سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

جلسه ستاد اوقات فراغت دانش آموزی شهرستان بهار در محل مدیریت آموزش و پرورش برگزار شد.

شناسه خبر: 13489

 

به گزارش نشاط شهر، در این جلسه مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان - استمرار فعالیت های پرورشی سال تحصیلی در ایام تابستان، ارتقای سطح اعتقادی، علمی، اجتماعی و مهارتهای فنی ، حرفه ای ، فرهنگی و هنری دانش آموزان- تقویت و تامین سلامت جسمانی و روانی - تقویت روحیه خود باوری و مسئولیت پذیری از جمله اهداف برگزاری کلاس های  اوقات فراغت در تابستان برشمرد.

 

حسین فیض الهی آموزش و تربیت همه جانبه، توجه به مهارت های فردی و اجتماعی، تلفیق و درهم تنیدگی با امور تربیتی، توسعه و مشارکت اولیا و دستگاه های رسمی و سازمان های مردم نهاد در موضوع اوقات فراغت و شناسایی و رصد امکانات، ظرفیت ها و توانمندی های درون و برون سازمانی را از اصول حاکم بر اوقات فراغت مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست. 

 

وی اظهار کرد: والدین باید با آگاهي ودانش و انجام برنامه اي سنجيده و منظم براي اوقات فراغت تابستان فرزندان خود آینده نگری کنند تا فرزندانشان دچارصدمات وضررهای جبران ناپذير نشوند.

 

وی گفت: همه ساله در آستانه فصل تابستان،  آموزش و پرورش با رویکرد کشف و هدایت استعدادهای دانش آموزان و در راستای استمرارفرایندهای تربیتی اقدام به برگزاری پایگاه های فعالیت های تابستانی می نماید و امسال نیز فعالیت این پایگاه ها از ابتدای تیرماه آغاز خواهد شد.

 

فیض الهی با اشاره به اینکه برای تابستان 37پایگاه اوقات فراغت پیش بینی کرده ایم، اظهار کرد: در این پایگاه ها بالغ بر 98رشته ورزشی، هنری، قرآنی ومهارت های زندگی آموزش داده می شود. 

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهارادامه داد: این پایگاه‌ها شامل کانون های فرهنگی و تربیتی، دارالقران‌ها، پایگاه ورزشی و ... هستندو پیش بینی می شود بیش از 5هزار نفر دانش آموز در رده های سنی مختلف در این پایگاهها حضور یابند. 

 

حسین فیض الهی از آمادگی همه مدارس روستایی، برای فعالیت‌های غنی سازی اوقات فراغت در تابستان خبر داد و گفت: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، آموزش و پرورش با کمک سایر دستگاه های مرتبط، می تواند به اجرای برنامه های فرهنگی آموزشی و ورزشی بپردازد

 

وی تصریح کرد: تلاش ما این است که هر دانش آموز با گذراندن کلاس‌ها در چند تابستان حداقل یک مهارت را بدست آورد به همین دلیل مراکز تابستانی، پژوهش سراها، کارگاه‌ها و ... در خدمت دانش آموزان هستند تا فضای غنی و پربار را برای آنان فراهم کنند.

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی