سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

نشست خبری فرماندار شهرستان بهار و معاون سیاسی فرمانداری با اصحاب رسانه در خصوص پیگیری پیام‌های مردمی و سوالات خبرنگاران در فرمانداری شهرستان بهار برگزار شد.

شناسه خبر: 13879

 

به گزارش نشاط شهر، نشست خبری فرماندار شهرستان بهار و معاون سیاسی فرمانداری با اصحاب رسانه در خصوص پیگیری پیام‌های مردمی و سوالات خبرنگاران در فرمانداری شهرستان بهار برگزار شد.

 

دکتر مجتبی فیض اللهی فرماندار شهرستان بهار اعتبارات را از مسائل مهم شهرستان عنوان کرد و با تشریح اقدامات صورت گرفته در این راستا گفت: در سال جاری مجموعه اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌داری شهرستان ۷۹ میلیارد تومان بوده است که این مبلغ نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد افزایش داشته است و ۹/۲ میلیارد تومان برای مناطق محروم و توسعه متوازن پیش بینی شده است.

 

وی ادامه داد: در حوزه ورزش و جوانان مجموعه اعتبارات ۱۹/۹۳ میلیارد تومان از تملک دارایی شهرستان و بخش دیگری از اعتبارات جذب شده از سفر ریاست جمهوری و اعتبارات ملی در دستور کار قرار گرفته است که بخشی از این پروژه‌ها اجرا و برخی در حال آماده سازی می‌باشد.

 

وی افزود : از جمله این پروژه‌ها می‌توان به مجموعه ورزشی بانوان با ۲ میلیارد تومان اعتبار، احداث سالن ورزشی روستای دستجرد با ۲ میلیارد تومان اعتبار، زمین چمن مهاجران ، پروژه سالن باستانی بهار با ۶ میلیارد تومان، احداث سالن ورزشی مهاجران با ۷/۲ میلیارد تومان ،تکمیل رختکن و سکوی ورزشی شهید سلیمانی بهره‌برداری از پروژه‌های روستایی و تخصیص اعتبار جهت تکمیل پروژه‌های بسیج سازندگی اشاره کرد.

 

دکتر فیض اللهی اظهار داشت: بخشی از اعتبار در حوزه تکمیل و تجهیز کتابخانه‌های عمومی بهار از جمله کتابخانه امام حسن مجتبی (ع) مهاجران و کتابخانه آیت الله بهاری تخصیص داده شده است.

 

وی با اشاره به ثبت جهانی شهر لالجین و ثبت کاروانسرای تاج آباد و تاکید بر اهمیت حوزه گردشگری گفت: اکنون شهرستان بهار رتبه اول در زمینه ثبت آثار جهانی را دارد ،در این حوزه برنامه‌های دیگری مانند سازماندهی مسیر میدان شهید سلیمانی تا لالجین پیش بینی شده است.

 

 

وی با بیان تخصیص ۳۴.۵ میلیارد تومان از اعتبارات پیش بینی شده به حوزه آموزش و پرورش گفت: بخشی از این مبلغ تعیین اعتبار شده و بخش دیگر به بهره برداری خواهد رسید، برای نمونه فعال شدن پروژه ۱۲ کلاسه مسکن فرهنگیان بهار،ادامه پروژه مدرسه علیزاده،به ثبت رسیدن پروژه ۴ کلاسه وهنان ،پروژه ۷ کلاسه سیمین، مدرسه ۲ کلاسه پرلوک و تجهیز سازی برخی از مدارس روستاها از جمله این اقدامات است.

 

دکتر فیض اللهی تصریح کرد:در حوزه بهداشت و درمان اعتبار ۴.۶ میلیارد تومان دستور کار قرار گرفته است که این مبلغ جهت مرکز خدمات جامع سلامت فرهنگیان، پروژه مرکز جامع خدمات روستایی سیمین، پروژه پایگاه جاده ای فوریت‌های پزشکی، شروع به کارستاد مرکز بهداشت و درمان و احداث پایگاه جاده حسن قشلاق در نظر گرفته شده است.

 

وی از احداث راه آهن باری و مسافری دینارآباد خبر داد و گفت: علاوه بر احداث این راه آهن مجتمع خدماتی دوجانبه، تکمیل کننده این پروژه در زمینی به وسعت ۱۳ هزار متر مربع مذاکره شده که اطلاعات تکمیلی مخابره خواهد شد.

 

هانیه عبدی

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی