سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/9/22 22:07:00
شاهین فرجی فر:

از سرمایه گذاران استقبال می کنیم

چندی پیش آئین تودیع و معارفه شهردار بهار برگزار شد و از خدمات یکساله مهدی مجیدی تقدیر و شاهین فرجی فر بعنوان شهردار جدید بهار معرفی شد.

شناسه خبر: 13058

 

به گزارش نشاط بهار، فرزاد تیموری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان در مراسم تکریم و معارفه شهردار بهار گفت: اعتبارات و کارهای عمرانی به دو بخش تملک دارایی و سرمایه ای و جاری و هزینه ای تقسیم می شود.

 

تیموری افزایش و توسعه پروژه های عمرانی در کشور را از سیاستهای دولت سیزدهم برشمرد و گفت: برخی از پروژه هایی که سالیان سال بلاتکلیف بود؛ در دولت سیزدهم تامین اعتبار و فعال شد و برای تکمیل پروژه های ناتمام و زیربنایی در سفر ریاست جمهوری به استان برنامه ریزی صورت گرفت.

 

وی اعلام کرد: سهم مصوب استان همدان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری ۱۴ هزار میلیارد تومان است که در طول ۳ سال به استان تزریق خواهد شد و این در حالی است که سهم استان از اعتبارات عمرانی امسال، رقمی در حدود یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است.

 

وی تصریح کرد: یکی از پرمخاطره ترین جاده های سطح استان، جاده همدان به غار علیصدر است که برای این پروژه در سفر ریاست جمهوری اعتبار خوبی تعریف شده و قرارداد اجرای ۳۰ کیلومتر اولیه از بلوار آیت اله نجفی همدان تا روستای حسن قشلاق، از جانب شرکت زیرساخت توسعه راه های کشور منعقد می شود و در مراحل بعد، این جاده تا غارعلیصدر ادامه خواهد یافت.

 

تیموری با تأکید بر توسعه فضای شهری بهار گفت: شهر بهار نیازمند توسعه پارک و فضای سبز و ساماندهی ورودی های شهر و سیما و منظر شهری است که در این راستا باید طرح و برنامه ریزی مناسب ارائه شود.

 

وی با اشاره به حریم سیاسی شهر بهار گفت: بحث حریم سیاسی شهرهای بهار و همدان از سالیان گذشته مطرح بوده و مطابق طرح جامع مصوب شهر بهار که ابلاغ شده بخشی از حریم شهر بهار در پهنه تقسیمات سیاسی همدان قرار گرفته و جلساتی برای رفع این مشکل در حال برگزاری است و تعیین تکلیف حریم سیاسی به زودی انجام می شود.

 

در ادامه فرماندار بهار با تقدیر از شهردار سابق بهار گفت: در طول خدمت وی اتفاقات خوبی در شهر بهار رقم خورد و تحولی در حوزه عمران به وجود آمد و عملکرد خوبی با ابتکار و خلاقیت و همکاری و همراهی اعضای شورای اسلامی شهر بهار محقق شد.

 

روح اله نباتی افزود: شهرداری ها با تعدد وظایف و خدمات دهی به مردم در افزایش میزان رضایتمندی تاثیر بسزایی دارند و همپای دولت در خدمات رسانی به مردم پیش می روند و در راس این نهاد مردمی، باید فردی دلسوز،متخصص و متعهد حضور یابد.

 

وی با بیان اینکه سعی بر این است که شهرستان بهار را به مرکز تحولات تبدیل کنیم، گفت: با برگزاری رویدادها و جشنواره ها و مسابقات مختلف شهرستان بهار را به مرکز تحولات تبدیل خواهیم کرد.

 

وی اظهار داشت: امیدواریم در شهر بهار شاهد کاهش تخلفات ساختمانی و بهبود سیما و منظر و ساختار شهری بهار باشیم.

 

در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر بهار گفت: رویکرد دوره ششم شورای شهر، کار و تلاش است و در این دوره با انتخاب شهردار قوی به اندازه چندین سال، بدون حاشیه و بر مبنای قانون، خدمات رسانی شده است.

 

سعید ماهری پیرو اضافه کرد: در یکسال گذشته، زیباسازی و سیما و منظر شهری از خواسته های مردم بهار بود که با نصب المان های نوری و آسفالت ریزی بی سابقه به مقدار ۱۰ هزار تن، پاسخ داده شد.

 

وی افزایش بودجه شهرداری بهار از ۲۰ میلیارد تومان به ۴۵ میلیارد تومان را از اقدامات مهم برشمرد و گفت: امیدواریم این بودجه روند افزایشی داشته باشد و در سالهای آینده به رقم بالاتری برسد.

 

سعید ماهری تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه های مردم بهار، موضوع حریم سیاسی شهر است و مردم بهار خواهان تعیین تکلیف حریم سیاسی هستند و خواسته مردم، انطباق حریم سیاسی بهار بر حریم خدماتی شهرداری بهار است.

 

وی ساماندهی چشمه قصابان، حل مشکل مجری ساختمان، تفکیک اسناد عادی، ساماندهی ورودی شهر و ایجاد میدان را از درخواست های اهالی بهار برشمرد.

 

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه ۷۰ درصد مردم بهار در حوزه کشاورزی مشغولند و تردد کامیون های سنگین از داخل شهر آزار دهنده است؛ ایجاد ضلع غربی کمربندی بهار ضروری است و این پروژه نیازمند ۲۰ میلیارد تومان اعتبار و کمک از سوی مرکز استان است.

 

در ادامه مهدی مجیدی شهردار سابق بهار گفت: سرانه شهروندی بهار در سال گذشته ۷۰۰ هزار تومان بود که با افزایش بودجه از ۲۰ میلیارد تومان به ۴۵ میلیارد تومان، سرانه شهروندی افزایش یافت و به رقم یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

 

مجیدی آسفالت معابر را از مطالبات جدی مردم بهار عنوان کرد و گفت: با توجه به نارضایتی مردم از وضعیت آسفالت در سال جاری ۱۰ هزار تن آسفالت معابر با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان انجام شد؛ این در حالی است که طی ۲۰ سال گذشته میانگین آسفالت ریزی در شهر بهار به صورت سالیانه ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ تن بوده است.

 

وی پروژه کمربندی بلوار شاهد در شهرک فرهنگیان و روفوژ نواری بلوار شیخ محمد باقر بهاری، نورپردازی و المان های نوری و موضوعی، بهسازی ایستگاه تاکسی، استقرار شهربازی در پارک لاله، احداث واحد تجاری در بلوار شهید باهنر، کف سازی سوله نقلیه، خرید ۷۰ حلقه لاستیک برای ماشین آلات شهرداری و آسفالت پارکینگ شهروند را از اقدامات موثر در یکسال گذشته دانست.

 

وی ابراز داشت: برگزاری رویدادهای فرهنگی هنری و جشنواره های مختلف، حضور در مساجد، خط کشی معابر شهری و خرید ۲۰۰ میلیون تومان رنگ ترافیکی، جمع آوری سرعتگیر های مازاد و وصول مطالبات پرونده های قدیمی، پیاده روسازی و جدولگذاری را از دیگر خدمات عنوان کرد.

 

مجیدی اظهار داشت: در چند سال گذشته خبری از قیر رایگان برای شهرداری بهار نبود ولی در سال جاری شهرداری بهار موفق به دریافت ۱۲۰ تن قیر رایگان با اعتباری بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان شد و این قیر را به ۲۵۰۰ تن آسفالت تبدیل کردیم.

 

شاهین فرجی فر شهردار بهار در ادامه افزود: برای اعتلای بهار از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد و با تمام توان کار خواهم کرد.

 

شهردار جدید بهار گفت: از امروز با افتخار شهردار بهار هستم و برای اعتلای این شهر از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد و با حداکثر توان و با همراهی مردم و مسئولین گام های موثری خواهیم برداشت.

 

شاهین فرجی فر اضافه کرد: تفکر و عمل شهرداران امروز باید با عملکرد شهرداران در دهه های پیشین متفاوت باشد زیرا اولویت و رویکرد در زندگی مردم تغییر یافته است.

 

شهردار بهار عنوان کرد: نگاه ویژه به مسائل عمران و خدمات شهری با ایجاد پارک های محله ای، منطقه ای و تخصصی و نیز رسیدن به سرانه های مطلوب در برنامه اینجانب است.

 

وی افزود: ساماندهی ورودی های شهر را به عنوان یک ضرورت در کنار دیگر فعالیت های شهرداری خواهیم داشت.

 

 فرجی فر اضافه کرد: همگام با توسعه شهر، به تقویت تشکیلات فرهنگی شهرداری، آموزش شهروندی، مباحث فرهنگی در حوزه بانوان توجه ویژه خواهد شد.

 

وی بر ایجاد ظرفیت ها و توسعه مشارکت های مردمی برای سرمایه گذاری در شهر تاکید کرد و گفت: قدم هایی را که برای سرمایه گذاری در شهر برداشته می شود، بر چشم می دهیم و از سرمایه گذاران حمایت می کنیم و تلاش بر حفظ امنیت سرمایه و سرمایه گذار خواهد بود.

 

در پایان از زحمات مهدی مجیدی تقدیر و شاهین فرجی فر به عنوان شهردار بهار معرفی شد.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی