سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/3/14 03:48:13
موقعیت این روزهای نماینده و فرماندار

اختلاف سلیقه، بله / لجاجت و پافشاری، نه

با ورود به سال ۱۴۰۱ در سومین روز از عید امسال دیدار نوروزی نماینده بهار و کبودراهنگ و فرماندار در فرمانداری نوید سالی پربرکت همراه با برنامه مدون و همکاری و همیاری رییس دولت در شهرستان و نماینده مردم در سال جدید را می داد.

شناسه خبر: 12578

 

عزل و نصب های سال جدید در رده معاونت فرماندار و بخشداران مرکزی و لالجین در چهارده بدر فروردین ماه ما را به ایجاد تکاپو و تحولات بسیار در شهرستان بیش از پیش امیدوار ساخت، به طوریکه هم اکنون شاهد تکاپوی بسیاری در نقاط مختلف شهرستان از جمله بهار، لالجین، صالح آباد، مهاجران و روستاهای این بخش ها هستیم.

 

اما در روزها و هفته های اخیر شاهدیم که در بازدیدها و سرزدن های اخیر، فرماندار و نماینده کمتر در کنار هم دیده می شوند و مثل این روزهای نماینده و فرماندار به مثل یکی بود یکی نبود تبدیل شده است و همین بودن ها و نبودن ها  وجود شکاف سیاسی و اختلافات سلیقه ای را بین بالاترین مقام دولتی و بالاترین مرد قانونگذاری در شهرستان ذهن متبادر می کند.

 

البته شکاف سیاسی و اختلافات سلیقه ای امری عادی است که بین هر دو گروه و فرد سیاسی ممکن است در مواقعی خود را نشان دهد و  نه تنها بد نیست ، بلکه در مواقعی می تواند با ایجاد نگاهی منتقدانه در طرفین باعث رشد و تعالی شهرستان و پیدایش و توجه به‌ ظرفیت های مغفول شود.

 

اما آنچه که باعث نگرانی و حساسیت مردم شده، این است که مبادا این اختلافات سلیقه ای کشدار شده و منجر به وارد شدن ضربه به مردم و شهرستان و از بین رفتن ظرفیت ها در شهرها و روستاها شود.

 

عدم معرفی مدیر آموزش و پرورش شهرستان پس از چندین ماه در صورتی که مدت سرپرستی جبار رضایی نیز بیش از یک ماه است به پایان رسیده یکی از همین نمونه هاست که گویا اختلافات سلیقه ای موجود بین نماینده و فرماندار دلیل این امر شده است، متعاقب آن تعمیم این مورد به معرفی افراد جدید در مناصب گوناگون در دولت جدید گمانه زنی موجود در زمینه همین اختلاف سلیقه هاست.

 

قطعا با تغییر دولت، تغییر در ارکان مختلف مدیریتی اجتناب ناگزیر است و خواسته اصلی مردم استفاده حداکثری از نیروهای بومی توانمند در رده های مختلف مدیریتی شهرستان است و در مهره گزینی ها باید به این امر توجه ویژه نمود.

 

طبق سنت دیرین چندین ساله در معرفی و پیشنهاد نیروهای بومی و کارآمد فرماندار و نماینده ایفاگر نقش بوده و تنها تعامل و  همفکری بین آنهاست که می تواند در این امر موثر باشد، اما اگر لجاجت و پافشاری جای مودت را بگیرد نه تنها به نتیجه لازم دست نمی یابیم که ممکن است ظرفیت های مهم را نیز از دست بدهیم.

 

در ایجاد اختلاف بین نماینده و فرماندار به دنبال مقصر نبوده و نیستیم، چرا که هر یک دلیل مشخصی بر پافشاری بر روی عقیده خود دارند، یا  از اصل وجود اختلاف نظر یا شکاف سیاسی را  رد کنند، اما  اختلافات سیاسی و سلیقه ای اگر بیش از پیش ادامه یابد اولین ضربه آن را مردم و شهرستان خواهند خورد کما اینکه اگر زودتر اختلافات حل شود با هم افزایی می توان انرژی نماینده و فرماندار را در حل مشکلات و پیشرفت شهرستان مضاعف کرد.

 

 اما در چنین مواردی راهکار چیست و چگونه می توان بر اختلاف سلایق فائق آمد؟ آنچه مسلم است در چنین کارزاری وجود یک حجت می تواند بهترین تصمیم در پایان دادن به اختلافات سلیقه ای و مضاعف شدن پتانسیل ها باشد اینجاست که وساطت و میانجی گری امام جمعه شهرستان به عنوان فصل الخطاب در کنار مردم و بزرگان شهر می تواند حلال مشکل بوده و به کم کردن اختلافات کمک نماید.

 

با توجه به رویکردی که حجت الاسلام ارزنده، امام جمعه شهرستان در طی سالهای قبل نسبت به مسائل پایه ای منطقه  داشته، باعث شده مردم ایشان را فردی دغدغه مند و دلسوز در تمامی جوانب بشناسند و همین انتظار هم از ایشان وجود دارد تا در چنین شرایطی با ورود هوشمندانه و به موقع به این مسئله به اختلافات سلیقه ای پایان دهند و با تدابیر عالمانه خود باعث مضاعف شدن پتانسیل های موجود نماینده و فرماندار و بهره مندی مردم از هر دو شوند.

 

گروه های مردمی و بزرگان شهر نیز قطعه دیگر و تکمیل کننده این پازل هستند که با ایفای نقش واسطه گری می توانند باعث هم افزایی و تسهیل در این امر شده و باعث کمتر شدن اصطکاک بین ارکان قدرت در شهرستان شوند.

 

به امید روزی که ارکان قدرت در شهرستان با کمترین اختلاف نظر و با بیشترین تعامل بتوانند بزرگترین دستاوردها را در شهرستان  رقم بزنند.

 

مرضیه کریمی رادپور

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی