سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

حمود رمضانی: غرامت تعیین شده از سوی صندوق بیمه برای بخش کشاورزی در سال زراعی جاری ۱۲۸ میلیارد تومان است و تاکنون از این میزان ۹۳ میلیارد تومان به خسارت‌دیدگان زیر پوشش بیمه خسارت پرداخت شده است.

شناسه خبر: 14420

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از فارس، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی همدان در تشریح اقدامات پیشگیرانه جهت مقابله با بحران‌های خسارت‌زا در بخش کشاورزی توسط سازمان جهاد کشاورزی اظهار کرد: به منظور آگاهی تولیدکنندگان بخش کشاورزی در بخش‌هایی اعم از زراعت، باغبانی، دامداری‌ها و زنبورداران اقدامات آموزشی، اطلاع‌رسانی و تبلیغی انجام شده است.

 


احمد قدیمی در سالن شهید پورش همدانی با اشاره به اینکه این مهم با محوریت اداره بحران و مدیریت‌های مختلف جهاد کشاورزی همچنین معاونت‌ تخصصی برنامه‌ریزی و اجرایی شده است افزود: در سال ۱۴۰۲، معادل ۱۰۷ هزار میلیارد ریال در استان بر اثر سرمازدگی، سیلاب، خشکسالی و... به تولیدات و زیر ساخت‌های تولیدی خسارت وارد شده است.



معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه غرامت تعیین شده از سوی صندوق بیمه برای بخش کشاورزی در سال زراعی جاری بیش از ۱۲۸ میلیارد تومان است بیان کرد: تاکنون حدود ۹۳ میلیارد تومان آن به خسارت دیدگان زیر پوشش بیمه خسارت پرداخت شده است.



وی در ادامه یادآور شد: با مکاتبه و پیگیری حضوری و شفاهی تمام موارد با ذکر جزئیات به مراجع ذی‌صلاح و بالادستی ارسال شده است.


قدیمی افزایش چتر پوشش بیمه‌ای را عاملی مهم در کاهش اثرات خسارت به تولید‌کنندگان دانست و بیان کرد: به تمام واحدهای تولیدی و بهره‌برداران در این مورد اطلاع‌رسانی شده است.


وی با تأکید بر اینکه اطلاع‌رسانی به زنبورستان‌ها و صاحبان کلنی زنبور یکی دیگر از اقدامات مهم است اضافه کرد: این امر سبب می‌شود در صورت نیاز به سمپاش شیمیایی علیه آفات و بیماری‌ها از خطرات ناشی از آن در امان بمانند.


معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان سرمازدگی در باغات طی اوایل سال و پس از شکوفایی درختان را از حوادث غیرمترقبه برشمرد و خاطرنشان کرد: از سوی معاونت تخصصی، مدیریت باغبانی و مدیریت‌های شهرستان‌ها آموزش‌های لازم به باغداران در این زمینه داده شده است.


وی در پایان تصریح کرد: از اداره کل هواشناسی نیز درخواست شده با اطلاع‌رسانی به موقع و مؤثر در این زمینه با متولیان بخش کشاورزی همراهی کنند.

 

 

 

 

انتهای پیام/ص


برچسب ها: بهار# کشاورزی#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی