سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1402/4/10 23:48:52
رئیس اداره کار و تعاون شهرستان بهار:

بانک ها ملزم به پرداخت تسهیلات برای مشاغل خانگی هستند

صبح امروز جلسه کارگروه اشتغالزایی و سرمایه گذاری در شهرستان بهار برگزار شد.

شناسه خبر: 13502

 

به گزارش نشاط شهر، صبح امروز جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در شهرستان بهار برگزار شد.

این جلسه با ریاست مجتبی فیض الهی فرماندار شهرستان بهار و با حضور خدایاری رئیس اداره کار و تعاون، بخشداران، روسای دستگاه های اجرایی، کمیته امداد، بهزیستی، راه و شهرسازی، شبکه بهداشت، محیط زیست، فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی، ارشاد و بسیج سازندگی و همچنین روسای ادارات در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

نخست تمامی بانکداران از گزارش عملکرد خود و همچنین قوانین و نواقص صحبت کردند. سپس روسای مربوطه نیز به ارائه گزارش از عملکرد خود پرداختند.

خدایاری رئیس اداره کار و تعاون شهرستان بهار در جمع حاضرین گفت: تبصره ۱۶ منحل میشود و ظرف ۱۰ روز دیگر تبصره ۱۸می آید. مشاغل خانگی به بانک های عامل معرفی شدند و برخی از این بانک ها شامل پست بانک، صادرات و مسکن می بایست از مشاغل خانگی حمایت کرده و تسهیلات مورد نیاز را برای آنها در نظر بگیرند.

وی در ادامه افزود: برای اعطای تسهیلات توسط برخی از بانک های عامل دو نوع نظارت وجود دارد، نظارت پیشین و پسین که نظارت پیشین فعال بودن مشاغل را تایید میکند سپس توسط کارشناس دبیرخانه که اداره کار و تعاون و بانک عامل و دستگاه اجرایی مربوطه است را رصد می‌کنند.

وی تصریح کرد: در بحث اشتغال از ۱۶۱۹ نفر، ۳۵۰ نفر فرایند ثبت نام آنها تکمیل شده که شامل ۲۲درصد می‌باشد که آمار بسیار تکان دهنده ای است و قابل رضایت مندی نیست.

وی گفت: در بیمه شدگان تامین اجتماعی رشد افزایشی نسبت به سه ماه سال گذشته داشتیم.

رئیس اداره کار و تعاون شهرستان بهار افزود: در سامانه رصد، اداره بهزیستی با تعهد ۶۴نفر با عملکرد ۹نفر، فنی حرفه ای با تعهد ۵نفر عملکرد ۴نفر، بسیج سازندگی تعهد ۹۷نفره داشته که یک نفر ثبت شده و از تبصره ۱۶نیز درحال استفاده است. آموزش و پرورش از ۳۸نفر ثبتی نداشته است. حمل و نقل از ۱۰نفر ثبتی ندارد. میراث فرهنگی از ۹۰نفر ۱۰نفر را به ثبت رسانده. اداره صمت از ۴۵۰نفر ۱۸۰ نفر ثبت کرده که تبصره ۱۶برای مشاغل خانگی و نیز از تبصره ۱۸برای رونق استفاده می‌کند. کمیته امداد از ۲۸۴ نفر ۲۴نفر و تاکنون به ۴۰نفر رسانده، اداره برق ۳ نفر که ۲ نفر ثبت شده، جهاد کشاورزی ۲۳۰نفر عملکرد ۷۸نفر، راه وشهرسازی ۲۰نفر عملکرد۱۰نفر، بنیاد مسکن ۲۴نفر عملکرد ۹نفر، اداره ورزش وجوانان ۱۲نفر و عملکرد ۲نفر، اداره بهداشت ۴۰نفر و عملکرد ۱۴نفر، نفت ۱نفر و عملکرد ۱نفر، اداره ارشاد ۱۰نفر و عملکرد ۲نفر، اداره بنیاد شهید از ۳۳ نفر ثبتی ندارد و از تبصره ۱۶ و تبصره های دیگر استفاده میکند.

 

وی در پایان گفت: بودجه در نظر گرفته شده برای مشاغل خانگی  ۱۱/۳۳۰/۰۰۰/۰۰۰میلیارد تومان می‌باشد که میراث فرهنگی با طرح ارائه شده ۱/۳۳۰/۰۰۰/۰۰۰میلیارد تومان، جهاد کشاورزی ۱/۸۵۰/۰۰۰/۰۰۰میلیارد تومان ،و اداره صمت ۱/۷۰۰/۰۰۰/۰۰۰میلیارد تومان در حال بررسی است که دو طرح هم توسط اداره ارشاد معرفی شده که ۲۰میلیون اضافه میشود و جمعا حدود ۵/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰میلیارد تومان کار شده است.

همچنین مجتبی فیض الهی فرماندار شهرستان بهار در ادامه افزود: هدف از این جلسه شناسایی و پیگیری تسهیلات و بیمه است که باید در این باره بررسی ویژه شود و متناسب با اشتغال تسهیلات نیز وجود داشته باشد و نیز قبل و بعد  اشتغال نیز تعیین شود تا برخی از شبهات که انحراف از اصل تسهیلات ویژه اشتغال است برطرف گردد. اداره صمت نیز باید احتمام خود را برای جذب بودجه و استفاده از تبصره ۱۸را در نظر داشته باشد. و ان شاءالله در سه ماه دوم رشد بیش از ۵۰درصدی را شاهد باشیم.

 

آرزو میرزایی

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی