سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

امام جمعه بهار در خطبه های نماز جمعه این هفته با لشاره به انتشار بوی متعفن در شهر گفت: از بازرسی می خواهیم تا به اینجا بیاید و ببیند در این شهر و شهرستان چه خبر است، صدای ما به هیچ جا نمی رسد.

شناسه خبر: 12091

گروه - مرضیه کریمی رادپور : به گزارش نشاط شهر، امام جمعه شهر بهار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بهار با اشاره به انتشار فیلم تصادف خودروی حاوی مشروب در لالجین در شبکه های اجتماعی اظهار داشت: دیدن چنین صحنه هایی مایه شرمندگی است، چرا باید شراب و مواد مخدر  اینطور به وفور وارد کشور شود.

حجت الاسلام ارزنده همچنین به توزیع مشروب و مواد مخدر در بعضی مراسم عروسی اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه می بینیم در بعضی جاها در عروسی ها اتاقی را جداگانه اختصاص می دهند برای مصرف مشروب و مواد مخدر، اگر اینگونه مشروب وارد کشور می شود دلیلش این است که اینها طالب دارد این مسئله نه تنها برایشان عیب نیست که حتی فیلم و عکس از این محافل می گیرند و در فضای مجازی منتشر می کنند، اینها از علائم آخر الزمان است، با اینهاباید برخورد شود.

وی ادامه داد: مقداری به خودمان بیاییم، سرزنش کنیم، امر به معروف و نهی از منکر کنیم، اخم کنیم، می بینیم عروسی اینجوری است نرویم در مجلس گناه وارد نشویم، راضی می شویم خدا ناراحت شود اما راضی نمی شویم پدر عروس یا داماد ناراحت شود.

انتشار بوی متعفن در شهر بهار بخش دیگر سخنان امام جمعه بهار در خطبه بود، وی در این باره اظهار داشت: بعضی مواقع مشکلات و سختی هایی در زندگی ما به وجود می آید که خود ساخته و حاصل سوء مدیریت و کم توجهی است، مشکلات شهر و شهرستان بهار یکی دوتا نیست، مردم انتظار دارند و وظیفه ما بیان آنهاست و قصد ما تخریب گروه و اشخاص مختلف نیست، بوی متعفن وقتی شهر را می گیرد تماس می گیرند که ارزنده در این شهر چه خبر است، انگار که من می توانستم جلوی این بو را بگیرم و نگرفتم.

حجت الاسلام ارزنده افزود: یکی از مشکلات شهر که از زمان ورود من در این شهر مطرح بود و الان نزدیک به ۱۲ سال می رسد بوی متعفن است. در هفته گذشته چنان بوی متعفنی شهر را گرفته بود که انگار بوی جهنم است، سال گذشته در شورای فرهنگ عمومی سه جلسه مهم با مصوبه گذاشتیم چند بار بازدید شد و قرار شد دو سه تا از مدیران کل بیایند و قال قضیه کنده شود، در بازدیدهایی که از کارخانجات آلاینده انجام شد از اینها گزارش تهیه شد، علاوه بر بوی متعفن پسابهایی که ایجاد می کنند باعث آلودگی آب‌های زیرزمینی می شود که صدایش بعدها درمی آید، در آن موقع به هر بینشی یکی از مسئولین فرصت چند ماهه به آنها داد الان نه تنها آن فرصت چند ماهه گذشته هیچ دو برابر آن هم گذشته و هیچ کاری صورت نگرفته است.

امام جمعه بهار تصریح کرد: در طی هفته گذشته اعضای شورای شهر از کارخانجات آلاینده که ظاهرا  کشتارگاه طیور است بازدید کردندگویا رئیس این کارخانه نه تنها از این امر جلوگیری نکرده که علنا گردن کلفتی می کند و می گوید من اگر مرغ همدان را ندهم چه کسی جوابگوست، مرغ همدان سرجای خود، ظلم پشت سر ظلم به مردم تا کجا؟ این مردم کجا بروند و حرفشان را بزنند. هم از قوه قضائیه هم از دادگستری، هم از بازرسی می خواهم اینها را بازرسی کنند، با چه دلیلی اینطور به مردم ظلم می کنند، بهانه بیکاری کارگران این کارخانه ها را می آورند، پنجاه خانوار را به سی چهل هزار جمعیت ترجیح می دهند، جای دیگر برایشان کار درست کنند، بیمه بیکاری بدهند به کارگرانشان، مگر می شود چندین سال به مردم ظلم شود و کسی جوابگو نباشد.

حجت الاسلام ارزنده در بخش دیگری در سخنانش به مشکل بستر رودخانه سیمینه رود در حوالی بهار اشاره کرد و گفت: مردم عزیز اگر باران سیل آسا آمد بدانید همه ما را آب برده است، با این وضعیت پیش آمده آبرو برای من 

امام جمعه نمانده، بس که به من زنگ زدند، بلند شدیم رفتیم از رودخانه سیمینه رود بازدید کردیم دیدیم که لودر گذاشته اند و چند فرد زمین خوار بستر رودخانه را در ده ها هکتار در طول رودخانه شخم زده اند و به کشت می پردازند حال اگر حادثه ای پیش بیاید چه کار به مردم دارند، از بازرسی می خواهم بیایند ببینند  در این شهر  و شهرستان چه خبر است؟ دنبال حق مردم باشید به کسانی که علنی به مردم زور می گویند رسیدگی کنید.

وی ادامه داد:  مردم ما مشکل زیادی دارند، که نیاز به مشاوره حقوقی دارند پیشنهاد داده ایم ماهی یک بار جمعه ها قبل از نماز جمعه در مصلا میز خدمت بگذارند تا مردم مسائلشان را مطرح کنند، خیمه خدمت اینجا زده شود، هفته آتی مردم بیایند از ساعت ۱۰:۳۰ و  مشاوره بگیرند و مشکلاتشان را مطرح کنند.

امام جمعه بهار در بخش دیگر سخنانش افزود: یک عالم نمای جاهل و چه بسا خائن در هفته گذشته یک سری هذیان گویی ها کرده است که جسارت به اهل بیت عصمت و طهارت بوده و بر خلاف اعتقاد همه علمای سنت سخن گفته و علمای اهل سنت بر او تاختند. ابن را بدانید که ما از حقانیت شیعه کوتاه نمی آییم و حاضریم برای آن جان دهیم.

امام جمعه بهار اظهار داشت: حفظ وحدت هم اکنون از ضروریات است، دشمن امروز در صدد ایجاد رخنه در ایران اسلامی است، رودخانه اصفهان مدتهاست آب ندارد، برادران و خواهران فرهنگی ما سالهاست که به حقوقشان اعتراض دارند و سالهاست که کم بودن حقوق فرهنگیان مطرح است، اما چرا در ۸ سال گذشته تجمعی نشده ، اما الان با روی کار آمدن دولت سیزدهم تجمع ها بالا گرفته است.

 

مرضیه کریمی رادپور

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی