سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

همزمان با هفتمین روز از ایام الله دهه فجر با حضور فرماندار بخشدار معاون اجرایی و دیگر مسئولین استان و شهرستانی ۵ پروژه شاخص بخش صالح آباد شهرستان بهار بهره‌برداری رسید.

شناسه خبر: 14184

 

به گزارش نشاط شهر، فرماندار شهرستان بهار در ابتدای این افتتاحیه گفت: از ابتدای دهه فجر تاکنون ۱۱۶ پروژه عمرانی و طرح اقتصادی با اعتبار ۴۳۵ میلیارد و ۵۶۵ میلیون تومان با اشتغال ۲۶۷ نفر افتتاح و تعداد ۱۴ پروژه با اعتبار مورد نیاز ۴۸ میلیارد و ۷۲۶ میلیون تومان و با اشتغال ۲۵ نفر کلنگ زنی میگردد.

 

وی ادامه داد:در دهیاری‌های بخش صالح آباد تعداد ۱۱ پروژه با اعتبار ۴ میلیارد و ۵۲۵ میلیون تومان در زمینه جدول گذاری-سنگ کاری و آسفالت افتتاح میشود.

 

در ابتدا پروژه آسفالت روستای  حسن ابدال از  توابع بخش صالح آباد به طول ۱.۵ کیلومتر با اعتبار ۳میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی آسفالت که  کشی ،زیرسازی ،و جدول کشی آن تکمیل شده بود به بهره برداری رسید.

 

در ادامه پروژه آسفالت روستای #قره_آقاج واقع در شهرستان بهار به مساحت ۸ هزار متر مربع و هزار تن آسفالت با اعتبار ۳‌میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

 

شایان ذکر است هزینه حمل و نقل پخت و ۶۰۰ میلیون تومان قیر رایگان توسط بنیاد مسکن ،خیرین و کمک اهالی روستا تامین شده است.

 

به دنبال  این افتتاحیه خانه ورزش این روستا با متراژ 80متر و با سرمایه ۲۵ میلیون تومان از اعتبارات استان با امکانات ورزشی فوتبال دستی ،دارت،پینگ پونگ و... افتتاح شد.

 

به دنبال افتتاح پروژه های شاخص بخش صالح آباد، روکش آسفالت محور صالح آباد به حسن قشلاق به بهره برداری رسید 

 

گفتنی است :محور صالح آباد-حسن قشلاق (شهرستان بهار) به طول ۱۴ کیلومتر با سرمایه ۲۴ میلیارد تومان روکش ،خط کشی، آسفالت و آزاد سازی حریم راه انجام شده است.

 

بخشی از این پروژه به طول ۴.۵ کیلومتر سال گذشته آسفالت شده است و ۶ کیلومتر نیز در سال جاری انجام شده و ۳ کیلومتر باقی مانده به دلیل آسفالت مناسب و با کیفیت ،نیاز به روکش آسفالت ندارد.

 

در ادامه کارگاه مستقل قطعه بندی و بسته‌بندی گوشت قرمز (گوشت کالا) در شهرک صنعتی بهاران با حضور معاون سازمان دامپزشکی کشور افتتاح شد.

 

این واحد عمل آوری و بسته‌بندی گوشت واقع در شهرک صنعتی بهاران با عمل آوری و بسته‌بندی هزار تن گوشت انواع دام و با سرمایه ۲۲۰ میلیارد ریال، در زمینی به مساحت ۱۰۲۳ متر مربع وزیر بنا ۱۰۲۰ متر مربع و اشتغال زایی مستقیم ۲۰ نفر و غیر مستقیم ۷۰ نفر شروع به کار کرد‌.

 

در انتها بهسازی میدان دام و احداث غرفه‌های دام سبک در شهرستان بهار با حضور معاون سازمان دامپزشکی کشور افتتاح شد.

 

میدان عرضه دام در زمینی به مساحت ۲۴۰۰۰ متر مربع ، دارای ۸ غرفه دام سنگین و ۲۷ غرفه و ۸۰ بهاربند نگهداری دام سبک و ۸ باسکول توزیع دام سبک است که برای  ۱۴۰ نفر به طور مستقیم و ۳۰۰ نفر به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

 

 این پروژه در دو مرحله بهسازی اجزا میشود، مرحله اول بهسازی شامل زیرسازی و آسفالت نمودن راه‌ها و محوطه به میزان ۸۰۰۰ متر مربع

ساخت اتاق معاینه دامپزشکی جهت انجام معاینه و عملیات سونوگرافی دام سبک به منظور جلوگیری از کشتار دام‌های مولد و عقد قرارداد با دو دکتر دامپزشک سونوگراف،

بهسازی کشتارگاه اضطراری و کوره لاشه سوز و سیلوی دپوی کود و حوضچه ضدعفونی، 

تعویض درب ورودی و نصب تابلو میدان و تابلو روان جهت اطلاع رسانی و درج قیمت روزانه که در این مرحله بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

 

در مرحله دوم بهسازی، بهسازی و محوطه سازی بهار بندهای دام سبک به مساحت حدود ۴ هزار مترمربع زیرسازی و بتن ریزی، 

ساخت سالن‌های مسقف بهار بند و باسکول توزین دام سبک به مساحت ۱۸۰۰ متر مربع، 

نرده کشی محوطه مربوط به دام سبک، جدول گذاری محوطه دام سبک،

 احداث محل استقرار شعبه پست بانک و نصب یک دستگاه ATM و بهسازی و تصحیح پارکینگ‌های ۱ و ۲ به مساحت ۶ هزار متر مربع انجام شده است.

 

هانیه عبدی

 

 

برای مشاهده گزارش تصویری کلیک نمایید.

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی