سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/8/6 21:32:59
در جلسه استانی نهضت پیشرفت بانوان با حضور قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی مطرح شد:

لزوم بررسی ساختارها و زیرساخت‌های لازم در تشکیل نهضت پیشرفت زنان در شهرستانها

در جلسه استانی نهضت پیشرفت زنان که صبح امروز با حضور قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد بر لزوم بررسی ساختارها و تامین زیرساخت های لازم در تشکیل ستاد پیشرفت زنان در شهرستانها تاکید شد.

شناسه خبر: 11908

گروه - مرضیه کریمی رادپور : به گزارش نشاط شهر، صبح امروز جلسه استانی ستاد نهضت پیشرفت بانوان با حضور قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد و تعدادی از شهرستان ها به ارائه گزارشی از عملکرد خود در طول مدت تشکیل نهضت پرداختند.

 

خانم ها سمیه عیوضی و مرضیه کریمی، به عنوان مسئول و دبیر ستاد نهضت شهرستان نیز در این جلسه حضور داشتند.

 

حجت الاسلام حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامي در این نشست مسئله اصلی زنان در جامعه کنونی را هویت دانست و اظهار داشت: ما در بیان مسائل فرهنگی باید به ریشه ها توجه کنیم ، نه به علت ها، ریشه اصلی بسیاری از مشکلات زنان هویت است.

 

وی با تاکید بر شناساندن الگوی زنان موفق به جامعه تاکید کرد: زنان مجاهد همدانی الگویی برای کل جهان هستند و انقلاب اسلامی باید الگوی سومی از زنان موفق را به جهان معرفی کند، زنی که نمونه بروز شده زنان صدر اسلام باشند.

 

وی افزود: حضرت زهرا و حضرت زینب(س) نمونه های بارزی از زنان اجتماعی صدر اسلام هستند که چندین برابر از زنان امروزی ما اجتماعی تر بودند به طوریکه در مساجد خطبه خوانده و حتی ترور شدند، زن نه شرقی ، نه غربی الگوی زنان اسلامی هستند که باید به جامعه معرفی شوند.

 

حجت‌الاسلام حریزاوی در ادامه به بحث زیرساخت‌ها و ساختارهای مورد نیاز در تشکیل نهضت بانوان در شهرستانها اشاره کرد و اظهار داشت: نهضت پیشرفت بانوان باید بر اساس یک کار علمی و آماری دقیق اتاق وضعیت زنان را شکل داده و با یک دیدگاه اسلامی به سراغ تحلیل های آماری برود و سپس آنها را دسته بندی و ریشه یابی کند.

 

وی با بیان این مطلب که هم اکنون به جایی رسیده ایم که عصر سلبریتیسم دارد به پایان راه خود می رسد اظهار داشت: هم اکنون این زنان اسلامی ما هستند که باید پای به عرصه بگذارند و از دیدگاه و منش خود حرف بزنند، نباید زنان ما از بیان دیدگاه خود واهمه داشته باشند.

 

مرضیه کریمی رادپور

 

انتهای پیام/ص

 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی