سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

جلسه هوای پاک با موضوع حل مسئله بوی نامطبوع در شهر بهار به ریاست فرماندار شهرستان بهار برگزار شد.

شناسه خبر: 12866

 

به گزارش نشاط شهر، در این جلسه فرماندار بهار گفت: به دستور دادستان بهار تا زمان اجرای طرح رفع آلودگی و انتشار بوی نامطبوع قارچ کوهستان، فعالیت خط کمپوست این واحد متوقف و کمپوست مورد نیاز از محل دیگری تامین خواهد شد.

 

روح اله نباتی اضافه کرد: تاکنون اقدامی در خصوص بهبود وضعیت در این واحد تولیدی صورت نگرفته و تا زمان رفع مشکل اجازه فعالیت به خط تولید کمپوست قارچ کوهستان، نخواهیم داد.

 

وی تصریح کرد: نفس کشیدن ابتدایی ترین حق مردم است که توسط صنایع آلاینده از مردم شهر بهار سلب شده است.

نباتی تاکید کرد: وظیفه ما حمایت از تولیدکنندگان است به شرطی که مردم اذیت نشوند و ما نمی‌توانیم حق ۳۰ هزار نفر جمعیت بهار را فدای ۵۰ کارگر واحد تولیدی کنیم.

 

وی اعلام کرد: ۱۰ نقطه عمده آلودگی هوا در شهرستان بهار شناسایی و منشاء آلایندگی و بوهای مشمئزکننده مشخص شده و به واحدهای آلاینده تذکراتی داده شده است.

 

وی با بیان اینکه بوی منتشر شده از واحدهای آلاینده قابل تمایز است، گفت: متاسفانه شاخصی برای سنجش بو وجود ندارد و این مردم هستند که با انتشار بوی نامطبوع در سطح شهر تشخیص می دهند و دادخواهی می کنند.

 

فرماندار بهار به صنایع آلاینده متذکر شد: اگر نمی توانید آلاینده‌ها را کنترل کنید و برای کاهش بو و آلایندگی راهکاری بیابید، خط تولید را به جای دور از جوامع انسانی انتقال دهید.

وی تصریح کرد: جلسه هوای پاک را شبی که بوی متعفن شهرک صنعتی بهار را فراگرفته در یکی از واحدهای آلاینده برگزار کنید تا ببینیم اعضای جلسه می توانند بوی ناشی از واحدهای آلاینده را تحمل کنند!!!

 

وی تاکید کرد: در صورتیکه آلایندگی صنایع، به خصوص کارخانه اسید آرامش مردم را مختل کند، محیط زیست موظف به تعطیلی آن است.

 

زهرا طالبی

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی
Error
Whoops, looks like something went wrong.