سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1402/3/22 11:44:37
با حضور فرماندار شهرستان بهار و مدیرکل محیط زیست استان همدان صورت گرفت؛

بهره برداری از دستگاه دستگاه پایش کیفیت هوا شهرستان بهار

در مراسمی با حضور فرماندار شهرستان بهار، مدیرکل محیط زیست استان همدان، معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری، بخشداران و رؤسای محیط زیست و جهاد کشاورزی شهرستان بهار دستگاه آنالیز آنلاین سنجش و پایش ذرات هوای محیطی شهر بهار از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان همدان، در هفته محیط زیست به بهره برداری رسید.

شناسه خبر: 13473

 

به گزارش نشاط شهر، در مراسمی با حضور فرماندار شهرستان بهار، مدیرکل محیط زیست استان همدان، معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری، بخشداران و رؤسای محیط زیست و جهاد کشاورزی شهرستان بهار دستگاه آنالیز آنلاین سنجش و پایش ذرات هوای محیطی شهر بهار از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان همدان، در هفته محیط زیست به بهره برداری رسید.

 

برگزاری جلسه کارگروه آلودگی هوای شهرستان بهار و بررسی مشکلات زیست محیطی از دیگر برنامه های برگزار شده با حضور دکتر فیض اللهی و خانم دکتر محمدی بود. 

 

دکتر فیض اللهی فرماندار شهرستان بهار با تبریک هفته محیط زیست و اهمیت بررسی موضوعات زیست محیطی افزود : 11 مرکز آلاینده در شهرستان بهار شناسایی شده که با اقدامات صورت گرفته، ب های مشمئزکننده به مقدار زیادی کاهش پیدا کرده است و برای به حداقل رساندن انتشار بوهای آزاردهنده از محل فعالیت های صنعتی، تلاش های بیشتری در حال انجام است و تمام اقدامات در این راستا رصد می شود.

 

فیض اللهی با تاکید بر تداوم پایش های محیط زیستی گفت: تیم واکنش سریع فرمانداری متشکل از دستگاه های ذیربط در سطح شهرستان تشکیل شده که پایش های شبانه و نظارت بر فعالیت صنایع دارد و در صورت مشاهده آلایندگی با هماهنگی دادستانی در خصوص ادامه فعالیت واحد های صنعتی آلاینده  تصمیم گیری خواهد شد .

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در این کارگروه بیان کرد: تمامی شهرهای مراکز شهرستان های استان مجهز به دستگاه پایش کیفی هوا شده اند و تمامی داده ها در سامانه پایش کیفی هوای کشور قابل مشاهده است.

 

دکتر سیده مریم محمدی در خصوص آلایندگی بو در شهرستان بهار بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد کانون های صنعتی ایجاد بوی نامطبوع در حوزه شهرستان بهار مهار شده است و به تمامی واحدهای صنعتی آلاینده بو حوزه شهرستان تا نیمه اول سال جاری فرصت داده شده اقدامات کنترلی خود را تکمیل نمایند.

 

محمدی با بیان اینکه بوی نامطبوع منتشره در شهر بهار برآیندی از همه کانون های آلودگی است، افزود: با توجه به استفاده از کود مرغی برای کشت سیب زمینی، شاهد دپوی کود در نقاط گوناگون شهر بهار هستیم وهمچنین پس از آبیاری زمین های کشاورزی، بوی کود در فضای شهر منتشر می‌شود. 

 

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود سازمان جهاد کشاورزی نسبت به جذب سرمایه‌گذار و احداث مرکز فرآوری کود مرغی در شهرستان اقدام کند تا از کودهای فرآوری شده که مشکلات محیط زیستی کودهای فعلی را ندارند استفاده شود.

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی