سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

دارالمجاهدین همدان در دفاع از حرم اهل بیت(ع) ۱۲ شهید را تقدیم کرده است. دلاور مردانی که هشت نفرشان در فصل پاییز به شهادت رسیده‌اند.

شناسه خبر: 11974

به گزارش نشاط شهر به نقل از خبرگزاری شبستان از همدان، پاییز فصل عشق است؛ فصل زیبایی که در خزان طبیعت، جلوه گری رنگ‌ها را به نمایش می‌گذارد. پاییز فصل عشق است؛ عشقی نه از جنس قصه‌های افسانه‌ای که قهرمانانش روزگاری همسایه من و تو بودند و زیر همین آسمان نفس می‌کشیدند.

جوان بودند و زندگی را بسیار دوست داشتند و بیشتر از همه اینها فرزندانشان را، اما پشت پا زدند به همه دل بستگی‌ها و دل از دنیا بریدند تا جاودانه شوند. در فصل عشق پا به دمشق گذاشتند و در دفاع از حرم عمه سادات(س) شجاعتی عاشورایی از خود نشان دادند. خواستند بگویند گرچه نبودند در کربلا تا از عقیله بنی هاشم(س) دفاع کنند؛ امروز سینه خود را سپر گلوله‌ها می‌سازند.

دارالمجاهدین همدان با 8 هزار شهید نام والای 12 شهید مدافع حرم را بر تارک خود ثبت کرده است؛ سروقامتانی که هشت نفرشان در فصل پاییز به شهادت رسیده‌اند.

 

سردار سرلشکر شهید حسین همدانی

مرد روزهای سخت جنگ بود؛ فرمانده بزرگی که همیشه در میدان خطر بود و رد پای او از جبهه جنوب گرفته تا غرب در تاریخ دفاع مقدس به چشم می‌خورد. حسین همدانی فرمانده و مؤسس لشکر 32 انصارالحسین(ع) همدان پس از عمری مبارزه در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی و پایداری آن، حضور مؤثر در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت(ع) به دیدار معبود شتافت.

او که در دوران حضورش در سوریه خدمات شایانی داشته و بسیج مردمی را برای مقابله با گروه تکفیری داعش تشکیل داده بود در دفاع از حریم اهل بیت(ع) به شهادت رسید. او قافله سالار مدافعان حرم بود و اولین شهید از استان همدان که در این مسیر به شهادت رسید و «حبیب حرم» شد.

سردار سرلشکر حاج حسین همدانی سال ۱۳۳۳ متولد شده و در کودکی سایه گرم پدر را از دست داد. از روزگار جوانی به صف مبارزان انقلابی پیوست و از شمع وجود شهید مدنی-که دوران تبعید را در همدان سپری می‌کرد- بهره مند شد.

بعدها به همراه بانو مرضیه حدیدچی(دباغ) و دیگر مبارزان انقلابی سپاه همدان را پایه گذاری کرد و در مقطعی دیگر تیپ انصارالحسین(ع) همدان را برای حضور در میدان نبرد تشکیل داد.

تیپی که گردان‌هایش به نام شهدای کربلا بودند: گردان حضرت اباالفضل در نهاوند، مسلم بن عقیل(ع) در ملایر، حضرت علی اصغر(ع) شامل رزمندگان همدان، اسدآباد و کبودرآهنگ، قاسم بن الحسن(ع) در تویسرکان، علی اکبر(ع) در همدان و بهار و حر بن ریاحی شامل نیروهای شهرستان‌ همدان و مناطق تابعه.

سردار همدانی از عملیات آزادسازی خرمشهر گرفته تا مرصاد، حضور مؤثری در عرصه نبرد داشت و وجودش همواره راهگشا بود. پس از دفاع مقدس هم به فعالیت ادامه داده و مدتی فرمانده قرارگاه نجف اشرف و لشکر ۴ بعثت در غرب کشور شد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی و جانشین نیروی مقاومت بسیج، فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله(ص)، جانشین قرارگاه ثارالله، معاون مرکز راهبردی سپاه، مشاور عالی فرمانده کل سپاه و جانشین سازمان بسیج از دیگر مسئولیت‌هایی شهید حسین همدانی به شمار می‌رود.

 فرمانده دلاور روزهای سخت جنگ و قافله سالار مدافعان حرم سرانجام پس از عمری مجاهدت به آرزوی دیرینه خود رسید و 16 مهر 1394 به یاران شهیدش پیوست. او با شهادت خود منظومه عاشقانه‌ای را در دارالمجاهدین همدان آغاز کرد که نام 11 شقایق سرخ بر بیت بیتش می‌درخشد.

بسیجی شهید سید محمّد(میلاد) مصطفوی

پس از شهید همدانی شمیم شهادت در همدان پیچید و در یک روز سه سرو رشید این دیار آسمانی شدند. بسیجی شهید سید میلاد(محمد) مصطفوی، پاسدار شهید مجتبی کرمی و بسیجی شهید مجید صانعی موفق.

بسیجی شهید سید محمّد(میلاد) مصطفوی 25 مهر 1394 در محور حلب به شهادت رسید. او که شهادتش مقارن با دهه اول محرم بود نه تنها شهید شد که نیروهای داعش سر از تنش جدا کرد.

پاسدار شهید مجتبی کرمی

شهید کرمی متولد سال 1365 در روستای کهنوش شهرستان تویسرکان بود که آموزش‌های سخت نظامی را در گردان تکاور 154 حضرت علی اکبر(ع) فراگرفت. او 25 مهر 1394 برابر با سوم محرم 1437 هجری، قمری در عملیات آزاد سازی حومه حلب به شهادت رسید.

بسیجی شهید مجید صانعی موفق

شهید صانعی موفق متولد سال 1358 در همدان بود و 25 مهر 1394 در عملیات آزادسازی حومه حلب به شهادت رسید. او بنیان گذار و نماینده رسمی سبک نینجوتسو در استان و رئیس کمیته بازرسی هیئت ورزش‌های رزمی همدان بود.

 

پاسدار شهید محسن فانوسی

شهید فانوسی متولد 1359 در همدان بود و از 20 سالگی به مدت 14 سال تخریب چی سپاه بود. او 9 آبان 94 در روستاهای اطراف حلب به یاران شهیدش پیوست.

 

بسیجی شهید مهدی قاضی خانی

شهید قاضی خانی متولد 1364 در روستای "حیدره قاضی خان" شهرستان بهار بود. بعدها به همراه خانواده به "قرچک" مهاجرت کرد. او که شوق حضور در میدان جهاد بی تابش کرده بود 16 آذر 1394 به شهادت رسید.

 

شهید محمدرضا زارع الوانی

شهید زارع الوانی از نیروهای یگان ویژه صابرین نیروی زمینی سپاه متولد سال 1361 در همدان بود. او 8 مهر 1395 در سوریه به شهادت رسید.

 

شهید محمدرضا زارع الوانی

شهید زارع الوانی از نیروهای یگان ویژه صابرین نیروی زمینی سپاه متولد سال 1361 در همدان بود. او 8 مهر 1395 در سوریه به شهادت رسید.

 

پاسدار شهید محمد حسین بشیری

شهید بشیری مربی آموزش نظامی و تخریبچی زبده پادگان قدس همدان بود. او سال 1360 در همدان متولد شده و 22 آبان 1395 در منطقه حلب آسمانی شد.

به گزارش شبستان، استان همدان در دفاع از حریم اهل بیت(ع) و جبهه مقاومت 12 شهید به نام‌های سردار سرلشکر شهید حسین همدانی، سید میلاد مصطفوی، مجتبی کرمی، مجید صانعی موفق، محسن فانوسی، مهدی قاضی خانی، محمدرضا زارع  الوانی، محمد حسین بشیری، مرتضی ترابی کمال، سعید شاملو، حیدر ابراهیم خانی و حسین معز غلامی را تقدیم کرده است.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی