سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

در ماه‌های گذشته مهمترین تحول در بدنه اجرایی شهرستان بهار تغییر فرماندار بود که در این میان احسان قنبری مدیر کهنه کار مناصب مختلف اجرایی در استان و شهرستان، صندلی گرم فرمانداری را به دکتر روح اله نباتی سپرد تا این مدیر تازه‌نفس در مواجهه با پروژه‌های مختلف نیمه تمام شهرستان زور بازوی مدیریتی خود را لااقل تا چند سال صرف اتمام این پروژه ها کند.

شناسه خبر: 12360

در ماه‌های گذشته مهمترین تحول در بدنه اجرایی شهرستان بهار تغییر فرماندار بود که در این میان احسان قنبری مدیر کهنه کار مناصب مختلف اجرایی در استان و شهرستان، صندلی گرم فرمانداری را به دکتر روح اله نباتی سپرد تا این مدیر تازه‌نفس در مواجهه با پروژه‌های مختلف نیمه تمام شهرستان زور بازوی مدیریتی خود را لااقل تا چند سال صرف اتمام این پروژه ها کند.


 در این میان دکتر نباتی با عرصه دشواری روبرو است چراکه در سال‌های اخیر به واسطه رشد آگاهی و بروز جریان‌های‌ مطالبه گرانه در شهرستان، سطح انتظارات از مدیران ارشد اجرایی شهرستان رو به افزایش است.

 این یک پدیده کاملاً طبیعی است که در جامعه نیمه سنتی بهار به واسطه رشد میزان تحصیلات جوانان، این گونه جریان‌ها نیز افزونی یابد چرا که سیر رشد عقلانی و اجتماعی مردم به واسطه بروز ابزارهای پیام رسانی و ارتباطی مجازی چنین مطالبه گری هایی را باعث می‌شود که حق مسلم مردم است و در قیاس با شهرستان‌های جنوبی استان حتی می‌توان گفت که بسیاری از مطالبات مردم مغفول مانده و پیگیری‌های شایسته ای صورت نگرفته است اما با انتصاب دکتر نباتی به عنوان مدیر جوان اجرایی و نیروی انقلابی بومی تمامی انتظارها و مطالبات به سمت فرماندار سرازیر می‌شود و اگر شتاب گیری شایسته ای در برآورده‌ سازی نیازهای شهرستان از طرف این مدیر بومی صورت نپذیرد، مسلماً درجه حرارت انتقادها سوزنده تر از قبل خواهد بود.

 شهرستان بهار اگرچه به واسطه اقلیم و فرهنگ خاص خود همواره کانون تولید بوده است اما با این وجود، ظرفیت‌های موجود آن همیشه مغفول مانده بوده و آنچنان که شایسته این شهرستان و مردمان آن است برآن توجهی نشده است.

 نزدیکی به مرکز استان و اقتصاد تک محصولی و مسائلی از این دست همواره یک بهانه بوده و هست، آنچه در سال‌های گذشته در این شهرستان کمرنگ بوده روحیه مطالبه‌گری و بیان خواسته هاست.

این دلیل مقبولی نیست که چون ما به مرکز استان نزدیکیم پس باید همه نواقص را به گردن جغرافیای تحمیلی بیندازیم، پس در این میان نقش سرمایه های انسانی چه می‌شود؟! سرمایه‌های انسانی و فکری این شهرستان کم نبوده اند و نخواهند بود اما آنچه مهم است روحیه طالبه گری در این میان در بین تحصیل کرده های شهرستان بهار تقویت نشده است و به قول آن شعر معروف "تا نگرید طفل کی نوشد لبن! "

 و تفسیر آن اینگونه می‌شود که اگر ما از دستگاه‌های بالادستی نخواهیم که به این سمت نیز توجه کنند، نگاه‌های یکسو نگرانه آن ها نیز به این سمت نخواهد چرخید، پس در قدم اول برای تحقق رشد و توسعه و تجمیع امکانات در این شهرستان پرورش روح حق طلبی و گریز از فردگرایی است.

 جناب فرماندار خوب می‌دانند که این شهرستان و مردمان زحمت کش آن، در هیچ عرصه ای از انقلاب اسلامی کم نگذاشته اند و اگر چنانچه کمبود و قصوری هست متوجه مردمان آن نیست بلکه مدیران ارشد اجرایی و و برنامه‌ریزان کلان استان باید در این سال‌ها جانب حق را نگه می‌داشتند و سهم توسعه این کهن دیار را در نظر می گرفتند.

 حال ایشان می‌دانند که با چه ترفندها و سیاست‌های اجرایی، مطالبه‌گری را در این نقطه از کشور فعال تر کنند و حقوق از دست رفته را ادا نمایند!

 جناب آقای دکتر نباتی، بهار این روزها از کاستی‌های فراوان رنج می‌برد؛ عدم بهره‌گیری از استعدادهای مدیریتی نیروهای جوان و نخبه در دستگاه‌های اجرایی، بحث آزاردهنده تجاوز به حریم سیاسی شهرستان، سردرگمی پروژه‌های مختلف، عدم تحقق وعده های مسئولین قبلی، عموم آزاری شهرک صنعتی بهاران و بوهای مشمئز کننده آن، عدم توسعه فرهنگی لازم و توجه به ساختار آفرینی فرهنگی در بهار همه و همه مواردی است که از جنابعالی انتظار رفع آن‌ها می‌رود.

 مردم با تغییر دولت منتظر تحول در شهرستان و در همه زمینه ها هستند، این مسئولیت سنگینی است که بر عهده شماست و مسلماً شما نیز باید از توان مشورتی صاحبنظران بومی بهره‌مند باشید، پس با همتی شایسته که از شما انتظار می‌رود منتظر تحقق مطالبات هستیم.

 همت بلند دار که مردان روزگار
 از همت بلند به جایی رسیده اند

مهدی طراوتی توانا
فعال فرهنگی رسانه ای

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی