سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/12/22 16:04:23
معاون فرماندار در کمیته بازرسی و تنظیم بازار شهرستان خبر داد:

جریمه ۷۸۰ میلیون تومانی گران فروشان در شهرستان بهار

معاون فرماندار در جلسه کمیته تنظیم بازرسی و بازار شهرستان بهار از تشکیل ۴۸ پرونده گران فروشی و عدم درج قیمت در شهرستان طی یک هفته اخیر و جریمه ۷۸۰ میلیون تومانی آنها خبر داد.

شناسه خبر: 13206

 

به گزارش نشاط شهر، کمیته بازرسی و تنظیم بازار شهرستان بهار ابتدای این هفته به ریاست معاون فرماندار در دفتر وی برگزار شد.

 

محمدرضا شفیعی در این جلسه با اشاره به حساسیت موجود بر روی گوشت قرمز و سفید در هفته های اخیر گفت: حدود ۱۰ تن گوشت قرمز شامل ران و سردست با قیمت ۱۵۵ هزار تومانی و ۱۰ تن مرغ منجد با قیمت ۴۳ هزار تومانی در سطح شهرستان توزیع خواهد شد همچنین برنج هندی تنظیم بازاری نیز در کلیه فروشگاه های شهرستان به اندازه مورد نیاز توزیع خواهد شد، لذا هیچ جای نگرانی برای شهروندان از نظر کمبود وجود ندارد.

 

وی در خصوص برپایی نمایشگاه نوروزی عرضه کالاهای اساسی گفت: طی صحبت هایی که صورت گرفته مکان برپایی نمایشگاه نوروزی مشخص شده و با اقدام اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت به زودی نمایشگاه محصولات برپا خواهد شد.

 

معاون فرماندار تعداد کشیک نانوایی در روز اول عید را ۳۱ نانوایی در سطح شهرستان برشمرد و گفت: علاوه بر نانوایی ها، آژانس ها و تعمیرکاران نیز شیفت بندی شده و در ایام عید به صورت شیفتی به کار خود مشغولند.

 

شفیعی در خصوص توزیع میوه شب عید گفت: ۱۰ تن سیب و ۲۰ تن پرتقال تنظیم بازاری از ۲۶ اسفند در سرتاسر شهرهای شهرستان توزیع خواهد شد، همچنین در روستاهای بزرگ شهرستان که نسبت به باقی روستاها مرکزیت دارند نیز توزیع میوه تنظیم بازاری انجام خواهد گرفت و قیمت دقیق آن نیز ۲۵ اسفند اعلام خواهد شد.

 

وی به نرخ مصوب اتحادیه شیرینی فروشان اشاره کرد و گفت: شیرینی نارگیلی کیلویی ۱۳۰ هزار تومان، شیرینی نخودچی ۱۰۰ هزار تومان و شیرینی دارتول کیلویی ۱۱۵ هزار تومان مصوب شده است.

 

معاون فرماندار با بیان این مطلب که بازار در کنترل کامل  ماست، افزود: در مجموع  ۴ تیم بازرسی در هفته اخیر  ۳۰۰ فقره بازرسی انجام داده و در آن مجموعا ۴۸ پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شده است که ارزش جرائم صورت گرفته حدود ۷۸۰ میلیون تومان است که مهمترین علت آن عدم درج قیمت و گران فروشی است.

 

شفیعی با تاکید بر کنترل دقیق بازار در روزهای آخر سال اذعان داشت: برای کنترل بیشتر و دقیقتر بازار و قیمت ها بنا داریم از بسیج اصناف، دهیاران و شوراها به عنوان بازرسین افتخاری نیز بهره بگیریم که این باعث کنترل بهتر و بیشتر بازار خواهد شد. 

 

مرضیه کریمی رادپور

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی