سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

دادستان تهران در خصوص یکی از شبکه‌های قاچاق ارز در کشور گفت: بعد از اتمام تحقیقات دادسرا، پرونده پنج متهم اقتصادی که با خرید و فروش کارت بازرگانی و معامله با شرکت‎های صوری حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار یورو ارز دولتی را قاچاق کرده بودند، به دادگاه ارسال شد.

شناسه خبر: 13062

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از همشهری آنلاین و به نقل از قوه قضاییه، علی صالحی با اشاره به صدور کیفرخواست پرونده در دادسرای جرایم اقتصادی تهران اظهار کرد: دلالان ارزی با اغوای یک راننده تاکسی در شهرستان بهار همدان، از او می‌خواهند به عنوان مدیرعامل یک شرکت بازرگانی، کارت بازرگانی بگیرد و این کارت را در عوض دریافت مبلغ  ۴۵ میلیون تومان در اختیار آن‌‎ها قرار دهد.

 

وی افزود: اعضای شبکه قاچاق ارز به نام یک شرکت بازرگانی در سال ۹۷ با استفاده از کارت بازرگانی خریداری شده، پنج فقره حواله ارزی به ارزش ۲ میلیون و ۳۹۵ هزار و ۸۶۰ یورو جهت واردات کالاهای اساسی با مهلت قانونی کمتر از یک ماه از یک بانک دریافت می‌کنند اما با گذشت بیش از چهارسال، هیچ کالایی وارد کشور نکرده‌اند.

دادستان تهران ادامه داد: ارزهای دریافت شده تحت پوشش معامله برای واردات عدس به حساب یک شرکت خارجی در کشور امارات واریز شده که بر اساس تحقیقات به عمل آمده این شرکت صوری و متعلق به یکی از محکومان اقتصادی است.

 

وی گفت: با عنایت به اینکه متهمان پرونده بدون اینکه قصد واردات کالاهای اساسی داشته باشند، ارز دولتی را دریافت و با فروش آن در بازارهای قاچاق ارز سود نامشروع قابل توجهی تحصیل کرده‌اند، در کیفرخواست صادره برای متهمان پرونده و اعضای شبکه قاچاق ارز، درخواست اعمال مجازات اخلال کلان در نظام ارزی و پولی شده است.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی