سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

چندی پیش آئین اختتامیه جشنواره آلما در مجتمع فرهنگی هنری آیت‌ اله بهاری باحضور پورمجاهد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان، ویژه مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار و همچنین جمعی از هنرمندان و عکاسان برگزارشد.

شناسه خبر: 12680

 

به گزارش نشاط شهر، دراین مراسم که با برنامه‌های مختلفی با تکیه‌ بر ظرفیت‌های بومی شهرستان بهار در زمینه تواشیح‌خوانی، مجری‌گری، خوانندگی و غیره همراه بود

معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری همدان درآئین اختتامیه جشنواره عکس آلما بابیان اینکه جشنواره آلما بسیار هنرمندانه در انتخاب موضوع و عنوان، باهدف نشان دادن ظرفیت‌های شهرستان بهار درزمینه‌های گوناگون عمل کرده افزود: این جشنواره باعث ایجاد پیوست فرهنگی در موضوعات مختلف و شناسایی پتانسیل‌های شهرستان شده است.

 

در ادامه ظاهر پورمجاهد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان بیان کرد: فرماندار بهار با اصلاح مسیر جاده گردشگری همدان- لالجین نمونه بارز مدیر جهادی است و همچنین در حوزه سیاست های اقتصاد مقاومتی، استفاده از امکانات دستگاه های مختلف اولویت دولت است که شهرستان بهار نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته است.

 

وی تصریح کرد: ۲هزارمیلیارد تومان تسهیلات برای طرح های اقتصادی بزرگ و متوسط منظور شده است، همچنین یک میلیارد و۸۰۰ میلیون تومان اعتبار تسهیلات با نرخ سودبانکی با درصد کم برای طرح مای کوچک زیر نظر کمیته امداد خمینی (ره)، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، بهزیستی و... نیز منظور شده است.

 

پور مجاهد افزود: ۶ کمیته در حوزه تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرینی با دبیری  پارک علم و فناوری مشغول فعالیت هستند که جهاد کشاورزی، صمت و... ازجمله ی آنهاست تا با تولید دانش‌بنیان تولیدات، قابل‌استفاده برای مدیران استان و شهرستان باشد.

 

تجاری سازی هنر یکی دیگر از اهداف این جشنواره 

 

روح اله نباتی فرماندار بهار نیز بابیان اینکه نسل جوان موتور محرکه و پیشران همه کشورهاست که از روحیه، انگیزه، شتاب، توان و خلاقیت و نوآوری بالایی برخوردار است گفت: یکی از اهداف این جشنواره به‌کارگیری انگیزه و روحیه بخشی و ارائه راهکار به جوانان و افزایش مشارکت اجتماعی درهمه زمینه‌ها است.

 

فرماندار بهار برگزاری کارگاه آموزشی هنری در زمان برگزاری جشنواره را در ارتقای کیفی هنر عکاسان تأثیرگذار برشمرد و گفت: اصلی‌ترین هدف جشنواره نشان دادن هرچه بهتر ظرفیت‌های بی‌بدیل شهرستان بهار باهنر عکاسی بود چراکه با استفاده از صنعت عکاسی می‌توان ۲ تا ۴ هزار کلمه اطلاعات به مخاطبان القا کرد.

 

فرماندار بهار تجاری‌سازی هنر را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد تا هنرمندان بتوانند از هنرخویش برای کسب درآمد و سرمایه استفاده نمایند.

 

وی تاکید کرد: با توجه به کاهش روزافزون جمعیت، باید ضمن نگهداشتن جمعیت جوان، برای دستیابی و پیشبرد امور از پتانسیل جوانان بهره گیریم.

 

روح اله نباتی برگزاری این جشنواره هنری را برندی برای استان، با محوریت برگزاری در شهرستان بهار و الگوگیری سایر شهرستان‌ها بیان کرد تا بدینوسیله خدمات و پیشرفت های ۴۰ساله کشور در حوزه صنعت، گردشگري، کشاورزی و غیره به نمایش گذاشته و به‌فرمان مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین نیز عمل شود.

 

 جشنواره آلما با ایجاد حرکت به سمت توسعه و پیشرفت می‌تواند الگویی برای سایر شهرستان‌ها باشد

 

در میانه این اختتامیه مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز بابیان اینکه رسانه‌ها همواره جایگاه و ارزش  ویژه‌ای در جامعه دارند و ممکن است با پارامترهای مختلف، خود را نشان دهند عکاسی را نیز یکی از این پارامترها بیان کرد که جایگاه ویژه ای دارد.

 

مسعود ویژه بیان کرد: پاندومی کرونا در ۲ سال گذشته باعث افزایش تولید محتوا و غنای این حوزه شد و این جشنواره با ایجاد حرکت به سمت  توسعه و پیشرفت می‌تواند الگویی برای سایر شهرستان‌ها باشد.

 

حبیب شهنوازیان دبیر برگزاری جشنواره عکاسی آلما نیز با قدردانی از عوامل اجرایی جشنواره بیان کرد: کمیته های مختلفی در به ثمر نشستن جشنواره تأثیرگذار بودند که جای قدردانی دارد.

 

شهنوازیان افزود: بازدید عکاسان  از مجموعه‌های تولیدی، صنعتی، کشاورزی، گردشگری و غیره و همچنین برگزاری کارگاه آموزشی هنری از جمله برنامه‌های جشنواره عکاسی آلما بود که از نزدیک ضمن آشنایی با ظرفیت‌های شهرستان بهار عکس‌های بیشماری به ثبت و ضبط رسید و اتفاق خوبی را در حوزه شهرستان بهار رقم زد.

 

لیلا یوسفی یکی از اعضای هیأت داوران اظهار داشت: هیأت داوران نخستین جشنواره عکس آلما با سپاس فراوان از دست‌اندر کاران این رویدادهای فرهنگی که می‌توان گفت نخستین جشنواره اردویی و حضوری عکاسی در همدان تاکنون می باشد، در تاریخ ۸ تیرماه در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بهار، پس از بررسی ۱۶۴۶ اثر در بخش عکاس حرفه‌ای و ۱۱۶ اثر در بخش عکاسی با تلفن همراه با در نظر گرفتن تمام موارد قید شده در فراخوان جشنواره در نهایت ۳۱ اثر در بخش عکاسی حرفه‌ای و ۱۰ اثر در بخش عکاسی با تلفن همراه را حائز راهیابی به بخش نمایشگاه دانسته و از این میان ۳ اثر برتر و یک اثر تقدیر شده‌ ی داوری را در هر بخش کاندیدای دریافت عناوین برتر دانست.

 

وی با ارج نهادن به نگاه دغدغه‌مند برگزار کنندگان جشنواره و هنرمندان شرکت کننده و مشارکت کنندگان درجشنواره ابراز امیدواری کرد و گفت: با تدوام چنین رویدادی، همگان نقش مثمرثمری در ارتقای صنعت و کشاورزی و اقتصاد و هنر این کهن شهر (بهار) داشته باشیم و در جنبش آشتی هنر و صنعت موجبات جریان‌سازی اقتصاد هنر را فراهم سازیم.

 

در بخش حرفه‌ای رضا زنگنه، نرگس اخوان و  مسعود زارعی به ترتیب نفرات اول تا سوم و دربخش عکاسی با موبایل نیز به ترتیب خسرو اسدی منفرد، امین نعیمی وهما معدنچیان به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی ومورد تجلیل واهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره قرار گرفتند.

 

برحسب نظر داوران وتوسط مدیرعامل چاپخانه پیام رسانه با اهدای لوح تقدیر و هدیه از مهدی کلوندی دربخش عکاسی حرفه ای و پرنا زارعی  دربخش عکاسی با موبایل به عنوان خردسالترین عکاس ومحمدامین عقیلی عکس برتر از چاپخانه پیام رسانه تجلیل به عمل آمد. همچنین از داورهای جشنواره رضا طهماسبی، لیلا یوسفی، ایمان حامی خواه، سعید کرمی و جواد وفایی نیز بااهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

 

همچنین تجلیل از عوامل برگزاری جشنواره حبیب شهنوازیان به عنوان دبیر، مهدی خدایی روابط عمومی، مهران سپید دست دبیراجرایی، روح اله بابایی دبیر فنی، حمیدرضا امیری دبیرهنری، مسعود زارعی مسئول تدارکات جشنواره ازدیگر برنامه‌های تجلیل دراختتامیه نخستین جشنواره عکاسی آلما بعمل آمد.

 

شهرزاد عباسی

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:

در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / بار سوم، فرد به محاکم قضایی ارجاع می‌شود که مجازات‌های سختی برای آن پیش بینی کرده ایم

سیاسی

در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / بار سوم، فرد به محاکم قضایی ارجاع می‌شود که مجازات‌های سختی برای آن پیش بینی کرده ایم