سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/3/11 21:00:15
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع کارآفرینان بهار:

ما در بهار مشکل کار نداریم، مشکل ما در اشتغال تحصیلکردگان است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در جمع کارآفرینان بهار، عمده مشکل استان را نابه سامانی در فضای کسب و کار دانست و گفت: عمده نگرانی ما در بهار اشتغال پایدار و بلند مدت است.

شناسه خبر: 12571

 

به گزارش نشاط شهر، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان به دعوت شورای شهر بهار و همراهی مدیر مرکز فنی و حرفه ای، رئیس اداره کار شهرستان و بخشدار مرکزی در صحن شورای و در جمع کارآفرینان اشتغال خانگی حاضر شد و پای صحبت آنها نشست.

 

حسین فیض الهی رئیس شورای شهر بهار، در این نشست که با عنوان میز خدمت برگزار شد بر تقویت مشاغل خانگی تاکید کرد و اظهار داشت: مباحثی همچون آموزش، بالا بردن بهره وری و ایجاد ارتباط با مراکز بالادستی و تامین بازار فروش از مهمترین مسائلی است که فعالین مشاغل خانگی به آن نیاز دارند و باید مورد توجه واقع شود.

 

در ادامه هر یک از کارآفرینان در حوزه اشتعال بانوان، خیاطی، سری دوزی، فرش بافی، تهیه و بسته بندی مواد غذایی، رشته بری، میناکاری، رنگ آمیزی سفال، گرده پزی و شیره پزی به معرفی خود، کسب و کار و تعداد اشتغالزایی کسب و کار خود پرداختند که از آن جمله می توان به کمبود نیروی کار، کمبود کارآموز، سنگ اندازی در ثبت فرش بومی بهار در استان، گران شدن مواد خوراکی همچون روغن و کمبود آرد، افزایش مبلغ بیمه کارگران، عدم حمایت رسانه ها در معرفی و جذب کارآموز و نیرو، نبود حمایت مالی اشاره کرد.

 

در ادامه یوسف شعبانی که خود اصالتا اهل شهر بهار بوده و به تازگی سکان مدیر کلی اداره کار را بر عهده گرفته ضمن تشکر از دغدغه شورای شهر برای تشکیل چنین جلسه ای اظهار داشت: برای حل مشکل در حوزه اشتغال اول برنامه ریزی نیاز داریم، دوم عم راسخ و سوم پشتکار، تا بتوانیم تحول و توسعه در جایی ایجاد کنیم.

 

شعبانی با اشاره به مشکلات کارآفرینان در نبود نیروی کار گفت: ما در فضای شهر نیازمند یک تکانه برای ایجاد تحول هستیم، چرا که شاهدیم در این شهر همه ظرفیت ها را داریم هم کار داریم هم نیروی کار، اما مدیریت صحیح در این مورد نداریم.

 

وی افزود: آنچه که من در استان می بینم یک فضای نابه سامان اقتصادی است، کار هست، کارگر نیست، سرمایه هست، سرمایه گذار نیست و می توان گفت مدیریتی در ایجاد توازن در کسب و کار نداریم.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تقاضاهای موجود جوانان در یافتن شغل مناسب گفت: بیکاری عمده مشکل شهرستان است، اما دورتادور ما را صنعت ، شهرک های صنعتی و اشتغالزایی فراگرفته ، در چنین حالتی وجود بیکار در بهار جای سوال است.

 

شعبانی با تاکید بر ایجاد تشکل ، اتحادیه و صنف در بهره مندی از تسهیلات گفت: عمده مشکل ما تحصیلکردگان بیکار است، نسخه ای که برای این دست افراد می توان پیچید ایجاد تشکل های اقتصادی در زمینه های مختلف است، چرا که قدرت چانه زنی شما را بیشتر خواهد کرد.

 

در ادامه رئیس مرکز فنی حرفه ای بهار، رئیس اداره کار شهرستان و بخشدار مرکزی نیز به بیان ظرفیت های موجود در شهرستان و روستاها و نحوه به کار گیری آن پرداختند.

زهرا صادقی گلزار

انتهای پیام/ص

 

 

 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی