سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/7/8 14:52:52
استاندار همدان در شورای برنامه ریزی و توسعه استان در شهرستان بهار:

مشکل آلایندگی کارخانجات به صورت فنی بررسی شود/ تعطیلی واحدهای آلاینده آخرین راه حل است

در سفر استاندار همدان به شهرستان بهار، شورای برنامه ریزی و توسعه استان با حضور رئیس سازمان مدیریت، دکتر توسلی نماینده مردم شهرستان در مجلس، فرماندار و مدیران استانی برگزار شد، در این جلسه اعتبارات شهرستان بهار و درخواست های این شهرستان در جهت توسعه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شناسه خبر: 11781

گروه_مرضیه کریمی رادپور : به گزارش نشاط شهر، صبح روز گذشته جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، ویژه در شهرستان بهار در فرمانداری برگزار شد، بهار ششمین شهرستان میزبان کمیته برنامه ریزی و توسعه استان با حضور مدیران کل و استاندار بود که در آخرین روزهای عمر استانداری شاهرخی در بهار تشکیل شد.

 

در ابتدای این جلسه ظرفیت های شهرستان و بودجه اختصاص داده شده در بخش های مختلف تبیین شد و سپس فرماندار بهار ۱۷ مورد از مسائلی که با حضور استاندار و مدیران کل ادارات قابل پیگیری است بیان کرد.

 

انتشار بوی متعفن شهرک های صنعتی اولین و مهمترین موضوع مورد بررسی بود که مدیر کل محیط زیست تعداد واحدهای آلاینده در اطراف بهار را ۳ واحد مهم برشمرد که به دلیل استقرار در مکان های نامناسب باعث ایجاد مشکل برای مردم شده است، پیشنهاد نهایی و اساسی وی بعد از چندین سال پیگیری، جابجایی این واحدها بود و اظهار داشت: این واحدها در کوتاه مدت نمی توانند مشکلات خود را رفع کنند و پیشنهاد اساسی جابجایی این واحدهاست.

 

استاندار در مخالفت با این پیشنهاد اذعان داشت: ما به دنبال تعطیلی واحدها نیستیم، بلکه باید به صورت فنی موارد بررسی شده و مشکل حل شود،  ببینید در دیگر شهرها و حتی کشورها چگونه کار می کنند، همان را برای این واحدها پیاده کنید.

 

تکمیل حوزه علمیه برادران، توسعه حرم آیت الله بهاری و توسعه فعالیت های قرآنی، کمک به مصلای شهرها و دفاتر ائمه جمعه از دیگر موارد ذکر شده در این جلسه بود.

 

همچنین توجه به پروژه های ورزشی از جمله تکمیل زمین چمن صالح اباد و تکمیل سالن ورزشی مهاجران از جمله دیگر موارد ذکر شده در این بخش بود که با توضیحات مدیر کل ورزش در خصوص میزان پیشرفت پروژه و اعتبارات مورد نیاز تکمیل شد.

 

توجه به کمبودهای حوزه بهداشت و درمان بخش دیگری از مشکلات شهرستان بیان شد که از آن جمله به شبانه روزی شدن درمانگاه مهاجران، تجهیز درمانگاه لالجین و صالح آباد اشاره شد.

حیدری مقدم، در پاسخ از افزایش شیفت درمانگاه مهاجران از یک شیفت به دو شیفت خبر داد و راه اندازی پایگاه فوریت های پزشکی در مهاجران را راه حل رفع نیاز این شهر بیان کرد و در خصوص کمبودهای درمانگاه لالجین اظهار داشت که با مکاتبات نیازهای خود را اعلام کنند تا نیازهایشان را تکمیل کنیم.

 

در تکمیل صحبت های حیدری مقدم، توسلی به رایزنی خود با معاون وزیر بهداشت و دستور وی بر ۲۴ ساعته شدن درمانگاه مهاجران از دهم مهر ماه خبر داد و خواستار عملی شدن این دستور شد.

 

پروژه های نیمه کاره فاضلاب شهرهای صالح اباد و لالجین  بخش دیگری از مسائل مهم شهرستان بیان شد، حسینی بیدار مدیر کل آبفای استان در توضیح این مطلب اظهار داشت: انتقال فاضلاب صالح آباد به تصفیه خانه همدان انجام شده و به زودی به بهره برداری می رسد، برای شهر لالجین نیز برنامه ریزی صورت گرفته که از مسیر تملک شده خط انتقال آب تالوار برای انتقال فاضلاب شهر لالجین به تصفیه خانه همدان استفاده شود، چرا که که هزینه انتقال کمتر از ساخت تصفیه خانه است و ما مصر بر انتقال هستیم.

 

احداث ناحیه صنعتی شوریجات و ترشیجات در مهاجران، تکمیل شهرک سفال لالجین، راه اندازی دبیرخانه شهر جهانی سفال، درخواست شهرداران در مورد کمیسیون ماده ۵ ، ملزومات راه آهن، تکمیل زیرگذر گلوگاه شهید زارعی، کیفیت آب شرب شهر لالجین از دیر موارد ذکر شده در این نشست بود که با پاسخ مدیران کل مربوطه همراه بود.

در ادامه حسین توسلی، نماینده مردم بهار و کبودراهنگ با اشاره به سند توسعه استان به قرائت اهداف این سند در سال ۱۴۰۰ پرداخت و روند پیشرفت آن را بسیار کند دانست و اظهار داشت: شهرستانهای شمالی استان در تخصیص بودجه کمتر دیده شده اند و تمرکز بیشتر در مرکز استان بوده است.

 

توسلی ظرفیت های کشاورزی و تولیدات دامی شهرستا را برشمرد که حمایت کافی از آنها نشده است، همچنین به وجود معادن در دو شهرستان بهار و کبودراهنگ اشاره کرد که باید سهم بسزایی از آنها به شهرستانهای بهار و کبودراهنگ می رسی، اما این اتفاق رخ نداده است.

 

در ادامه سید سعید شاهرخی، استاندار همدان به برنامه های پیش روی استان در شهرستانها اشاره کرد و اذعان داشت: در اجرایی شدن بسیاری از طرح ها نیازمند همیاری و همکاری مجمع نمایندگان برای تامین اعتبار مورد نیاز خود هستیم.

 

وی با اعلام اینکه سالی یک بیمارستان در استان افتتاح کردیم از افتتاح اولین بیمارستان دندانپزشکی در بهار خبر داد و بر توسعه حرم آیت الله بهاری تاکید کرد.

 

شاهرخی مردم شهرستان بهار را بزرگترین سرمایه آن دانست و با اشاره به وجود شهرکهای صنعتی و وجود شهر لالجین میزان بیکاری در این شهرستان را بسیار پایین دانست و گفت: مردم این شهرستان بسیار عیرتمند و دلسوز هستند و ما مدیون این مردم هستیم و اینکه ما جلسات شورای برنامه ریزی را در شهرستانها برگزار می‌کنیم بدین معنی است که هیچ نقطه از استان برای ما بر دیگری برتری ندارد.

 

وی با تشکر از فعالیت مجمع نمایندگان استان، کار این مجمع را در استان فوق العاده دانست و ادامه داد: ما خود را خادم مردم می دانیم و سند توسعه استان یک ریل گذاری است و اگر هم نتوانیم تمامی اهداف آن را محقق سازیم توانسته ایم یک زیل گذاری برای رسیدن به اهداف توسعه هر شهرستان انجام دهیم.

 

در انتهای مراسم به یکی از کشاورزان روستای دیناراباد و دو نفر از همشهریان که در بیرون آوردن جنازه دو نفر از کشاورزانی که در اثر ریزش دیواره چاه در قنات سقوط کرده بودند تجلیل شد.

 

خبرنگار: مرضیه کریمی رادپور

 

 

انتهای پیام/ص

 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی