سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: با توجه به انتقاد مردم و تبعات زیست محیطی فعالیت واحدهای بازیافت، این واحدها به مکان جدیدی منتقل می شوند.

شناسه خبر: 12098

به گزارش نشاط شهر، سید «عادل عربی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۹۵ واحد ضایعاتی و مرکز بازیافت پسماند در جاده «انصارالامام» و «ینگجه» مستقر هستند که اقدام به بازیافت، جمع آوری و تفکیک بخشی از پسماندهای ساکنان شهرهای همدان، بهار، لالجین و مریانج می کنند.

وی اضافه کرد: هشت واحد بازیافت فعال در این مسیر بدون سیستم فاضلاب اقدام به خُرد کردن، آسیاب و شستشوی ضایعات می کنند که اقدام آنها اثرات زیست محیطی بر روی بافت خاک و آب دارد.

معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: این واحدها در چند نوبت اخطاریه دریافت کرده و به مرجع قضایی نیز معرفی شدند اما احکام صادره بازدارنده نبوده است.

عربی ادامه داد: چند واحد بازیافت در پستو گاراژهای تو در تو فعال بوده و هیچکدام از آنها متولی خاصی ندارند بنابراین شناسایی متصدیان این واحدها بسیار سخت و دشوار است.

وی به نمایش گذاشتن چهره ای نامناسب از منظر شهری، ورود به حریم راه، نزدیک شدن به مرغداری دارای مجوز فعال در این مسیر تغییر کاربری غیرمجاز و نداشتن مجوز را از عمده تخلفات واحدهای بازیافت برشمرد.

معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: مردم انصارالامام نسبت به فعالیت واحدهای بازیافت در این منطقه ناراضی بوده بنابراین شکایت خود را تسلیم محیط زیست و دیگر نهادها کردند.

عربی خاطرنشان کرد: پس از طرح موضوع کارگروه مدیریت پسماند مقرر شد که شهرداری همدان مکانی در سایت پسماند برای فعالیت این افراد در نظر بگیرد و در زمینه نحوه مدیریت، مساحت مکان، متراژ و مساحت پیش بینی شده برای هر یک از آنها توضیحاتی ارائه بدهد.

وی با بیان اینکه طرح انتقال واحدهای بازیافت به مکانی جدید در حال مطالعه و تهیه طرح بوده و از برخی نهادها در این زمینه استعلام صورت گرفته است گفت: باید به مشکلات اجتماعی، بهداشتی و زیست محیطی این صنوف پایان داد.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی