سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1402/4/24 22:13:00
سرپرست اداره بهزیستی شهرستان بهار:

متولی بستر سازی مناسب، خودش بستر مناسبی برای ارباب رجوع ندارد

به مناسبت هفته بهزیستی نشست خبری اهل رسانه با سرپرست اداره بهزیستی شهرستان بهار برگزار شد.

شناسه خبر: 13515

 

به گزارش نشاط شهر، به مناسبت هفته بهزیستی نشست خبری اهل رسانه با سرپرست اداره بهزیستی شهرستان بهار برگزار شد.

 

نخست محمد  قادری احسانپور، به شرح گزارشی از خدمات بهزیستی که در چهار حوزه فعالیت می‌کند، پرداخت و گفت: اداره بهزیستی در سال ۱۳۵۹ افتتاح شد و از ادغام چندارگان و نهاد خیر تشکیل شده است.بهزیستی از چهار حوزه تخصصی شامل حوزه توانبخشی ،حوزه اجتماعی ،حوزه پیشگیری و همچنین حوزه مشارکت های مردمی و اشتغال تشکیل شده است.

 

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان بهار گفت: در حوزه توانبخشی در سال های گذشته ۳۰۰خانوار مستمر گیر را به ۱۰۸۹خانوار رساندیم و بعد از انقلاب اسلامی اولین سالیست که مددجویان در انتظار نوبت و خدمات دهی نیستند.

 

وی افزود: ۱۱۶ نفر خانواده محور داریم که دارای معلولیت شدید یا خیلی شدید می باشند و ماهانه ۱۵۰۰میلیون تومان مستمری می‌گیرند و ۳۶نفر حق پرستاری نخاعی که شامل مستمری پایه و ۳۰۰هزار تومان لوازم بهداشتی هستند. ۱۱۰نفر معلولیت شدید و خیلی شدیدهزینه ای برای لوازم بهداشتی پرداخت می‌شود،۲۵نفر کمک هزینه ایاب و ذهاب و ۱۵نفر هزینه کمک به تحصیل مددجویان و نیز ۱۲۰نفر هزینه درمان ،مجموعا ۱۳۰میلیون تومان و ۱۷مورد تامین ویلچر بیرونی و مخصوص حمام و ۳نفر کمک هزینه مناسب سازی مسکن برای معلولین پرداخت گردیده است.

 

سرپرست اداره بهزیستی تشریح کرد: کمک هزینه بلاعوض به ۶۶نفر اختصاص داده شده و همچنین حق استاد و شاگردی به ۱۰نفر و امور اجتماعی عمده به ۱۳۷نفر زنان بی سرپرست و ۳۵خانوار چند قلویی دارد تحت پوشش ۱۵کودک بی سرپرست، دربخش حوزه اجتماعی که اورژانس در دوبخش "مداخله در بحران و خدمات سیار "فعالیت می‌کند، شامل تیم های روانشناسی و مددکاری و حقوقی است .سال گذشته ۸۶۴نفر مورد تلفن اورژانس زنگ خورده بود .۱۲۳خط اورژانس که بصورت شبانه روزی در مواردی از قبیل خودکشی ،همسر آزاری ،کودک آزاری ،سالمند آزاری، دختران فراری ،کودکان کار و خیابانی و آزار جنسی و اعتیاد به صورت رایگان امداد رسانی می‌کند.

 

وی در ادامه گفت: بیشترین تماس ها در رابطه با همسر آزاری و کودک آزاری بود و در بحث خودکشی نسبت به شهرستان های دیگر کمتر است.

 

وی از افتتاح مرکز مشاوره و پیش گیری از طلاق به مناسبت هفته بهزیستی خبر داد.

 

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان بهار گفت: ۲۵مورد روستایی داریم و غربالگری در پنج نقطه از شهرستان انجام شده که ۹۰۰مورد غربالگری از بدو تولد و ۲۵۰۰مورد بخش کودکان شنوایی و ۳۴۰۰نفر غربالگری معلولیت و ۳۴۰۰نفر غربالگری بینایی و بیش از دو هزار نفر برنامه آموزشی و مشاوره و مهارت استـفاده کردند.

 

وی افزود: در بحث مسکن ۱۱ نفر توانستند تسهیلات بلا عوض دریافت کنند که معادل ۱۰۰میلیون تا ۲۰۰میلیون تومان می‌شود. از ۱۹۸مورد در موضوع اشتغال ۱۱۲نفر تسهیلات گرفتند. ۸۹نفر از زنان هم در بیمه تامین اجتماعی عضو هستند.

 

وی در رابطه با خانه سالمندان بهار گفت: مرکز سالمندان در شهر بهار روزانه با ظرفیت ۵۰نفر خدمت رسانی می‌کند.

 

قادری در پایان گفت: متولی بستر سازی مناسب که اداره بهزیستی است خود از بستر مناسب که خدمت رسانی به معلولین شدید و غیر شدید است را نمیتواند به درستی انجام دهد. از مسئولین شهرستانی ،استانی و خیرین خواهشمندیم که هرچه زودتر بفکر معلولین باشند این در میان رسانه ها در آگاه سازی و فرهنگ سازی نقش مهمی دارند.

 

هموطنان می‌توانند با شماره گیری صدای مشاوره ۱۴۸۰و خط ملی اعتیاد ۰۹۶۲ در این زمینه در ارتباط باشند.

 

آرزو میرزایی

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی