سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1403/1/31 15:35:09
رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان بیان کرد:

بخش لالجین دارای بیشترین تعداد کتابخانه نسبت به دیگر بخش های شهرستان است

جلسه انجمن کتابخانه عمومی بخش لالجین در محل بخشداری لالجین با حضور تعدادی از مسئولین تشکیل شد.

شناسه خبر: 14578

 

به گزارش نشاط شهر، در ابتدا معصومه فزونی ، رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان  به بیان شاخص های آماری پرداخته و گفت : در حال حاضر در بخش لالجین ما دارای پنج باب کتابخانه میباشیم که دو باب اختصاص به شهر لالجین و مهاجران و سه باب دیگر اختصاص به سه روستای حسین آباد کارخانه قند، دستجرد و حسام آباد است.

 

 

فزونی در ادامه افزود : بیش از ۴۵ هزار و ۶۰۰  نسخه کتاب در کتابخانه عمومی بخش لالجین موجود 

می باشد،  شایان ذکر است که این بخش بیشترین تعداد کتابخانه را نسبت به بخش های دیگر دارا است. 

 

 

 

 وی در ادامه به دیگر اقدامات صورت گرفته در سال گذشته در این بخش پرداخته و گفت: 

 

بیش از ۴۳۹ برنامه فرهنگی با موضوعات گوناگون نظیر جلسات نقد کتاب، فعالیت های بخش کودک، نشست های کتاب خوانی ، جلسات مطالعاتی، کلاس های تابستانه و اوقات فراغت ، برگزاری کارگاه تحت موضوع آموزشی و مشاوره، برگزاری جشنواره های کتاب خوانی و ارائه خدمات به روستاهای هم جوار در سال گذشته صورت گرفته است که این موارد تنها بخشی از اقدامات هستند. 

 

 

فزونی  به یکی دیگر از اقدامات شایسته در حوزه فرهنگی اشاره و بیان کرد: 

یکی دیگر از اقدامات خوبی که در حوزه فرهنگی  در اسفند ماه سال گذشته صورت گرفته است افتتاح محفل ادبی لاچین است. 

 

 

فزونی در ادامه به شاخص های آماری امانت و مطالعه در بخش لالجین اشاره کرد و اظهار داشت: 

 

طبق آمار های رسمی تا به اکنون قریب به ۱۶ هزار و ۴۲۶ نسخه کتاب از کتابخانه ها به امانت و به مطالعه  رسیده است لازم به ذکر است بیشترین موضوع از کتاب های امانت گرفته شده تحت عنوان ادبیات و دین میباشد که گروه سنی کودک و نوجوان بیشترین مطالعه را به خود اختصاص داده اند. 

 

وی در ادامه به بیان دیگر امکانات کتابخانه های بخش پرداخته و گفت: 

 

کتابخانه های ما دارای اشتراک پایگاه نورمگز در جهت دسترسی رایگان اعضا به منابع اطلاعاتی و پژوهشی میباشد که شایان ذکر است کتابخانه های موجود در بخش لالجین و امام حسن مجتبی دارای وای فای رایگان بوده که در تلاشیم این مورد را نیز به دیگر کتابخانه های بخش تعمیم دهیم. 

 

فزونی با بیان اینکه ما هم اکنون طرحی با مضمون ایجاد مرکز مردم شناسی و سفال در کتابخانه علامه طباطبایی در دست داریم، گفت: 

 

با توجه به گردشگر پذیری لالجین می توان با ایجاد یک مرکز مردم شناسی و سفال در لالجین به هدف شناسایی  جاذبه های فرهنگی این منطقه به مسافران و گردشگران خارجی، مورد توجه قرار دهیم. 

 

 

 

وی در ادامه به نتایج درخشان این طرح اشاره  و عنوان کرد: از جمله نتایج این طرح میتوان به افزایش سواد اطلاعاتی گردشگران، برگزاری تور های مطالعاتی، معرفی کتابخانه به عنوان یک مرکز فرهنگی   اشاره کرد. 

 

 

فزونی در پایان از حاضرین جلسه و دیگر حمایت های مسئولین و مدیران در این عرصه توجه ویژه داشت وی خاطر نشان کرد تمامی موارد فوق محقق نمیشد مگر با کمک و همدلی  مسئولین و مدیران. 

 

 

در ادامه حجت الاسلام محققی، امام جمعه محترم لالجین با اشاره به ارتباط همیشگی رهبری با کتاب و کتابخانی این مسئله را بسیار مهم دانست و نماز جمعه را یک بستر مناسب برای گسترش این فرهنگ قلمداد کرد. 

 

 

در ادامه میرزایی بخشدار لالجین در بیان اهمیت فرهنگ کتابخوانی گفت: 

 

در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی میتوان از ظرفیت های آموزش و پرورش و دانش آموزان به صورت یک اردو دانش آموزشی به کتابخانه و استفاده از کتاب ها و برگزاری مسابقات تحت این موضوع استفاده کرد. 

 

 

وی ادامه داد: مجموعه های فرهنگی از جمله ارشاد اسلامی، اداره کتابخانه ها، آموزش و پرورش باید برنامه ای داشته باشند تا جوانان و نوجوانان در همان سنین پایین تر با کتاب و کتابخوانی آشنایی پیدا کنند و بتوانند این فرهنگ را در سنین کمتر با زندگی خود انس دهند. 

 

 

بخشدار لالجین در پایان از تمامی حاضرین  در جلسه ، عوامل و مسئولین یاری دهنده در این عرصه تشکر ویژه داشت.

 

 

 

نفیسه قلی پور

 

 

 

انتهای پیام/ص


برچسب ها: بهار#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی