سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/5/7 20:03:26
در شورای اداری شهرستان با حضور نماینده ویژه رئیس جمهور مصوب شد:

تخصیص بودجه ۳۰۰۰ میلیاردی برای جاده ینگجه به غارعلیصدر

همزمان با آغاز سی‌ اُمین سفر استانی دولت سیزدهم به استان همدان، شهرستان بهار میزبان نماینده ویژه رئیس جمهور رئیس سازمان محیط زیست کشور دکتر علی سلاجقه بود.

شناسه خبر: 12689

 

به گزارش نشاط شهر، روح اله نباتی فرماندار بهار که آغازگر سخن در شورای اداری شهرستان بهار بود، گفت: خواسته ی ما این است که مهاجران در لیست مناطق محروم قرار گیرد تا بتوان بیشتر به این منطقه کمک کرد.

 

وی با اشاره به اینکه صالح آباد در محور مواصلاتی غرب کشور قراردارد بیان کرد: صالح آباد این ظرفیت را دارد که تبدیل به شهرک کامیون داران و بارانداز غرب کشور شود که این بحث نیازمند توجه ویژه ای است.

 

۳۰۰ میلیارد مصوبه سفر ریاست جمهوری برای پروژه ینگجه

 

فرماندار بهار خبر خوشی در شورای اداری به بهاری ها داد و گفت: با توجه به سفر ریاست جمهوری به استان برای تکمیل پروژه محور مواصلاتی همدان_غارعلیصدر (ینگجه) مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد.

 

در ادامه حجت الاسلام افتخاری امام جمعه صالح آباد در شورای اداری شهرستان بهار اظهار کرد: در مورد ساخت یک حرم زیبنده، زائرسرا و مهمانسرا در کنار حرم آیت الله بهاری اهتمام شود، چرا که این توصیه رهبر معظم انقلاب بوده است. 

 

وی مرتفع شدن بوی مشمئز کننده آلاینده ها را اقدامی عاجل دانست و ادامه داد: شهر صالح آباد به سیستم فاضلاب مجهز نشده و این مشکل نیز باید رفع شود.

 

وی افزود: گلوگاه شهید زارعی محل عبور خیلی عظیمی از مسافران است، درخواست ما این است که تا ایام اربعین این پروژه به بهره برداری برسد و همچنین گذرگاه صالح آباد به زاغه مورد توجه قرار گیرد.

 

امام جمعه صالح آباد به چندین مشکل این شهر اشاره کرد و برشمرد: کشاورزان از گرانی کود و سم گلایه مند هستند؛ شغل اکثر مردم صالح آباد رانندگی ماشین سنگین است و مشکل عمده آنها نداشتن بیمه و گرانی هزینه هاست و انتظار می‌رود به این موضوع توجه ویژه شود.

 

تیمور کرمی رئیس کمیته امداد شهرستان بهار در ادامه تصریح کرد: برای جهیزیه دختران تحت پوشش ۷۰ مورد نیاز داریم که در مجموع ۴۸۰۰ خانواده تحت پوشش بوده و ۴۳ میلیارد تومان نیازمندیم.

 

 

مریم محمدی مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان در شورای اداری شهرستان بهار اظهار کرد: شهرستان بهار یکی از شهرستانهایی است که توسعه صنعت در آن فزاینده بوده و لاجرم همین موضوع باعث نارضایتی ها از آلایندگی آن خواهد شد.

 

وی افزود: دست به دست هم کار کنیم که توسعه صنعت شهرستان را به سمت توسعه پایدار برده و کمترین خسارت زیست محیطی را داشته باشیم.

 

محمدی تاکیدکرد: بسیاری از صنایع بزرگ کشور در این شهرستان مستقر بوده و باعث آلایندگی در شهرستان هستند.

 

در میانه این نشست مریم جلالی دهکردی معاون صنایع گردشگری گفت: از کاروانسرای رسول آباد سفلی (تاجی آباد) بازدید داشتم، ابتدا باید سمت پروژه هایی که ۷۰ درصد انجام شده به بهره برداری برسانیم و بعد به سراغ پروژه های جدید برویم.

 

وی افزود: همه مشکلات نیازمند اعتبار نیست بلکه نیازمند عزم جدی است و کاروانسرای رسول اباد مشکل تملک دارد و با مدیر صندوق تماس گرفتیم و سعی می کنیم در اسرع وقت مشکلش را حل کنیم.

 

عبدالحسین اکبری رئیس جهاد کشاورزی در شورای اداری بیان کرد: در بحث استفاده بهینه آب، برای آبیاری تحت فشار، ۸۵ درصد یارانه در جمع آوری آب‌های های سطحی در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

 

اکبری افزود: برای توسعه گلخانه ها تسهیلات ۴ درصد در نظر گرفته شود و همچنین جدولگذاری برای کانال آبرسانی ۱۵۰ میلیارد تومان نیاز داریم و همچنین برای دامداران نهاده ها گران است، تسهیلات ارزان قیمت به دامداران اختصاص داده شود.

 

اکبری تصریح کرد: تعداد دو عدد صنایع فرآوری سیب زمینی در شهرستان که ۶۰ درصد پیشرفت داشته، ۳.۲ میلیون دلار برای تجهیز ماشین آلات و ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم که تکمیل شود.

 

اکبری در ادامه به ارائه پیشنهادات در این نشست پرداخت و برشمرد: 

_لایروبی ۳۰ قنات در شهرستان 

_تجهیز شهرک گلخانه مهاجران 

_احداث واحد فرآوری و انبار نگهداری سیر ، شهرک مصوب شود برای سیر و سیب زمینی

_جاده های بین مزارع ۶.۵ میلیون تومان برای ده پروژه

 

 درمانگاه، فوریت و آمبولانس در مهاجران نیاز داریم

 

داوود دارابی مدیر شبکه بهداشت و درمان بهار اظهار کرد: درمانگاه سپاد اجاره ای است؛ ۲ درمانگاه نیاز داریم هر کدام ۸ میلیارد می خواهد و در بیمارستان آیت الله بهاری درمانگاه تخصصی ساخته نشده و نیازمند ساخت درمانگاه تخصصی در بیمارستان هستیم و ۴ میلیارد برای آن نیازمندیم.

 

وی افزود: بیمارستان آیت الله بهاری از تجهیزات سی تی اسکن محروم است و همچنین بیمارستان دندانپزشکی پورسینا تنها بیمارستان در این زمینه در غرب کشور است، اما نیازمند برخی دستگاه ها می‌باشد که ۲ میلیارد تومان نیاز دارد.

 

شهرستان بهار در بین سایر شهرستانها الگوست

 

 نماینده ویژه رئیس جمهور رئیس سازمان محیط زیست کشور دکتر علی سلاجقه در خاتمه پس از شنیدن مشکلات رؤسای ادارات بیان کرد: سفرهای ریاست جمهوری شتاب دهنده پروژه های نیمه تمام است، کلنگ زنی نمی کنیم و سعی می کنیم به پروژه های نیمه تمام سرعت ببخشیم. 

 

این مقام مسئول افزود: امروزه می بینید که اکثر کشورهایی که در مقام ابر قدرت هستند دست نیاز برای استفاده از موشک‌های ما دراز کرده اند.

 

سلاجقه تاکید کرد: یک سری مسائل در کشور داریم و شاید سفره های مردم کوچک شده باشد اما این مردم پای نظام ایستاده اند؛ آلام و مرارت های مردم را می بینیم و قابل درک میباشد ولی این قول را می دهم که دولت با تمام قوا و در میدان در حال خدمت می‌باشد.

 

وی اذعان کرد: فاز اصلی و گردنه سخت مسائل اقتصادی گذشت؛ امیدوار باشید که روزهای خوبی در آینده پیش روی ما خواهد شد و این شهرستان در بین سایر شهرستانها الگوست. 

 

وی بیان کرد: شاخص های محیط زیستی شهرستان باید ارتقا یابد؛ بوی مشمئز کننده را سال قبل شاهد آن بودم به هیچ وجه اجازه نمی دهیم صنایع در جهت ایجاد آلایندگی گسترش یابند.

 

سلاجقه اظهار کرد: صندوق محیط زیست صنایع آلاینده را کمک می کند تا بتوانند آلایندگی را رفع کنند.

 

نماینده ویژه رئیس جمهور اذعان کرد: اینکه ۱۳ درصد مردم شهرستان تحت پوشش باشند جای سوال است، این در صورتی است که درصد بیکاری خیلی کم می‌باشد و این جای سوال است.

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:

در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / بار سوم، فرد به محاکم قضایی ارجاع می‌شود که مجازات‌های سختی برای آن پیش بینی کرده ایم

سیاسی

در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / بار سوم، فرد به محاکم قضایی ارجاع می‌شود که مجازات‌های سختی برای آن پیش بینی کرده ایم