سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/9/2 17:18:03
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار عنوان کرد:

فرهنگسرای آیت الله بهاری میزبان هفت گروه نمايشی و ۱۵۰ هنرمند از استان همدان است

حبیب شهنوازیان: سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان با همکاری فرمانداری، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان همدان، شهرداری های بهار و لالجین و صالح آباد از یکم الی سوم آذرماه در مجمتع فرهنگی هنری آیت الله بهاری با شرکت هفت گروه نمايشی بیش از ۱۵۰ هنرمند از استان همدان در حال برگزاری است.

شناسه خبر: 13028

 

به گزارش نشاط شهر، حبیب شهنوازیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار از آغاز برگزاری سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان به میزبانی شهرستان بهار در اداره فرهنگ و ارشاد بهار خبر داد و گفت: سی چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان با همکاری فرمانداری،مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان همدان شهرداری های بهار و لالجین و صالح آباد از یکم الی سوم آذرماه در مجمتع فرهنگی هنری آیت الله بهاری با شرکت هفت گروه نمايشي بیش از ۱۵۰ هنرمند از استان همدان در حال برگزاری است.

 

حبیب شهنوازیان اظهار کرد : با توجه به پتانسیل و زیرساخت هایی که در شهرستان بهار وجود دارد، یکی از اهداف ما معرفی شهرستان به خارج از شهرستان می‌باشد که با حضور هنرمندان از سراسر استان و کشور و داورانی که از استان تهران در این جشنواره حضور دارند، سبب شناخت افراد نسبت به شهرستان بهار می‌شود و شهرستان بهار در حوزه فرهنگ و هنر و ادب در استان همدان پیش قدم خواهد بود.

 

شهنوازیان افزود : اولین روز اجرا با آیین تلاوت قرآن کریم و با سخنرانی معاونت سینمایی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان کار خود را با نمایشی از شهرستان بهار با عنوان "صندلی را کنار پنجره بگذار" به نویسندگی عباس نعلبندیان به کارگرداني محمود غفاری و ابراهیم یمین اسماعیلی از صبح روز یکم آذرماه ساعت ۹ صبح شروع به اجرا کرد‌.

 

وی ادامه داد: این نمایش که در حدود یک ساعت و بیست دقیقه بود فرصتی را برای بینندگان ایجاد کرد و انگیزه و نشاطی که در حوزه کاری خود داشت را به سمع حاضران رساند و همچنین نمایش کات‌کبود به نوشته فرشته فرشاد و به کارگردانی حمید محبی و مصطفی کرمی راسخ از شهرستان کبودرآهنگ، و نمایش "چگالی، پر سوخته " به نویسندگی و کارگردانی روح اله صالحی در روز اول به اجرا رسید .

 

شهنوازیان خاطر نشان کرد: در این جشنواره با رفت و آمد های حوزه فرهنگ و هنر، آشنایی هنرمندان با هنرمندان شهرستان بهار صورت میگیرد که در واقع نیز ایجاد انگیزه و نشاطی در حوزه ی هنر است ،چرا که هنر نمایش،هنر زنده است و این نمایش با هنر زنده در قالب اجرایی می‌پردازد و لذا با توجه به این موضوعات که امروز دومین روز اجراست که نهاوند و همدان و ملایر به صحنه اجرا خواهند رفت .

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار نیز اظهار داشت: در این دوره از جشنواره جلسات نقد و بررسی حوزه ی نمایش وجود دارد و تبادل نظر نیز ایجاد خواهد شد. 

 

وی گفت: از عموم مردم دعوت بعمل می‌آید که با حضور خود جهت بازدید به صورت رایگان و پر کردن بخشی از اوقات فراغت خود به سالن نمایش فرهنگسرای آیت الله بهاری شهر بهار مراجعه نمایند. 

 

حبیب شهنوازیان گفت: آئین اختتامیه این جشنواره در روز پنجشنبه ساعت ۹:۳۰ با حضور میهمانان هنرمندان استانی و کشوری در محل فرهنگسرای شهر بهار برگزار خواهد شد .

 

وی نیز بیان داشت: همچنین در بهمن‌ ماه سال جاری جشنواره موسیقی عاشقی با حضور هنرمندان در رشته موسیقی سنتی  در فرهنگسرای آیت الله بهاری شهرستان بهار نیز اجرا خواهد شد .

 

وی در خاتمه از حمایت های دکتر نباتی فرماندار شهرستان بهار، شهرداری، اعضای شورای اسلامی شهر بهار، صالح آباد، لالجین، آموزش و پرورش و... تقدیر و تشکر کرد .

 

زهرا صادقی گلزار

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی