سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/10/25 21:31:39
در تودیع و معارفه فرماندار بهار:

قنبری: در مسئولیتم کم فروشی نکردم/ نباتی: با فساد مقابله خواهم کرد

آئین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان بهار با حضور استاندار، نماینده و جمعی از مسئولین شهرستانی و استانی پیش از ظهر امروز در فرهنگسرای آیت الله بهاری برگزار شد.

شناسه خبر: 12196

گروه - مرضیه کریمی رادپور : به گزارش نشاط شهر، آئین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان بهار با حضور استاندار، نماینده و جمعی از مسئولین شهرستانی و استانی پیش از ظهر امروز در فرهنگسرای آیت الله بهاری برگزار شد.

 

توسلی با تشکر از حضور پر رنگ استاندار در شهرستان بهار با اشاره به حضور احسان قنبری در سمت فرماندار در دو شهرستان بهار و کبودراهنگ یکی از خصوصیات وی را مردمدار بودن او برشمرد و از تلاش ها و زحماتش تقدیر و تشکر کرد.

 

توسلی در ادامه ضمن تبریک به روح الله نباتی به عنوان فرماندار جدید شهرستان بهار وی را از افراد ایثارگر و افراد شناخته شده استان برشمرد و با مطرح شدن بحث وحدت قوا در کشور اظهار داشت: هم اکنون که هم سویی دولت و مجلس را داریم مسئولیت ما سخت‌تر شده است؛ اما شرایط کشور شرایط خاصی است که به علت مدیریت غلط در بعضی حوزه ها و شرایط سخت اقتصادی  کار را سخت کرده است.

 

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در ادامه گفت: استان همدان مثل هر استان دیگری دارای  یک جایگاه ملی است و شهرستانها نیز دارای  یک جایگاهی در استان دارند، بارها اعلام کرده ام و باز هم می گویم توزیع عادلانه اعتبارات را نیازمندیم، ما از عدم وجود اعتبارات استانی در سال آینده برای شهرستان گلایه مندیم.

 

وی به تصادف شب گذشته راه لالجین ینگجه اشاره کرد و گفت: در سال ۹۲ این راه به عنوان یک راه پرخطر مطرح شده و سال ۹۵ پیگیری کردیم، اما در سال آینده هیچ اعتباری برایش درنظر گرفته نشده است.بنده برای این موضوع بیش از ده بار با سازمان برنامه بودجه جلسه داشتم تا بلکه بتوان کاری در این زمینه کرد.

 

توسلی در بحث سلامت گفت: در بودجه ۱۴۰۱ بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی برای مرکز استان تعریف شده اما درمانگاه تامین اجتماعی بهار هنوز مانده است.

 

وی به تفریغ بودجه سال ۹۹ و سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: در برش استانی تفریغ بودجه مبلغ ۴۴۱ میلیارد تومان در استان مصرف نشده و به خزانه دولت بازگشته است، سوال اینجاست که چرا در این باره پروژه ای تعریف نشده و چرا این اعتبار در استان جذب نشده است.

 

امام جمعه بهار در این مراسم با تبریک به روح الله نباتی و تجلیل از زحمات احسان قنبری در سمت فرمانداری در بهار اظهار داشت: خوشحالیم از اینکه روح الله نباتی از جوانان مدافع حرم و انقلابی این مرز و بوم است و نیاز است که همه با این نیروی انقلابی جهادی را همراهی کنیم.

 

حجت الاسلام ارزنده به انتخاب مدیران شهرستانی اشاره کرد و گفت:دولت سیزدهم یک  دولت انقلابی است و باید از گزینه های جوان انقلابی در آن استفاده شود که باعث عزت و افتخار برای دولت انقلابی باشند.

 

احسان قنبری، در این مراسم با تشکر از استانداران و همچنین از نمایندگان مردم بهار در دوره خدمتشان همچون دکتر پورمختار، مرحوم عیسی جعفری، دکتر فلاح نماینده معین و دکتر توسلی به عنوان نماینده حی و حاضر و ائمه محترم شهرستان اظهار داشت: دو سه ماه بود که منتظر این جابه جایی بودم و امروز سبک بار شده ام چون در این مدت در مسئولیتم کم فروشی نکردم.

 

وی در بیان گزارش عملکرد خود در شهرستان بهار اظهار داشت: چند کار مهم در شهرستان انجام دادم که در گزارش و تصویر نمی آید و آن حاکم کردن اخلاق و حفظ کرامت مراجعین است.

 

وی در ادامه افزود: در مدت مسئولیتم همواره حامی و ارادتمند ائمه جمعه بودم، به ترکیب شورای تامین شهرستان،  پادگان قهرمان را افزودم و برگزاری دو انتخابات سخت و حیاتی را در شهرستان در این مدت داشتیم که با کمک هیئات اجرایی و نظارت به خوبی و با سلامت کامل برگزار شد.

 

وی با اشاره به اجرای برخی پروژه ها در شهرستان به پروژه های اجرا نشده در شهرستان اشاره کرد و گفت: مسیر گردشگری بهار تا لالجین به طول ۲و نیم کیلومتر  احداث تقاطع در ورودی بهار، جداشدن دو حوزه بهار و کبودراهنگ، ناحیه صنعتی شوریجات و ترشیجات و جزیره شادی از جمله مواردی است که ما تلاش کردیم به سرانجام برسد، اما به دلایلی انجام نشد و امیدوارم نماینده مردم بهار و کبودراهنگ و جناب آقای نباتی در اجرایی شدن آنها تلاش نمایند.

 

وی همچنین به چهار نسخه برای شهرهای شهرستان اشاره کرد کرد گفت: در حل مشکلات شهرهای بهار، لالجین و صالح آباد چهار نسخه وجود دارد، مسئله شهر بهار ساماندهی سیب زمینی نیست، بلکه عدم سرمایه گذاران بهاری در خارج از بهار است و خود سرمایه گذاران باید در آن تلاش کنند.

 

وی ادامه داد: نسخه لالجین حفظ و نجات سفال لالجین به دست هنرمندان لالجین است، توسعه مهاجران در پاک کردن کلمه محرومیت از دهنها و توسعه صالح آباد در اتصال مسیر صالح آباد و به دوراهی زاغه است.

 

قنبری خوشنودی اکثریت مردم بهار را از عملکردش سرمایه خود در بهار برشمرد و با اشاره به مشکل مرز تقسیمات سیاسی گفت:  نزدیکی بهار و همدان هم تهدید است و هم فرصت از سال ۷۴ که بهار از همدان جدا شده یک وجب به آن اضافه نشده بود در سال ۹۸ میزان  ۲۲۰ هکتار به مرز جغرافیایی بهار اضافه شدو۵۰ هکتار هم الان با امضای استاندار سابق به مرز سیاسی بهار افزوده خوهد شد.

 

در ادامه قاسمی فرزاد، استاندار همدان موضوع مسکن را یکی از مهمترین مسائل دولت سیزدهم برشمرد و گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته در استان در مدت چهار سال  آینده تعداد ۱۰۰ هزار واحد مسکن و در  دو سال اول ۶۰ هزار مسکن در استان احداث خواهد شد.

 

قاسمی فرزاد تغییر فرمانداران  را جزء لاینفک جابجایی دولت‌ها دانست و با تشکر از احسان قنبری، به حضور روح الله نباتی در سوریه در دفاع از حرم اشاره کرد و وی را از فعالین  سیاسی در مجموعه سازمان بازرسی و رئیس مجمع عالی بسیج معرفی کرد و گفت: با توجه به ظرفیت شهرستان بهار در کشاورزی لازم است که برنامه ریزی دقیق و مدونی در این زمینه صورت گیرد.

 

استاندار همدان افزود: یک پنجم از سیب زمینی کشور در بهار تولید می شود، این ظرفیت خوبی است اما با توجه به بحران کمبود آب باید برنامه ریزی خوبی در زمینه کشت جایگزین برای آن انتخاب شده و ترویج شود.

 

روح الله نباتی صنعت گردشگری و کشاورزی را دو مزیت بزرگ شهرستان بهار دانست و گفت: کشاورزی بهار، صنایع تکمیلی و تبدیلی مهاجران 

گردشگری و صنایع دستی لالجین  و حمل و نقل صالح آباد از ظرفیت های این شهرستان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی به استفاده از ظرفیت تمامی ساکنین ، اندیشمندان و فرهیختگان بهار تاکید کرد و اظهار داشت: دولت سیزدهم دولت مردمی و فساد ستیز است و با توجه به‌ سابقه حضور خودم در سازمان بازرسی، هرجا کوچکترین فسادی ببینیم، حتما با آن برخورد خواهد کرد.

 

نباتی اقتصاد و معیشت مردم را اولویت کاری خود برشمرد و گفت:  مردم مرا یاری کنند تا تحول مبتنی بر عدالت را در شهرستان خودمان دنبال کنیم ، در این مسير خواهان وحدت در همه گروه ها هستم.

 

وی همچنین اذعان داشت: از همکارانم انتطار دارم تکریم ارباب رجوع، دستگیری و رفع گرفتاری از مردم را سرلوحه خود قرار دهند.

 

مرضیه کریمی رادپور 

انتهای پیام/ص

 

"برای مشاهده گزارش تصویری از مراسم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان بهار کلیک نمایید"

 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی