سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

دهیار روستای لتگاه گفت: تشکیل ناحیه و یا شهرک صنعتی در روستای لتگاه یکی از ضروریات مهم برای ساماندهی کارگاه‌های جوراب بافی است.

شناسه خبر: 12194

به گزارش نشاط شهر، میلاد اصغری در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا اظهار کرد:روستای لتگاه با جمعیت بیش از دو هزار نفر شامل ۶۰۰ خانوار بوده که ساکنان علاوه بر کشاورزی و دامداری به جوراب بافی نیز اشتغال دارند که این امر از نقش موثری در اشتغال پایدار برای روستای لتگاه و روستاهای اطراف برخوردار بوده و بیکاری را در این روستا به صفر رسانده است.

وی تعداد واحدهای جوراب بافی این روستا را ۲۰۰ واحد فعال برشمرد و یاد آور شد: در حال حاضر بحث جوراب بافی در کارگاه‌های تولیدی لتگاه برای بیش از ۱۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده که از این تعداد نیرو ۴۰۰ نفر را بانوان به خود اختصاص داده‌اند. 

اصغری با بیان اینکه بیشتر تولیدات واحدهای جوراب بافی روستا به استان همدان و سایر استان‌ها و حتی کشورهای همسایه صادر می‌شود، تصریح کرد: گرانی قیمت مواد اولیه، عدم ثبات بازار، فرسودگی دستگاه‌های جوراب بافی بخشی از مشکلات در صنعت جوراب بافی این روستا به شمار می‌رود.

وی جو، گندم، ذرت و علوفه دامی را از جمله محصولات کشاورزی این روستا دانست و تصریح کرد: روستای لتگاه سومین روستای بزرگ بخش لالجین بوده  که اراضی مسکونی این روستا ۵۲ هکتار و اراضی کشاورزی آن یک هزار و ۱۱۵ هکتار است.

اصغری خاطر نشان کرد: در حال حاضر از محل اعتبارات دهیاری دو پروژه عمرانی جدول گذاری و آسفالت معابر در دست اجراست.

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی