سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/5/21 17:35:53
یادداشت

پاره های تن شهرستان بهار

شهرستان بهار هیچ گاه هیچ عضوی از اعضای خانواده خود را از خود دور نکرده و طرد نخواهد کرد و  حتی اگر این پاره های تن عزیزتر از جان بخواهند از خانه و کاشانه خود دور شوند؛ شهرستان بهار مانند مادری مهربان آنها را در آغوش گرم خود خواهد گرفت و بالهای رحمت و رأفت خود را بر سر ایشان خواهد گسترانید.

شناسه خبر: 12726

 

بسم الله الرحمن الرحیم


هر از چندگاهی تعدادی از عزیزان سخنانی راجع به استقلال لالجین یا صالح آباد از مرکز شهرستان بهار و تبدیل به شهرستان مستقل شدن هر کدام بیان می دارند؛ که آخرین مورد آن در دیدار فعالین اجتماعی شهرستان بهار با نماینده ویژه رئیس جمهور، از طرف دوتن از عزیزان مطرح گردید.

فارغ از امکان یا عدم امکان این امر از جهت قانونی و دارا بودن شرایط شهرستان شدن هر کدام از این دو بخش و جدا شدن آنها از مرکز شهرستان بهار، در این مجال به بُعد دیگری از این موضوع اشاره می کنم.

شهرستان بهار و شهرها و روستاهاي اطراف آن همگی اعضای یک پیکرند و اعضای یک پیکر هیچ گاه از هم جدا نمی شوند. زیرا در صورت قطعه قطعه شدن این پیکرواحد، دیگر هیچ کدام از این اعضاء  به صورت مستقل به کار نخواهند آمد و عضوی بلااستفاده و بلااثر خواهند بود که هیچ خاصیتی نخواهند داشت.

شهرستان بهار هیچ گاه هیچ عضوی از اعضای خانواده خود را از خود دور نکرده و طرد نخواهد کرد و  حتی اگر این پاره های تن عزیزتر از جان بخواهند از خانه و کاشانه خود دور شوند؛ شهرستان بهار مانند مادری مهربان آنها را در آغوش گرم خود خواهد گرفت و بالهای رحمت و رأفت خود را بر سر ایشان خواهد گسترانید.

مردم عزیز و فهیم این شهرستان از قدیم الایام، فارغ از اینکه از کدام شهر يا روستا باشند، بایکدیگر با عطوفت و مهربانی حشر و نشر و معامله داشته اند؛ تا حدی که با طیب خاطر پیوندهای ازدواج بین آنها رخ داده و وصلتی جداناشدنی  بین ایشان ایجاد شده است.

باید توجه داشت که نباید در دام تله دهه ۷۰ افتاد، که اعضای عزیز بهار از هم منفک شدند و همچنان دو طرف تاوان جبران ناپذیر آن را می دهند.

اما نیک می دانیم که دوستانی که چنین اظهار نظری می کنند از سر دلسوزی و خیرخواهی است. زیرا وقتی با جزئی ترین مشکلات دست و پنجه نرم کرده و راهی برای حل آن نمی یابند، تصور می کنند شاید با این اتفاق، یا حداقل بیان آن، کمی به مسائل و مشکلات آنها توجه شود.

اما باید به این دوستان و برادران و خواهران دلسوز عرض شود راهکار چیز دیگری است و آن اتحاد و یکپارچگی است.

باید متولیان و نخبگان و فعالین از تمامی شهرستان، نزد هم جمع شده و با احصاء مشکلات و اولویت بندی آنها، همگی در صدد رفع آن برآیند و لازمه وقوع این امر داشتن نظری بلند است؛ که اگر مشکلی در فلان محله ی فلان روستا بود و واقعا در اولویت بود باید همگان دنبال رفع آن باشیم. هرچند آن روستا و محله و مشکل به ظاهر مشکل ما نباشد. که صد البته:
 چو عضوی به درد آورد روزگار
دگر عضوها را نماند قرار

فلذا به عرض همه دلسوزان عزیز شهرستان بهار ( اعم از شهری و روستائی ) می رسانیم که صلاح و سداد همه ی ما با یکدیگر گره خورده و علقه ای جداناشدنی را تشکیل داده و اگر بناست پیشرفتی صورت پذیرد؛ لاجرم با هماهنگی هم و اتحاد و وحدت همگان این مهم رقم خواهد خورد.

و اگر خدای ناکرده آسیبی به یکی از اعضای این پیکره منسجم وارد شود، همگان متضرر خواهند شد.

پس بیایید مانند گذشته با هم و در کنار هم پیگیر مسائل و مشکلات و نیازهای شهرستان باشیم.

چرا که امیر بیان  امام علی ( علیه السلام) در  وصیت به حسنین ( علیهما السلام) می فرمایند:
و علیکم بالتواصل و التباذل و ایاکم و التدابر و التقاطع. (نهج البلاغه، نامه ۴۷)

... و بر شما باد به ارتباط و بذل و بخشش و دوری گزیدن از جدائی و پشت کردن به یکدیگر.

والسلام علی من اتبع الهدی
✍️حجت الاسلام مهدی رستگار
هشتم مرداد ۱۴۰۱
اول محرم الحرام۱۴۴۴

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی