سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/11/22 14:21:53
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در راهپیمایی ۲۲ بهمن:

کشاورزان تزریق سیب زمینی به بازار کشور را مدیریت کنند

راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در شهر بهار همزمان با سایر شهرها و روستاها از ساعت ۱۱ صبح و از میدان شهدای بهار آغاز شد و تا مصلای شهر بهار ادامه پیدا کرد.

شناسه خبر: 12291

گروه - مرضیه کریمی رادپور : به گزارش نشاط شهر، در مصلای شهر بهار فتح الله توسلی نماینده مردم بهار و کبودراهنگ با گرامیداشت دهه فجر انقلاب به ایراد سخن پرداخت و در جمع مردم بهار اظهار داشت: ملت ایران طی چند دهه گذشته همواره ملتی عزیز بوده شرایط قرن نوزدهم در صحنه بین الملل و مسائل داخلی و خارجی و موقعیت کشور مقدمات انقلاب اسلامی را فراهم کرد اما چند سوال اساسی اکنون وجود دارد اینکه اصلا برای چه انقلاب کردیم؟ چه کسانی انقلاب کردند؟ برای حفظ انقلاب چه باید بکنیم و وظیفه ما چیست.

 

توسلی ادامه داد: ملت ایران ملت بسیار بزرگی هستند که از آن جمله می توان به شیخ فضل الله نوری تا امیرکبیر تا امام خمینی را نام برد که هرگز در مورد عزت اسلامی و ایرانی کوتاه نیامدند.

 

وی افزود: امام خمینی(ره) در سال ۴۲ تشخیص داد که ملت در خطر است و گفت من برای اسلام اعلام خطر می کنم، چرا که حضور مستشاران خارجی در عرصه های مختلف در کشور هرگز با عزت ایرانی سازگار نبود.

 

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ ادامه داد: ما امروز به عنوان نمایندگان شما مردم نگران انقلاب نیستیم اما نگران جمهوری اسلامی هستیم. چرا که انقلاب اسلامی را امروز فراتر از مرزها می بینیم به طوریکه آثار آن در کشورهای مختلف رسوخ کرده است.

 

توسلی اذعان داشت: امروز نگران جمهوری اسلامی هستیم چرا که مسئولین در راس کار هستند که استواری جمهوری اسلامی را تضمین می‌کنند و اگر نتوانند به خوبی به مسئولیت خود  عمل کنند جمهوری اسلامی را به خطر خواهند انداخت.

 

وی به تاکید رهبر معظم انقلاب به توزیع عادلانه امکانات در گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: در زمان شاه ملعون خیلی از افراد جرات حضور و بیان خیلی از صحبت ها را نداشتند، اما اکنون چنین نیست، من به عنوان نماینده مردم به عملکرد دولت قبل و حتی دولت کنونی نقد دارم اما حداقل شاهد اینم که این دولت در مسیر درست حرکت می کند، اگر مسئولین در قوای مختلف از شما مردم فاصله گرفتند و به فکر قدرت و فخرفروشی بودند آنگاه باید نگران شد، اما شاهدیم که رییس جمهور کشور در کنار زاغه نشین ها حضور می یابد و خود را با مردم همراه می‌کند و این باعث امیدواری است.

 

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ با اشاره به جاده همدان بهار به گل تپه گفت: این مسیر خطرناک ماده ۲۳ دارد و دولت قبل باید برایش بودجه می گذاشت اما نکرده ، امسال سال آخر فرصت باقی مانده آن است، خدا را شاهد می گیرم که بیش از ۲۰ جلسه با مسئولین برنامه بودجه داشتیم تا شاید این مسئله حل شود.

 

وی در بحث آلایندگی هوای بهار گفت: در این باره بیش از ۱۰ جلسه با سازمان محیط زیست و صنعت معدن و تجارت داشتیم، به جز آن بعضی از صنایع در بهار و کبودراهنگ ۲۰ سال معافیت مالیاتی گرفته اند و حاضر نیستند سرمایه خود را داخل شهرستانها بیاورند تا بتوان از آن طریق به سایر صنایع کوچک تسهیلات داد.

 

توسلی در بحث حریم سیاسی بهار گفت: بهار هویت سیاسی دارد و قابل هضم در هیچ شهر دیگری نیست. مردم بهار مردم شریفی هستند و ما حاضر به معامله با هیچ کسی نیستیم.

 

وی ادامه داد: در بحث انتصابات دخالت نکرده و نمی کنم اما طبق فرمان رهبری اگر ببینم فردی طهارت اقتصادی ندارد اجازه نمی دهم در راس کار قرار گیرد.

 

نماینده مردم گفت: در بحث آب ۶۹ میلیارد تومان گرفته شده که ۴۹ میلیارد تومانش ملی است، انتقال آب از سد تالوار را به شدت دنبال می کنیم.

 

توسلی به معضل تک محصولی بودن شهرستان اشاره کرد و افزود: تک محصولی به شهرستان ضرر خواهد زد، باید مدیریت کنیم تا وضعیت محصولات کشاورزی بهار را تا از تک محصولی جلوگیری کنیم.

 

وی همچنین اذعان داشت: از همه کشاورزان خواهش میکنم استاندارد های لازم را در استفاده از سموم کشاورزی و کود رعایت کنید، تا محصولی را صادر کنیم که قابل دفاع باشیم، برای باز کردن صادرات دهها جلسه لازم است اما برای قطع آن یک تلفن کافی است.

 

توسلی اظهار داشت: وزارت کشاورزی با من مدام در تماسند که بگویید مردم سیب زمینی به بازار تزریق کنند، خواهشی که از مردم دارم این است که این شرایط را مدیریت کنند تا سالهای بعد هم جا برای چانه زنی برای صادرات داشته باشیم.

 

مرضیه کریمی رادپور

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی