سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

خلاصه خطبه های امروز نماز جمعه شهر مهاجران به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا مهدی عالمی فیض

شناسه خبر: 12047

به گزارش نشاط شهر، حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا مهدی عالمی فیض در خطبه های امروز نماز جمعه شهر مهاجران به سخنان ذیل اشاره داشت.

ایشان عنوان کرد: امیرالمومنین ع فرمود: اگر مومن به هم نوع خود مهربانی کرد و دست نیازمندی را بگیرد سبب نزول رحمت خداوند می شود.

وی افزود: همه نسبت به هم باید مهربان و دلسوزی داشته باشیم و این موضوع باید دربین مسئولین بیشتر نمود داشته باشد و مسئولین نباید نگاه از بالا به پایین به مردم نداشته باشند. ونسبت به مردم مهربان و دلسوز داشته باشند.

وی ادامه داد: در خانواده هم زن و شوهر باید نسبت به هم مهربان و دلسوز باشند. دلسوزی یعنی یکدیگر را تحت فشار خواسته های نامعقول قرار ندهند.

همچنین ایشان افزود: بیایید قناعت را در جامعه نهادینه کنیم ، اصرافی که در برخی مجالس ختم و عروسی و غیره ... می شود هیچ سنخیتی با قناعت ندارد ، برخی رعایت حال دیگر شهروندان را نمی کنند و هرطور می شود ریخت و پاش های آنچنانی در مجالس خود می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عالمی فیض عنوان کرد: در همین ایام کرونا مجالس،کوتاه و مختصر شده بود، ولی برخی مجددا مجالسی را ترتیب می دهند و باعث می شوند اشخاص کم درآمد و نیازمند برای گرفتند مجالس خود تحت فشار باشند و به سختی بیفتند.

همچنین وی افزود: امیدواریم همه ما موضوع قناعت را جدی گرفته تا زندگی توام با آرامشی را داشته باشیم.

ایشان در رابطه با صبر اظهار کرد: نشانه های انسان صبور از دیدگاه پیامبر اسلام: انسان صبور کسل نمی شود،چرا که باعث میشود از راه حق منحرف شود.

 انسان صبور دلتنگ نمی شود

 وانسان صبورهیچ گاه از خداوند شکایت نمی کند چرا که باعث میشود گناه بکند.

صبر سه نوع است، صبر بر طاعت ، صبر بر مصیبت و صبر بر معصیت که بالاترین آن صبر بر گناه است و اگر کسی این خصایص را در خود تقویت کند او رستگار خواهد شد.

ایشان در ادامه افزود: نمایندگی عتبات عالیات در حسینیه حضرت ابوالفضل ع در قسمت بانوان در حال بافتن فرش برای حرم امام حسین ع است و اگر کسی تمایل داشت مراجعه کند و کمک های خود را  اهدا نماید.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا مهدی عالمی فیض عنوان کرد: رئیس محترم جمهور با رویکرد انقلابی در تلاش است که مشکلات را برطرف کند حضور ایشان در بین تجمع کنندگان جلوی درب مجلس خود قابل ستایش است، ما امیدواریم موفق باشند هرچند برخی در داخل از عمدیا غیر عمد،سنگ اندازی می کنند  ودر زمین دشمن بازی می کنند به حواشی  مثل انتصابات فامیلی،که از اساس کذب است، می پردازند،در تلاش هستند مردم را نسبت به این دولت ناامید کنند.ایشان در مورد بحث مذاکرات هسته‌ای و برجام بیان کردند: که برخی در فضای مجازی بیان می‌کنند که در دولت قبل هم این افرادی که سر کار آمدند مخالف مذاکره بودند  وبرجام را نافرجام خطاب می کردند و حالا موافق مذاکره شده اند این مورد باید توضیح بدهم که نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت فعلی به هیچ وجه مخالف مذاکره نبوده ونیست  بلکه ما مخالف مذاکره بد بودیم و هستیم،چرا که مذاکره بد باعث می‌شود که برجام نافرجام شود ولی در تیم مذاکره کننده فعلی با موضع قدرت برخورد می‌شود و منافع کشور مد نظر گرفته شده است.

ایشان خطاب به‌مسئولین شهری عنوان کرد: حواشی را رها کرده و پیگیر مشکلات مردم باشید،به خودی خود حق مهاجران پایمال شده است به بزرگوارانی که چند ماهی است به روی کار آمده اند سفارش می کنم از حاشیه فاصله گرفته و در خدمت مردم باشند.

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی