهری رقم خورد.

 مهدی مجیدی در این مسجد بیان کرد: شهر زمانی آباد خواهد شد که تمام اقشار مردم در پرداخت عوارض شهری مشارکت نموده و برای درخشش بیشترِ شهرشان همت کنند.

شهردار بهار در دیدار با شهروندان بهاریِ حاضر در مسجد النبی(ص) گفت: با همکاری و همیاری تک تک شهروندان میتوانیم شهری در شأن مردم شریف بهار بسازیم و در ادامه خواستار مشارکت و همکاری مردم در اداره هرچه بهتر این شهر شد.

شایان ذکر است وی در خاتمه سخنرانی های خود به ارتباطات بیشتر مردم با خود تاکید کرد و گفت: سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۸۱۲ آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات و ارتباط با مدیریت شهری است.

 

برگزاری جشن روز کودک در پارک لاله بهار 

حمایت از برنامه های فرهنگی هنری و جشنواره های موضوعی از اولویت های مدیریت شهری بهار است.

به همت شهرداری بهار وکانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان شهرستان بهار و به مناسبت هفته ملی کودک ، مراسم جشنی در  پارک لاله شهر بهار باحضور پرشور کودکان و مادران برگزارشد. 

به گزارش نشاط بهار، شهردار بهار از زمانی که زمام شهرداری را به دست گرفته، شور ونشاط وهیجان خاصی را بین شهروندان واقشار مختلف بوجود آورده است که دیدار بااقشار مختلف و برگزاری مراسمات جشن باشکوه در مناسبتهای گوناگون  زمینه ساز مشارکت بیشتر شهروندان وسهیم شدن آنها در رشد وپویایی شهر خواهد شد. 

نمونه بارز آن را نیز در مشارکت در برگزاری مراسم جشن روز کودک نیز می توان مشاهده کرد که با پاندومی کرونا، تعطیلی مدارس ونبود مراسمات جشن در دوسال گذشته باعث تضعیف روحیه جمعی شده است.

شهرداری بهار با برگزاری اینگونه مراسمات به ویژه برای کودکان و نونهالان در پی آن است که  شادی را به قلبهای معصومشان هدیه دهد که درهمین خصوص قطعا برگزاری این مراسم جشن بازتاب خوبی بین مادران ونو نهالان وکودکان  آینده ساز این مرزو بوم خواهد داشت. 

شهردار بهار دراین مراسم ضمن تبریک هفته ملی کودک به کودکان گفت: کودکان آینده سازان ایران اسلامی هستند وهرچقدر استعداد وپتانسیل های هریک شناسایی وپرورش یابد، قطعا در رشد وشکوفایی سرزمین و وطنمان تاثیرات مثبت آن راخواهیم دید. 

مهدی مجیدی دوران کودکی را یکی از بهترین دوران زندگی هر فرد عنوان کرد که اگر مورد توجه والدین درزمینه استعدادیابی فرزندان وشاد زیستن آنان قرار گیرد، آینده درخشانی درانتظار کودکانمان خواهد بود، که شایان ذکر است دیدار صمیمی کودکان شهر بهار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بهار در روزهای اخیر به مناسبت روز جهانی کودک، توجه وی را به احترام در مقابل قشر کودک دوچندان نشان می‌دهد‌.

وی همچنین رویکرد شهرداری بهار را اجرای برنامه های فرهنگی، هنری در  مناسبت های مختلف عنوان کرد وافزود: حمایت از برنامه های فرهنگی، هنری و جشنواره های موضوعی از اولویت های مدیریت شهری بهار است که باتمام توان تلاش خواهیم کرد با اجراوحمایت از برنامه های شاد شهری پویا، و با نشاط برای شهروندان به ارمغان آوریم.

مجیدی شهروندان را سهامداران اصلی شهر دانست و اظهار داشت: شهروندان بایستی روحیه هم افزایی و مشارکت خود را در اداره شهر ارتقا داده و شهر را از آن خود بدانند و به منظور تحقق این امر نیز تاکنون جلسات متعددی با اقشار مختلف مردمی برگزار نموده ایم که خروجی جلسات نیز مثمر ثمر بوده است.

شایان ذکراست، عروسک‌ گردانی عروسکهای غول پیکر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حرکت آنها در سطح شهر باعث ایجاد شادی و نشاط در شهر بهار شد و با استقبال کم نظیر شهروندان بویژه کودکان و نوجوانان و خانواده های آنان مواجه گردید.

همچنین ضرابی زاده مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان نیز با تقدیم هدیه ولوح تقدیر از زحمات و حمایت‌های شهردار بهار تقدیر و تشکر نمود.

درادامه این همایش ضمن برگزاری برنامه های شاد ومفرح وبرگزاری مسابقات گوناگون از برگزیدگان تجلیل به عمل آمد.

 

 

اجرای طرح سه شنبه های بدون خودرو به همت شهرداری بهار

سه شنبه های بدون خودرو باهدف ترویج فرهنگ دوچرخه سواری وکاهش استفاده از خودرو درشهر بهار درحال اجراست و شهرداری بهار در پیش قراول اجرای این طرح قرار گرفته است.

به گزارش نشاط بهار، در این باره گفتگویی با شهردار بهار داشتیم، وی در این خصوص اظهار داشت: به منظور کاهش ترافیک و ترویج فرهنگ دوچرخه سواری وشادابی و سلامتی شهروندان برنامه سه شنبه های بدون خودرو در شهر بهار  در حال اجراست تا رفته رفته شهر بهار به پایلوت دوچرخه سواری تبدیل گردد. 

در اولین روز از همایش دوچرخه سواری با تحویل دوچرخه به شهروندان از درب شهرداری بهار شروع و در مسیر میدان آزادگان و بعد در محل اداره ورزش و جوانان پایان یافت، این همایش روزهای سه شنبه هر هفته اجرا شده و علاوه بر عموم مردم، تعدادی از مسئولین ادارات نیز به جمع مردم پیوسته و در این همایش دوچرخه سواری شرکت می کنند

شایان ذکر است که هر هفته قریب به ۴۰ نفر از عموم و مسئولین در این فرهنگسازی مشارکت میکنند ‌که اداره ورزش و جوانان بهار یکی از عوامل این فعالیت بشمار میرود.

گفتنیست این همایش هر هفته از ساعت ۷:۳۰ از مقابل درب شهرداری برگزار و از طرف شهرداری دوچرخه به صورت امانت در اختیار افراد فاقد دوچرخه قرار خواهد گرفت.

 

عملیات لکه گیری و ترمیم آسفالت سطح شهر ادامه دارد

 

مهدی مجیدی شهردار بهار، به تشریح سایر اقدامات شهرداری پرداخت و از اجرای عملیات  لکه گیری و ترمیم آسفالت در سطح شهر توسط واحد فنی شهرداری بهار خبر داد.

به گزارش نشاط بهار، مهدی مجیدی گفت: شهرداری بهار به منظور آسایش شهروندان و بعد از چندین سال، پارکینگ عمومی شهروند (روشن) را بعد از بازدید و کارشناسی توسط واحد فنی آسفالت ریزی نمود.

وی خاطر نشان کرد: پس از زیرسازی، آسفالت  ریزی، برای خدمت رسانی هر چه بیشتر به شهروندان و سهولت در شناسایی محل، شهرداری به نصب تابلوی پارکینگ روشن اقدام نمود.

وی در ادامه به تخریب و خاکبرداری و رفع خطر از ملک در حال ریزش در خیابان شهید حسنی،

تعبیه و جانمایی برای باکس های زباله ادامه رنگ آمیزی در سطح شهر و همچنین لایروبی خیابان شکوفه ها توسط واحد خدمات شهری شهرداری بهار اشاره کرد.

مجیدی خاطر نشان کرد: تراش آسفالت توسط دستگاه ویرتگن به منظور کاهش ضخامت آسفالت از حد مجاز و همچنین برداشت آسفالت های معیوب  نهایتا روکش آسفالت مجدد توسط ماشین آلات مکانیکی در خیابان فرهنگ انجام پذیرفت.

همچنین برگزاری جلسه برنامه ریزی جشنواره میلاد پیامبر اکرم (ص) با حضور کمیته فرهنگی شهر بهار و ادامه تعویض تابلوهای سطح شهر توسط واحد ترافیک شهرداری و ادامه شستشو و پاکسازی جوی های آب سطح شهر بهار، توسط واحد خدمات شهری شهرداری از دیگر فعالیتها واقدامات شاخص این روز بشمار می رود.

شایان ذکراست، نشست شهرداری وشورای اسلامی شهر بهار با روحانیون وطلاب به منظور استفاده از تمامی ظرفیت های شهربهار در پیشبرد اهداف از دیگر برنامه های شهرداری در این مدت بوده است.

 

در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰، تعداد ۴۰ مورد آتش سوزی و ۳۹ مورد حادثه داشتیم

 

چندی پیش مراسم آتشنشانی با حضور مردم و مسئولین برگزار و از آتش نشان ها تقدیر شد.

به گزارش نشاط بهار، اخیراً در طی مراسم روز آتشنشانی مراسمی به پاس قدردانی از زحمات آتش نشانان شهر بهار برگزار شد که تعدادی از مسئولین و شهروندان در این مراسم حضور داشتند و شایان ذکر است از پرسنل زحمتکش آتش نشانی تجلیل شد.

مهدی مجیدی شهردار شهر بهار در ابتدای این مراسم ضمن تشکر از زحمات بی دریغ آتش نشانان اظهار داشت: در طی مدتی که در خدمت مردم بهار بوده ام بیش از ۱۵ جلسه با اقشار مختلف از جمله بانوان، هنرمندان، روحانیون، ورزشکاران و دیگر اقشار داشته ام و درصدد بودم از نظرات و ایده های همکان استفاده نمایم.

مجیدی به برگزاری طرح دوچرخه سواری در روزهای سه شنبه هر هفته اشاره کرد و ادامه داد: این طرح نیز از ایده های شهروندان بوده که با استقبال مردم نیز مواجه شده است.

مجیدی تاکید کرد: شهر خوب ساختنی است و نه یافتنی؛ اگر ما شهری خوب می خواهیم باید شهروندان خوبی هم داشته باشیم و قطعا در ساختن این شهر خوب مشارکت کنیم، بیایید در فضای حقیقی باهم صحبت کنیم نه در فضای مجازی، ما از شهروندان از اتاق های فکر استقبال می کنیم.

در بخش دیگری از مراسم، مهدی صمدی مسئول آتش نشانی شهر بهار به ارائه گزارشی از عملیات های یک سال گذشته آتش نشانی بهار پرداخت و افزود: ما در آتش نشانی بهار ۹ آتش نشان و ۳ دستگاه خودرو داریم و تا حوالی گردنه اسدآباد در حوزه ما قرار دارد، در سال ۹۹ تعداد ۱۰۶ مورد آتش سوزی و ۲۳ مورد حادثه اتفاق افتاده که ۱۵ مجروح و ۵ فوتی را به همراه داشته است همچنین زمان عملیات ها ۱۲۴ ساعت در سال ۹۹ بوده است.

وی درخصوص گزارش ۶ ماه اول سال۱۴۰۰ بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا ۷ مهر ۴۰ مورد آتش سوزی و ۳۹ مورد حادثه داشتیم که در خصوص آتش سوزی ۱۲ مورد شهری، ۸ مورد روستایی، ۵ مورد کشاورزی و یک مورد صنعتی بوده و ۴۳ نفرساعت زمان عملیات ها در این مدت بوده است.

صمدی در میانه عنوان کرد: آمار حوادث در شش ماه اول سال ۳۹ مورد بوده که از این عدد ۲۱ مورد شهری، ۳ مورد روستایی و ۵ مورد جاده ای بوده که جمعا ۱۲۵ نفر ساعت زمان برده است.

گفتنیست در خاتمه ی مراسم به آتش نشان ها نشان و لوح سپاس تقدیم شد.

 

 

تخفیف ۳۰ درصدی عوارض تا ۲۰ آبان

 

مهدی مجیدی در نشست خبری با خبرنگاران از تخفیف ۳۰ درصدی عوارض تا ۲۰ آبان خبر داد

به گزارش نشاط شهر، نشست خبری شهردار با خبرنگاران صبح امروز در سالن جلسات شهرداری برگزار شد و مهدی مجیدی در خصوص اقدامات شهرداری در کمتر از دو ماه گذشته گزارشاتی ارائه داد.

مجیدی در ابتدای این نشست بار دیگر به میزان بودجه شهر بهار اشاره کرد و گفت: بودجه مصوب شهر بهار برای امسال ۲۰ میلیارد تومان بوده که در این شهر ۷۰ درصد آن صرف بودجه جاری  شده و تنها ۳۰ درصد برای کارهای عمرانی باقی می ماند.

وی اذعان داشت: هم اکنون در انتهای فصل کاری شهرداری هستیم و با توجه به کم بودن منابع قطعا خیلی از نیازها و درخواست های مردم را نمی توانیم جواب بدهیم، چرا که سرانه شهروندی در بهار ۷۰۰ هزار تومان است در صورتی که در جلسه ای که با شهرداران صالح آباد و لالجین داشتیم در آن دو شهر سرانه دو برابر بهار است و ما در تلاشیم بودجه و سرانه را در شان مردم بهار بالا ببریم.

مجیدی مشارکت مردم در پرداخت عوارض را بسیار پایین عنوان کرد و گفت: بودجه شهرداری از پرداخت عوارض و وصول عوارض کسب و پیشه تامین می شود و با وجودیکه به انحاء مختلف برای پرداخت عوارض به مردم اطلاع رسانی شده، مشارکت چندانی در پرداخت عوارض از سوی مردم دیده نشده است.

افرادی که تا ۲۰ آبان  نقدی عوارضشان را پرداخت کنند تا ۳۰ درصد تخفیف می گیرند

مجیدی از تخفیف ۳۰ درصدی عوارض ماده ۱۰۰ از تاريخ اول تا ۲۰ آبان خبر داد و گفت: برای اینکه مردم تشویق به پرداخت عوارض شوند تخفیف ۳۰ درصدی عوارض ماده ۱۰۰ و ماده ۷۷ برای افرادی که نقدی عوارض خود را پرداخت کنند ، قائل شده ایم.

وی درآمد شهرداری را تنها در حد هزینه های جاری آن دانست و گفت: ماهیانه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه جاری شهرداری است، هزینه هر مترمربع آسفالت ۲۰۰ هزار تومان است و تا وقتی مردم در پرداخت عوارض مشارکت نکنند، نمی‌توان کاری از پیش برد.

متمم ۳۷ میلیاردی برای بودجه ۲۰ میلیاردی 

وی از متمم ۳۷ میلیاردی بودجه خبر داد و گفت: بدر شرایطی هستیم که مجبوریم برای بودجه ۲۰ میلیارد ۳۷ میلیارد متمم بودجه بزنیم و تمام تلاشمان این است که این مبلغ را محقق کنیم.

شهرداری بهار به علت عدم نصب سرعتگیر در تصادف اخیر منجر به فوت ۵۰ درصد مقصر شناخته شده است

مجیدی در ادامه به ایجاد سرعتگیر در بلوار آیت الله بهاری و وجود انتقادات بسیار مردم در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: ایجاد سرعتکاه در این نقطه مصوب سال ۹۹ بوده چرا که سال گذشته تصادف منجر به مرگ در این نقطه صورت گرفت ، اما این سرعتگیر در سال گذشته ایجاد نشد تا اینکه امسال بار دیگر یک تصادف منجر به مرگ اتاق افتاد و طبق نظر شورای ترافیکی شهردار به دلیل عدم ایجاد سرعتگیر در این نقطه ۵۰ درصد مقصر شناخته شده است و ما مجبوریم فردا از همین عوارضی که مردم می‌دهند خسارت بپردازیم.

وی افزود: وقتی مردم رفتار ترافیکی را رعایت نمیکنند پلیس راهور ضوابط و مصوباتی را تصویب می‌کند و شهرداری موظف به اجرای آن است.

شهردار در پاسخ به عدم رنگ آمیزی سرعتگیر در شب اول و گلایه های مردمی نسبت به شیب آن گفت: یک روز دیرتر رنگ آمیزی صورت گرفت و این انتقاد را می پذیریم اما دلیل آن سرعت بالای خودروها و عدم وجود مامور نیروی انتظامی برای جلوگیری از به وجود آمدن حادثه در هنگام رنگ آمیزی بود، اما شیب آن نیز طبق نظر کارشناس ترافیکی وعرض چهارم و نیم متری درنظر گرفته شده است.

وی همچنین اظهار داشت: در تاریخ ۳۱ خرداد سال ۹۹ تمام نقاط حادثه خیز شهر در یک جدول لیست شده و ۳۳ مورد به شهرداری اعلام شده که شهرداری ملزم به اجرای آن است و اگر اتفاقی در آنجا بیفتد شهردار به دلیل اهمال کاری مقصر شناخته خواهد شد.

وی در ادامه به دیگر اقدامات شهرداری اشاره کرد و گفت: جمع آوری داربست های غیرمجاز در سطح شهر، میدان شهید مصطفوی، پیاده روسازی روبروی حوزه علمیه خواهران، ایجاد پارک نواری مابین سایت اداری و کوی پاسداران، ادامه پیاده روسازی حوالی مسکن مهر،  پیاده راه سازی در موازات خط کندرو بلوار کشاورز و آسفالت ریزی معابر از دیگر اقدامات شهرداری است که هم اکنون در حال اجرای آن هستیم.

مجیدی در ادامه از بی اطلاعی برخی شهروندان از قوانین گلایه کرد و گفت: در این مدت موارد زیادی داشتیم که به دلیل بی اطلاعی یا بی اعتنایی به قوانین دچار مشکل شده اند و لازم است که اینها به مردم گوشزد شود.

مردم بدون پروانه ساخت، به هیچ وجه اقدام به ساخت و ساز نکنند

وی با تاکید بر ساخت و ساز با پروانه گفت: مشاهده می‌کنیم بعضی شهروندان بدون پروانه ساخت و ساز انجام می دهند، به امید و خیال اینکه در کمیته ماده ۱۰۰ جریمه اش را پرداخت خواهند کرد، اما این مسئله آنها را از خیلی از امتیازات محروم میکند.

وی به بررسی پرونده های شهرداری از سال ۹۶ تاکنون اشاره کرد و گفت: اولین اصول هر شهری این است که هر کس هر زمینی می خواهد بخرد باید بیاید و از شهرداری سوال کند و مطمئن شود که کاربری مسکونی دارد یا نه و آیا می‌تواند برای آن پروانه ساخت بگیرد یا خیر

هر کسی می‌خواهد در شهر زمینی بخرد حتما قبلش از شهرداری در مورد کاربری آن سوال کند

شهردار بهار با اشاره به وجود پرونده های شکل دار در شهرداری گفت: هر کس که می خواهد خانه بسازد باید از شهرداری پروانه بگیرد و دادن پول پروانه ساخت به معنای دریافت پروانه نیست.

مجیدی ادامه داد: در بررسی پرونده های قديمي افرادی هستند که پروانه ساخت ندارند وقتی از آنها سوال می کنیم می گویند پول پروانه را در آن زمان پرداخت کرده ایم، اما تا آخرین مرحله دریافت پروانه ساخت را طی نکرده و الان به مشکل برخورده اند، شهروندان نباید تا وقتی که پروانه ساخت دریافت نکرده اند اقدام به ساخت و ساز کنند.

شهردار در خصوص هزینه جریمه ماده ۱۰۰ و پروانه ساخت گفت: یک روال نانوشته ای ایجاد شده که به فردی که می‌خواهد ساخت و ساز کند، ترجیح می‌دهد جریمه ماده ۱۰۰ را بدهد تا اینکه بروکراسی اداری دریافت پروانه و پول مهندس ناظر را بپردازد، اما این مسئله همیشه جوابگو نیست، در همدان اگر مهندس ناظر ساخت و ساز غیرمجاز را ببیند و گزارش ندهد جریمه شده و پروانه اش باطل می شود، اما گویا اینجا با رافت بیشتری برخورد شده است.

پس آب منازل و کسبه باعث ایجاد لجن و بوی متعفن در شهر می شود

شهردار بهار در ادامه یکی از دلایل بوی متعفن سطح شهر را  پس آب منازل و تعدادی از کسبه های شهر دانست و گفت: شهر بهار تنها شهری در شهرستان است که شبکه فاضلاب به طور کامل در آن اجرا شده، اما بعضی ها اعتنایی نکرده و همچنان پساب منازل خود را وار جوی های آب سطح شهر می‌کنند، تا وقتی که مرغ فروشی ها و ماهی فروشی ها پساب مغازه را در سطح شهر رها می کنند بوی متعفن از شهر رفع می شود.

وی در خصوص پروژه جمع آوری آب های سطحی گفت: حدودا ۱۰۰ متر از این پروژه مانده تا تکمیل شده و جوی های سطحی آب در خیابان های سی متری و فرهنگ به آن متصل شوند، تا پیش از این به دلیل کمبود لوله کار مانده بود و هم اکنون نیز به دلیل معارضات که با تاسیسات مخابرات داریم کار عقب افتاده، اگر این اتصال صورت گیرد مشکل جوی آب سطحی خیابان های سی متری و فرهنگ تا حدودی حل خواهد شد، اما تمام کننده نیست و رفع بوی متعفن سطح شهر نیازمند همراهی مردم در جمع آوری پساب منازل است.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی