سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

در طی دو روز گذشته شاهد پیدایش سرعتگیر های جدید در سطح شهر بهار بودیم به نحوی که هر راننده ای با غافلگیری تمام با این سرعتگیرها مواجه شده و ستون و جلوبندی ماشینش به کلی یک شوک اساسی را تجربه کرد.

شناسه خبر: 11883

گروه - مرضیه کریمی رادپور : به گزارش نشاط شهر ، در بلوار ایت الله بهاری حوالی خیابان فروردین، روز گذشته  سرعتگیر جدیدی از سوی کارکنان شهرداری ایجاد شد که با اتمام روز کار رنگ‌آمیزی آن به صبح امروز موکول شد و لذا شب گذشته شاهد پرواز خودروهای سواری در این ناحیه از شهر به دلیل نور کم شب، نبود دید کافی و عدم رنگ آمیزی سرعتگیر شدیم و همین باعث شکایت بسیاری از شهروندان شد.

 

تعدد سرعتگیرها در سطح شهر بهار یکی از مباحثی است که با گذشت زمان و جبر به عادت فراموش مردم شده بود، شاید گذشت زمان ما را به آن عادت داده باشد، اما برای مسافران و افرادی که برای اولین بار وارد شهر بهار می شوند این خود یک جای ابهام و تعجب است و یک بار دیگر این مسئله سرزبانها افتاده که چرا در شهری به این کوچکی ما باید شاهد تعدد سرعتگیرها باشیم؟

 

ایجاد یک سرعتگیر جدید در شهر قطعا با تصمیم شورای ترافیک و متشکل از پلیس راهور، شهرداری، فرمانداری و دیگر نهادهای عضو صورت گرفته و شهرداری تنها وظیفه اجرای این تصمیم را دارد و قطعا این کار برای کاهش سرعت انجام می شود، اما آیا نمی شود راهی جز ایجاد سرعتگیر برای کاهش سرعت اندیشید؟

 

اما سوالاتی که این‌ سرعتگیرها برای ما ایجاد می‌کند این است که دیگر شهرها چه راهکاری برای کم کردن سرعت دارند؟

 

چه استانداردی برای ایجاد سرعتگیر و سرعت کاه ها وجود دارد؟

 

شاهد این هستیم که بعضی سرعتگیرها آرام و نرم و تعدادی بسیار مرتفع و خشن هستند، چه ارگانی بر روی این استانداردسازی نظارت دارد؟

 

خسارت وارده به خودروها ناشی از ایجاد سرعتگیر بدون علامت و رنگ آمیزی مناسب بر عهده چه کسی است؟

 

آیا لکه گیری های نامناسب خیابان‌ها و معابر که خود به نوعی تبدیل به سرعتگیر شده نیز در شورای ترافیک بررسی شده و تصمیم برای آن اتخاذ می شود؟

 

از شورای ترافیک شهرستان و اعضای حاضر در آن تقاضا داریم با حساسیت بیشتری در مورد ایجاد سرعتگیرها و سرعتکاه ها اعمال نظر کرده تا کمترین خسارت به مردم وارد شود، همچنین پیشنهاد می شود شورای محترم ترافیک فکری هم به حال لکه گیری های ناقص سطح شهر در سالهای گذشته در خیابان های اصلی کند، چرا که رانندگی در مسیری بدون پستی بلندی حق طبیعی شهروندان یک شهر است.

 

مرضیه کریمی رادپور

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی
Error
Whoops, looks like something went wrong.