سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

اداره تبلیغات اسلامی یک اداره خدمات رسان نیست، بلکه یک تسهیل گر می باشد که به این عنوان در برنامه ها ،هیئت ها و مساجد و مراکز معنوی از باب تسهیل گری و سیاست گزاری وارد می‌شود. بنابراین هیئت های مذهبی مردمی می باشند و سازمان تبلیغات اسلامی در کنار این هیئت ها به عنوان یک اداره تسهیل گر و جذب مشارکت خدمت میکند.

شناسه خبر: 12519

به گزارش نشاط شهر، در پی برگزاری انتخابات ششمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی شهرستان بهار گفتگویی با رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار داشتیم.

 

حجت الاسلام جمشیدی در پاسخ به این سوال که ثبت نام ششمین دوره انتخابات کاندیدای شورای هیئات مذهبی از چه زمانی آغاز شد؟ گفت: ثبت نام ها و طی کردن مراحل آن از پانزدهم فروردین ماه آغاز شد که در مرحله اول تشکیل ستاد برگزاری بود که تشکیل گردید و بعد از تشکیل ستاد اطلاع رسانی به همه هیئات مذهبی و پایش آنها در سامانه انجام گرفت و ثبت نام کاندیداها شروع شد.

 

وی افزود : هم اکنون 19 نفر ثبت نام کردند که در حال حاضر 11نفر مورد تائید قرار گرفته اند که برای انتخابات آماده هستند.

 

وی به شرایط ثبت نام پرداخت و گفت : شرط ثبت نام، داشتن مدرک تحصیلی برای عضویت را دیپلم گذاشتند که با توجه به اینکه اکثر هیئات مذهبی پیرغلامان هستند و آنها شرایط تحصیلی دیپلم را ندارند اعتراضی زده ایم و در حال بررسی است و امکان دارد که پنج نفر هم مورد تائید قرار بگیرند و همین طور ممکن است که تأیید هم نشوند، زیرا شرط را دارا بودن مدرک دیپلم قرار داده اند که بعضی از این افراد دارای مدرک سیکل(پنجم ابتدایی) و  زیر دیپلم هستند. هم اکنون 11 نفر ثبت نام کردند که 30 اردیبهشت این انتخابات‌ برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام جمشیدی به معیار کاندیداها اشاره کرد و گفت: کاندیداها باید حداقل سه سال ریاست هیئات را داشته باشند و مسئولیت آنها در سامانه طوبی اداره تبلیغات ثبت شده باشد.

 

وی در رابطه با کسانی که واجد شرایط بودند گفت : در شهرستان ۱۹۳ هیئت داریم که از حدود ۱۳۰ هیئت در سامانه ثبت شده اند. آنها رؤسای هیئات خود را می توانند به عنوان کاندیدا برای شورا معرفی کنند و هم میتوانند به کاندیداها رأی بدهند اما کسانی که میخواهند به عنوان کاندیدا برای شورا باشند باید در هیئت خود سابقه فعالیت داشته باشند.

   

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بهار در پاسخ به این سوال که آیا این انتخابات هر ساله صورت میگیرد؟ ، پاسخ داد: انتخابات شورای هیئات مذهبی هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود که شامل پنج نفر عضو اصلی، دو نفر عضو علی البدل است که انتخاب می شوند و این پنج نفر عضو اصلی در بین خود انتخابات برگزار میکنند که از میان آنها یک نفر به عنوان رئیس، یک نفر به عنوان نائب رئیس و یک نفر به عنوان دبیر انتخاب می شود .

 

وی خاطر نشان کرد : انتخاب رئیس و دبیر هر ساله صورت میگیرد، اما انتخابات شورای هیئات مذهبی هر چهار سال یک بار برگزار میگردد.

 

جمشیدی تصریح کرد: شورای جدیدی که پای کار می آید با یک سیاست جدید، برنامه و انرژی جدید وارد می‌شود و حرکات معنوی در شوراها بالا می رود و برخی از هیئات بروزرسانی می‌شوند و دوره های آموزشی و ارتقاء دانش آنها بالا میرود.

 

وی به وظیفه اصلی شوراهای منتخب هیئات مذهبی اشاره کرد و اذعان داشت : شورای هیئات مذهبی رابط بین هیئات های مذهبی و اداره تبلیغات اسلامی است. اداره تبلیغات اسلامی برنامه ها،سیاست ها و راهبرد ها را به شورا ارائه می دهد و این شورا است که در میان هیئت ها به اجرا می گذارد.

 

جمشیدی، در پاسخ به این سوال که از نظر شما شورا های منتخب هیئات مذهبی باید دارای چه ویژگی هایی باشند؟ ، پاسخ داد: افراد شورا کسانی هستند که برای رضای خدا و عشق به اهل بیت کار می‌کنند. آنها در شورا مسئولیت به عهده میگیرند تا بتوانند پیگیر کارهای هیئات های مذهبی باشند و این مورد هم یک نوع خدمت می باشد.

فاطمه بدرلو

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی