سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/10/20 19:53:47

بهار در مسیرِ تحولات

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار: در سالجاری سومین رویداد بزرگ هنری با شعار "بهار خاستگاه هنر و اندیشه" در شهرستان بهار رقم خورد

شناسه خبر: 13110

 

چندی پیش سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان به میزبانی بهار برگزار شد.

 

به گزارش نشاط بهار، حبیب شهنوازیان رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار در این باره اظهار داشت: در سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان با حضور هفت گروه ویژه به  میزبانی شهرستان بهار بمدت سه روز از یکم تا سوم آذر ماه در سه سانس  ۹صبح و ۱۵ بعدازظهر و ۱۹شب به اجرای برنامه صحنه ای پرداخته شد.

 

وی ادامه داد: سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان به میزبانی شهرستان بهار با همکاری فرمانداری و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و مشارکت شهرداری های بهار، صالح آباد و لالجین در شهرستان بهار با شعار "بهار، خاستگاه هنر و اندیشه" اجرا شد.

 

شهنوازیان تصریح کرد: در این جشنواره و رویداد فرهنگی، ۱۲۳ هنرمند شامل ۴۳ نفر خانم و ۸۰نفر آقا از عموم هنرمندان بخش نمایشی استان همدان شرکت کردند و این نمایش ها بصورت رایگان و بدون اخذ بلیت در سالن نمایش واقع در فرهنگسرای آیت اله بهاری شهر بهار اجرا شدند.

 

شایان ذکر است  نمایش "صندلی را در کنار پنجره بگذار" به نویسندگی عباس نعلبندیان و کارگردانی محمود غفاری و ابراهیم یمین اسماعیلی از شهرستان بهار صبح روز یکم آذر ماه اجرا داشت و نمایش "کات کبود" نوشته فرشته فرشاد و به کارگردانی حمید محبی و مصطفی کرمی راسخ از شهرستان کبودرآهنگ، "چگالی، چند پر سوخته" به نویسندگی و کارگردانی روح اله صالحی از همدان در روز اول به اجرا رفت.

 

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار در ادامه افزود: در روز دوم این جشنواره نیز، سه نمایش با عناوین "داستان مجسمه" به نویسندگی و کارگردانی اتابک مهرداد از شهرستان نهاوند،  نمایش "مانداک" به نویسندگی و کارگردانی محمد قاسمی از شهرستان ملایر،  "همخوانی نی لبک تا آخر گل سرخ" به نویسندگی محمد حسین شایان  و کارگردانی مهرداد کاووس حسینی از همدان به اجرای تئاتر پرداختند.

 

وی نیز افزود: دو نمایش پلاتویی و اجرای خیابانی "روز عزیز مرده"به نویسندگی محمد چرم شیر و کارگردان نفیسه صالحی و "فرشتگان کوچک" نمایش عمو حمید در لالجین و صالح آباد نیز بخشی از برنامه های این جشنواره بوده است.

 

در ادامه هیأت داوران این دوره از جشنواره متشکل از علیرضا استادی، حسن اسدی و امیرحسین حریری کاشانی برگزیدگان بخش‌های مختلف را به شرح زیر معرفی کردند:

 

طراحی لباس:

زهره جلیلی، طراح لباس نمایش مانداک

 

طراحی پوستر:

الیاسین صالحی برای نمایش چگالی

 

طراحی نور:

فرشته آقارضی برای نمایش مانداک

 

موسیقی:

رتبه سوم:  محمد نیکومنش برای نمایش صندلی را کنار پنجره بگذاریم

رتبه دوم مشترک: سجاد غفوری برای نمایش مانداک و مهدی حبیبی وند برای نمایش داستان مجسمه

رتبه اول: هیأت داوران هیچ گروهی را شایسته رتبه اول اعلام نکرد.

 

طراحی صحنه:

 

رتبه سوم: ابراهیم مهمیمن و محمد نیکومنش برای نمایش صندلی را کنار پنجره بگذاریم

رتبه دوم: مهدی مسلمی برای نمایش کات کبود

رتبه اول: محمد قاسمی برای نمایش مانداک

 

نمایشنامه نویسی:

رتبه سوم: محمد قاسمی برای نمایش مانداک

رتبه دوم: اتابک مهراد برای نمایش داستان مجسمه

رتبه اول: محمدحسن شایان برای نمایش همخوانی نی لبک تا آخر گل سرخ

 

بازیگری مرد:

رتبه سوم: حامد ترابی برای نمایش مانداک

رتبه دوم: بهروز ناصرشریعتی برای نمایش چگالی چند پر سوخته

رتبه اول: مسعود رضی برای نمایش داستان مجسمه

 

بازیگری زن:

رتبه سوم مشترک: زهرا دلاور برای نمایش کات کبود و محیا جباری برای نمایش مانداک

رتبه دوم مشترک: پری بارانی برای نمایش مانداک و زری دارایی برای نمایش داستان مجسمه

رتبه اول: موئذه طاهری برای نمایش همخوانی نی لبک تا آخر گل سرخ

 

کارگردانی:

رتبه سوم: روح الله صالحی برای نمایش چگالی چند پر سوخته

رتبه دوم: اتابک مهراد برای نمایش داستان مجسمه

اول: محمد قاسمی برای نمایش مانداک

 

در پایان نمایش‌های مانداک از شهرستان ملایر و داستان مجسمه از شهرستان نهاوند با رأی هیأت داوران به جشنواره منطقه‌ای راه یافتند.

 

در پایان به برترین نفرات گروه های نمایشی تقدیر  شد و نمایش‌های مانداک از شهرستان ملایر و داستان مجسمه از شهرستان نهاوند با رأی هیأت داوران به جشنواره منطقه‌ای راه یافتند.

 

در ادامه مسعود ویژه مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: ما به هنرمندان همدانی افتخار می‌کنیم، مفتخریم که رویداد های مختلفی در شهرستان ها برگزار می‌شود، یکی از شهرستان هایی که مسئولین و هنرمندان آن همسو و همدل هستند شهرستان بهار است که امسال سومین رویداد بزرگ هنری این شهرستان رقم خورد و این یک رویداد استانی است که به میزبانی این شهرستان برگزار شد و نسبت هنر نمايشي ما به نسبت هنر های دیگر از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

 

 مسعود ویژه تصریح کرد: جشنواره نمایش و تئاتر فجر بزرگترین رویداد هنر نمایشی کشور است و اهمیت سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان این است که آثار برتر و برگزیده ای که به مرحله نهایی راه می یابند شانس حضور در تئاتر فجر را دارند.

 

در ادامه فرماندار بهار در سی و چهارمین اختتامیه جشنواره تئاتر استان همدان به میزبانی شهرستان بهار: مفتخریم که سی و چهارمین جشنواره استان در شهرستان بهار، همان شهر هنر و اندیشه به روی صحنه رفت.

 

این مقام مسئول در شهرستان بهار خاطر نشان کرد: تئاتر، عصاره هنرها است و ملتی که تئاتری قوی داشته باشد، واژگانِ بیشتری نیز برای گفتن دارد چه بسا بیشترِ ارزش ها، مفاهیم جامعه را به راحتی با هنرِ تئاتر میتوان مطرح کرد.

 

فرماندار بهار اذعان کرد: بسیاری از کشورهای دنیا نوشتن کتاب و معرفی کتاب را ارزشی فاخر می‌دانند و ما نیز در کشورمان میتوانیم این ارزش را تقویت کنیم چرا که کتاب برخلاف بسترهای مجازی که محتواهای ضد ارزشی تولید میکند، به اندیشه انسان، عمق و به شخصیت بُعد می بخشد.

 

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای ادبی دنیا، هنرهای نمایشی خود را معابر به اجرا می‌گذارند، افزود: برای تسهیل در انتقال ارزش های ایران اسلامی، این سبک اجراها را در کشور ایران هم می‌توانیم تقویت کنیم.

 

نباتی یادآور شد: انقلاب اسلامی که بیشترین معادلات را در دنیا تغییر داده از روزِ انقلاب تاکنون در تلاش برای عزت بخشیدن به جوانان، بانوان و تک تک ایرانی ها بوده است.

 

وی متذکر شد: ایرانی هایی که قبل از انقلاب امنیت خود را از ۴۰ هزار مستشار آمریکایی تأمین میکردند هم اکنون با استقلالِ تمام، شاهد رشد و پرورش هنرمندان بیشماری در سطح کشور هستیم.

 

روح اله نباتی فرماندار شهرستان بهار در خاتمه از مسئولینی که هموارگر برگزاری این جشنواره بودند، داوران و همچنین ۷ گروهی که در این جشنواره شرکت کردند تشکر کرد و گفت: امیدواریم برگزاری چنین جشنواره هایی در شهرستان بهار ادامه پیدا کند و شاهد تحولات بیشتری در شهرستان باشیم و این شهرستان را به مرکز تحولات تبدیل کنیم.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی