سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صبح امروز با حضور فرماندار شهرستان بهار ،رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران حجت الاسلام مصباح امام جمعه شهرستان بهار، امام جمعه شهر مهاجران، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری ،معاون بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس،اصحاب رسانه،پدران معزز شهدا ایثارگران دفاع مقدس و دیگر مسئولین صبح امروز در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

شناسه خبر: 14574

 

به گزارش نشاط شهر، در ابتدای جلسه ستاری رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بهار گفت: این جلسه به منظور تحقق سیاست‌های نظام در راستای فرهنگ ایثارگری و بزرگداشت یاد شهیدان و تجلیل از ایثارگران دفاع مقدس و ایجاد انسجام  هماهنگی بین دستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت آنها در هر جهت تحقق اهداف ماده ۱۰۶ قانون برنامه چهارم توسعه،اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی جمهوری اسلامی ایران رگزار می‌شود.

 

وی خواستار نصب تصاویر و تمثال شهدا در ورودی شهر شد و گفت: امیدواریم با همکاری شهرداری به زودی شاهد نصب و معرفی تابلوی شهدا در بلوار ورودی شهر باشیم.

 

وی به ضرورت وجود برنامه‌های جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سال جاری اشاره کرد وافزود: ادارات باید نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت را در برنامه خود داشته باشند همچنین در این راستا مراسماتی باشکوه‌تر و با کیفیت‌تر در مجامع برگزار شود.

 

علی ستاری با تاکید بر استقبال دانش آموزان از برنامه یادواره شهدا در مدارس گفت:جلب مشارکت جوانان و نوجوانان در حوزه فرهنگ شهادت باعث پررنگ‌تر شدن حضور نسل جوان در این عرصه می‌شود.

 

وی ادامه داد: یادواره شهدای کارگری با همکاری اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی در اردیبهشت سال جاری برگزار خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: با توجه به لزوم انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده برگزاری یادواره فرید اسارت، معرفی چهره‌های علمی، فرهنگی، هنری معرفی نویسندگان چیره دست، رونمایی از کتاب وصیت و زندگینامه شهدا،بیدار و دلجویی با خانواده‌های معظم و معزز شهدا جهت شناساندن صبر و بردباری به نسل جدید می‌تواند ثمر بخش باشد.

 

سپس امام جمعه بهار در این جلسه گفت : شهدا دوری از شعار و کار و عمل را به ما آموختند؛،خداوند نیز ما را به عدل و نیکی امر می‌کند به گونه‌ای که باید فعل و نیت خوب باشد تا نتیجه خوب حاصل شود.

 

حجت الاسلام رضا مصباح با اشاره به دفاع مشروع و عملیات وعده صادق گفت این عملیات دنیا را متوجه فرهنگ شهادت کرد و به مخاطبین القا کرد که مرگ پایان زندگی نیست بلکه تنها انتقال از مکانی پر از آشوب و استرس به مکانی امن و آرام است.

 

وی تصریح کرد: آنچه باعث ناامیدی، ترس، یأس می‌شود ترس از مرگ است اما آنچه که برای انسان حیات بخش است «امید» است.

 

 

وی افزود: امید ما با انتظار معنا می‌یابد ما در پاسخ به رژیم اشغالگر این موضوع را اثبات کردیم و از جمهوری اسلامی ایران ضربه‌ای به پهنای تاریخ خورد.

 

حجت الاسلام مصباح اظهار داشت: شهدا درس ولایت مداری را به ما آموختند در این راستا جبهه مقاومت و پایداری از شهدای ایران درس گرفتند و امروز در مقابل ظلم و زور ایستادگی کردند.

 

در ادامه شالبافیان معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری ضمن تبریک تحقق عملیات صادق و پاسخ سپاه پاسداران به رژیم اشغالگر قدس گفت: در بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جلساتی به ریاست فرماندار با فاصله هر دو ماه یکبار در فرمانداری برگزار می‌شود.

 

وی افزود: به دنبال این جلسات کمیته‌های هفتگانه شامل کمیته آموزش و پژوهش با مسئولیت آموزش و پرورش،کمیته یادمان با مسئولیت واحد عمرانی فرمانداری، کمیته فرهنگ و هنر با مسئولیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار، کمیته راهیان نور با مسئولیت سپاه پاسداران، کمیته پیشکسوتان جهاد و شهادت با مسئولیت پیشکسوت محترم جناب آقای حسینی، کمیته رسانه با مسئولیت روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهار، کمیته زنان با مسئولیت بسیج جامعه زنان شهرستان برگزار می‌شود.

 

در این جلسه دکتر مجتبی فیض اللهی فرماندار شهرستان بهار با تبریک حماسه غرورآفرین غیورمردان و تنبیه رژیم غاصب گفت: امنیت امروز ما به برکت مجاهدت و از خود گذشتگی شهدا و ایثارگران می‌باشد و تکریم خانواده شهدا کمترین کار در قبال ایثار آنها است.

 

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را بیش از سال قبل دنبال خواهیم کرد‌.

 

وی از سازماندهی مزار شهدا خبر داد و گفت: سازماندهی آرامستان و مزار شهدا از طرح‌های حائز اهمیت برای شهرستان است.

 

وی در پایان گفت: در پاسخ و حمایت از سپاه پاسداران در پاسخ قاطع به رژیم صهیونیستی،۳۱ فروردین بعد از نماز جمعه مردم شهرستان بهار راهپیمایی خواهند کرد.

 

 

 

 

 

هانیه عبدی

 

 

 

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی