سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/12/1 13:35:29
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان:

برنامه‌ای برای افزایش قیمت کودهای یارانه‌ای در سال آینده نداریم

بهروز الیاسی: این شرکت برنامه‌ای برای افزایش قیمت کودهای یارانه‌ای در سال آینده ندارد و در سال جاری نیز قیمت کودهای یارانه‌ای نه تنها افزایش نیافت بلکه قیمت‌ها به طور میانگین ۴۵ درصد هم کاهش داشت.

شناسه خبر: 13161

 

به گزارش نشاط شهر، بهروز الیاسی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: این شرکت برنامه‌ای برای افزایش قیمت کودهای یارانه‌ای در سال آینده ندارد و در سال جاری نیز قیمت کودهای یارانه‌ای نه تنها افزایش نیافت بلکه قیمت‌ها به طور میانگین ۴۵ درصد هم کاهش داشت.

 

وی افزود: تا ابتدای مهر امسال قیمت کودهای یارانه‌ای با 45 درصد کاهش عرضه شد ولی به دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای، قیمت‌ها به سال قبل باز گشت.

 

الیاسی اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی با اجرای طرح‌هایی مانند کشت قراردادی و الگوی کشت به دنبال کاهش فشار بر کشاورزان است.

 

وی با اشاره به این که در سالجاری کشت قراردادی در استان اجرا شد و کودهای مورد نیاز این طرح تامین شده است، تصریح کرد: پروژه کشت قراردادی گندم آبی در استان با مجری‌گری شرکت بازرگانی دولتی ایران در سطح 72 هزار هکتار اجرا شد و ما آمادگی تامین صد درصدی کودهای فسفاته و پتاسه مورد نیاز آن را داریم.

 

وی در ادامه با بیان این که مواد اولیه ۲۷ کارخانه تولیدکننده کود در شرایط تحریم، از سوی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی وارد و تامین شده است، تصریح کرد: واردات مواد اولیه برای تولید کود در داخل با ارز نیمایی انجام می‌شود.

 

الیاسی با بیان اینکه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مجری طرح خودکفایی کودهای کشاورزی در کشور است افزود: اگر بخش خصوصی در تامین مواد اولیه برای تولید کود مشکلی داشته باشد، ما آن را انجام می‌دهیم.

 

وی اذعان داشت: این شرکت مسئولیت حاکمیتی در تامین غذای مردم دارد و از این رو ما نقش اصلی را در تامین به موقع کودهای کشاورزی ایفا می‌کنیم.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی