سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

صبح امروز اولین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بهار در سال جاری به ریاست فرماندار و با حضور مدیرکل کار و رفاه اجتماعی، بخشداران، رؤسای ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان و سایر مدعوین در محل فرمانداری بهار برگزار شد.

شناسه خبر: 14597

 

به گزارش نشاط شهر، صبح امروز اولین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بهار در سال جاری به ریاست فرماندار و با حضور مدیرکل کار و رفاه اجتماعی، بخشداران، رؤسای ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان و سایر مدعوین در محل فرمانداری بهار برگزار شد.

 

ابتدا خدایاری رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی شهرستان بهار از آخرین وضعیت تحقق اشتغال ایجادی و ثبت شده در سامانه در سال گذشته و تعهدات سال جدید دستگاه های اجرایی خبر داد و افزود: اداره بهزیستی شهرستان بهار تعهد ۶۴ درصدی داشته و اشتغال ۱۵۰ نفر را به ثبت رسانده است. اداره فنی و حرفه ای با تعهد اشتغال ۵ نفر، ۱۰ نفر را در سامانه به ثبت رسانده. سازمان بسیج سازندگی تعهد اشتغال ۹۷ نفری را داشته که ۷۸ نفر را به ثبت رسانده اند‌.

 

وی ادامه داد: اداره آموزش و پرورش شهرستان تعهد اشتغال ۳۸ نفری را داشتند و ۵۲ را ثبت کردند. حمل و نقل و پایانه ها ۱۰ نفر را تعهد داشتند که ۱۰ نفر هم به ثبت رسید. اداره میراث فرهنگی با تعهد اشتغال ۹۰ نفر، ۹۶ نفر را به ثبت رساندند. صنعت معدن و تجارت با تعهد اشتغال ۴۵۰ نفری، ۵۵۹ نفر را ثبت کردند. کمیته امداد ۲۸۴ نفر تعهد داشت، ۳۷۴ نفر را ایجاد کردند. اداره برق با تعهد ۳ نفر، ۳ نفر را ثبت کرده و اداره جهاد کشاورزی ۲۳۰ را تعهد داشت و ۲۳۲ را به کار گرفتند.

 

خدایاری در ادامه‌ی گزارش خود آمار سایر دستگاه های اجرایی را بدین شرح عنوان کرد: اداره راه و شهرسازی ۲۰ نفر تعهد و ثبت ۱۰ نفر، بنیاد مسکن ۲۴ نفر تعهد و ثبت ۲۱ نفر،  ورزش و جوانان ۱۲ نفر تعهد و ثبت ۱۲ نفر، بهداشت و درمان تعهد ۴۰ نفر و ثبت ۴۳ نفر، شرکت نفت ۱ نفر تعهد و ۱ نفر ثبت، اداره ارشاد اسلامی ۱۰ نفر تعهد و ۱۰ نفر ثبت، بنیاد شهید ۳۳ نفر تعهد و ۲۹ نفر ثبت، پارک علم و فناوری ۳ نفر تعهد و ثبت ۱۰ نفر، بنیاد برکت تعهد ۱۰۰ نفر و ثبت ۱۰۷ نفر، آب و فاضلاب ۵ نفر تعهد و ۵ نفر ثبت، بنیاد علوی تعهد ۱۰۰ نفر و ثبت ۲۴ نفر

 

رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی شهرستان بهار در مجموع از تعهد اشتغال ۱۶۱۹ نفری شهرستان، ثبت ۱۸۳۶ نفری را خبر داد.

 

سپس دستگاه های اجرایی و بانک های عامل به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت تسهیلات پرداختی و اعتبارات در سال گذشته پرداختند.

 

تغییر رویکرد کار و رفاه اجتماعی در سال جدید

 

در ادامه یوسف شعبانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان  گفت: در ابتدای سال گذشته تعداد بیمه شدگان اجباری تامین اجتماعی ۱۴۱ هزار نفر بود که این رقم در پایان سال به ۱۴۹ هزار و ۷۰۰ نفر رسید.

 

وی افزود: در سال های گذشته تعهد اشتغال چه در سطح استانی و چه در سطح شهرستانی منطقی نبود. تعهد اشتغال استان همدان در مقایسه با جمعیت، نیروی کار فعال، فضای کسب و کار و تعداد واحد های تولیدی و صنعتی، نامتعارف بود و همخوانی نداشت.

 

 

 

از تعهد اشتغال نامتعارف کاستیم و به کیفیت کار افزودیم

 

شعبانی اظهار داشت: استان همدان یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و تعهد اشتغال ۲۳ هزار نفر بود. ظرف دوسال گذشته حدود ۳ هزار نفر از تعهد اشتغال نامتعارف استان کاستیم و به کیفیت کار اضافه کردیم. با ۱۷ هزار و ۶۶۹ تعهد اشتغال وارد سال ۱۴۰۳ می‌شویم.

 

وی افزود: دستور کار ما در سال جاری است که از عدد سازی دوری کنیم و در کیفی سازی و تحقق تعهدات اشتغال واقعی و پایدار حرکت کنیم.

 

وی به ثبت آمار در سامانه رصد اشاره کرد و گفت: در سامانه رصد ۹۱۷ طرح در استان همدان قابل بررسی است که باید با تعیین ضرب العجل ۱۰ روزه تعیین تکلیف شوند.

 

وی از وضعیت مطلوب و رضایت بخش مشاغل خانگی در شهرستان بهار خبر داد و گفت: شهرستان بهار در جذب اعتبارات اشتغال زایی حوزه مشاغل خانگی رتبه دوم استان را دارد و ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در این حوزه به شهرستان پرداخت شده است.

 

وی در رابطه با سیاست گذاری سال جدید گفت: اولویت سیاست گذاری فضای کسب و کار و اشتغال زایی استان همدان در سال ۱۴۰۳ اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی است و کمر همت برای تعیین و تکلیف اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی بسته ایم و اولیت اول ما است. ۲۵ درصد از کلیه تهسیلات شهرستان باید در اختیار فارغ التحصیلان دانشگاهی قرار گیرد.

 

وی افزود: ۴۲ درصد پیشرفت اشتغال زایی ما در فضای کسب و کار، باید با حضور فارغ التحصیلان دانشگاهی باشد.

 

وی در ادامه گفت: امسال اولویت دوم ما به طرح های کارفرمایی اختصاص دارد. طرح های کارفرمایی به ایجاد اشتغال های پایدار و بیمه های اجباری کمک می‌کند و درنهایت موجب جهش در فضای کسب و کار می‌شود.

 

یوسف شعبانی به تکمیل زنجیره ارزش اشاره کرد و گفت: شهرستان بهار به ویژه در زمینه چرم و سفال کلیه‌ی ظرفیت های لازم برای تکمیل زنجیره ارزش را دارد. تسهیلات لازم برای این بخش تهیه شده است.

 

در پایان مجتبی فیض الهی فرماندار شهرستان بهار گفت: همان طور که مستحضر هستید امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری شد بنابر این مقام معظم رهبری نقشه‌ی راه را برای ما مشخص کرده و این جهش مستلزم حضور مردم است. وظیفه اصلی ما در جهش تولید در بخش های مختلف در کنار مردم تسهیل گری است

 

وی افزود: یکی از مواردی که باید در جلسات ماهانه به آن توجه کنیم مقایسه شهرستان بهار با شهرستان های دیگر است و نکته مورد بررسی و توجه میزان جذب تسهیلات و استفاده شهرستان در استان است.

 

وی خطاب به دستگاه های اجرایی گفت: باید اطلاعات دقیقی از شرایط و وضعیت موجود داشته باشیم و گزارشات را همراه با آمار ارائه دهیم.

 

فرماندار شهرستان بهار متذکر شد: احتمالا امسال سفر ریاست جمهوری را در دستور کار داشته باشیم بنابر این از همین حالا باید طرح و برنامه ها آماده باشد و دسته پر به استقبال برویم. در گذشته یکی از ضعف هایی که ما در سفر ریاست جمهوری داشتیم نبود طرح های مدون بود بنابر این پیش از این سفر باید طرح ها را آماده و تهیه کنیم‌.

 

زهرا صادقی گلزار

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی